Cítim sa divne, ale keď nemám prečo, nedám...

...ani halier. Nie som prvá ani jediná, ktorá o tejto téme niečo napíše. Možno to už niekomu lezie na nervy. Ale spolieham sa na silu netu a blogov obzvlášť, preto to sem dávam a tajne dúfam, že prispejem svojou troškou ku zmene. Aaa, ozaj. Napriek nadpisu, reč bude o reštauráciách ;)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Príchod: O tom, že by ma niekto v reštaurácii privítal už pri dverách a v zime prípadne pomohol z kabátu, môžem snívať. Ostaňme pri pozdrave, ktorý Vám znechutený čašník (veď čo ho máte čo otravovať, on je v práci) uštedrí, keď sa sami usadíte.   Objednávanie: Položenie doch jedálnhych lístkov na stôl a čo najrýchlešie zdúchnutie. Ešte lepšia verzia je, keď Vám tie lístky šupne na stôl len „cestou“, lebo v druhej ruke drží nápoje na ďalšie dva (!!!) stoly. Ďalej to pokračuje buď dlhým vyčkávaním alebo naopak – po minute a pol príde s otázkou „Vybrali ste si?“ Po odpovedi: „Ešte nie“ odutý zmizne, lebo zbytočne spravil 20 krokov k nášmu stolu. Ja by som očakávala, že sa spýta, či by nám mohol pomôcť s výberom alebo niečo podobné. Ale najväčšie esá (takých čašníkov by som na mieste majiteľov reštaurácie finančne trestala) sú tí, ktorí nevyužijú šancu, ktorú im z času na čas zvyknem dať – samozrejme, ak sa neudialo všetko to, čo som opísala vyššie. Nie vždy som schopná si vybrať z jedálneho lístka „to pravé orechové“, preto rada nechám na čašníka, aby mi odporučil niečo on. Poviete si – raj pre čašníka-profesionála. Ten by totiž nezačal „A na čo máte chuť?“ Toto ma dokáže fakt zabiť. Nie aby mi ponúkol to, čoho sa potrebujú „zbaviť“ v kuchyni (to by musel komunikovať s kuchárom a mať prehľad) alebo to najdrahšie, alebo to s najväčšou maržou. To s tou maržou je ale už vysoká škola obsluhy, ale poznám takého čašníka – áno, jednotné číslo – presne jedného, ktorý vie, čo je pre podnik najlepšie predávať.   Nápoje : Pri nápojoch nebýva veľa problémov. Zvyčajne ich donesú v správnych množstvách a druhoch. Faux pas je, keď neviedia, že niektorý z nich už nemajú a musíte si preobjednať. Vlastne faux pas je aj to, že niektorý z nich už nemajú. V tých fakt zlých reštauráciách si z vášho stola (ak tam sedíte dvaja a máte tam miesto) urobia príručný stôl a odtiaľ podávajú nápoje na vedľajší stôl. O odporučení správneho vína k jedlu sa nebudem vyjadrovať – čo by som ešte nechcela, aby ovládali.   Jedlo : A je to tu. Konečne ste sa dočkali. Priniesli Vám niečo iné? Ups. A Vy to nechcete? Uhm, ale to by ste nemali. Veď čo s tým oni spravia? Neprinesú vám jedlo naraz? Však môžete počkať na spolustolovníka. No a čo, že jedlo budete mať studené. Alebo naopak. Jeden z vás si objednal o chod viac ako ostatní. On papá polievku a vy už hlavné jedlo. Problém? No bóóóže. Obsluha sprava – to čo je? Dáma alebo strašia osoba ako prvá? Prečo, keď on si naložil taniere do ruky bez rozmýšľania a teraz ako prvý vychádza ten, čo sedí prvý zľava?   Dezert: Ak vám ho vôbec ponúknu, tak hneď – ešte s taniermi, ktoré odnášajú z vášho stola, v ruke. Veď načo by sa zdržiavali a hlavne – o to dlhšie budete blokovať stôl pre ďalších hostí (!!!). Alebo nebodaj nechcete dezert? Iba niečo na pitie? V niektorých prípadoch nemusíte mať zvláštne schopnosti čítať myšlienky, aby ste počuli jeho vnútorný rev: „Ďalší, čo tu budú vysedávať dve hodiny pri minerálke!!!“ No, keď ma necháte vysedávať pri tej minerálke, tak čo už s vami.   Účet, platenie: Po istých skúsenostiach si zvyknem účet skontrolovať, či tam je len to, čo sme konzumovali. Veď uznajte, naúčtovať celú porciu vyprážaného syra s pečenými zemiakmi len preto, lebo som chcela zeleninový šalát posypať syrom, to je už silné kafe. Prichádza k plateniu. Ak sa vám stalo niečo z toho, čo som opísala, nemáte veľkú chuť nechať trinkgeld. Niektorí z nás dajú nespokojnosť jasne najavo – nedajú ho. Dokonca sú takí, ktorí si to s personálom (v tých horších prípadoch aj s šéfom) vybavia ešte jasnejšie – povedia, v čom je problém. Ale ešte stále sú tu takí, ktorí dajú aspoň symbolicky (prečo???) prípadne toľko, koľko sa na slušného zákazníka patrí – predsa sa nebudem strapňovať.   Záver : Je to naša chyba. Áno, dobre počujete (vlastne čítate). Kým budeme dávať „díško“ zo slušnosti, čašníci nemajú prečo zmeniť svoje správanie – načo by sa obťažovali? Svoje dostanú, a tých pár trapošov buzerujúcich za rúž na pohári alebo špinavú vidličku, tí nech sa cítia trápne, keď nedajú...

Lucia Koptáková

Lucia Koptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...vraj sa to dá so mnou vydržať Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu