Budapešť - LA - Las Vegas (1.časť cestopisu)

Raz sme sedeli v Rohožníku na pive a povedali sme si, že treba využiť pomerne dlhé zimné „prázdniny“ (priateľka pracuje na Univerzite a má povinné pomaly 3 týždne voľna cez Vianoce) a vyraziť niekam. Kombináciou (10:-) leteniek vznikol pomerne ambiciózny plán: Budapešť – Los Angeles (roadtrip California-Nevada-Arizona-Utah) – Mexico (Cabo San Lucas) – LA – Hawai (Oahu) – Maui a späť:) Rozhodli dve veci, 1/ nikdy sme neboli v pacifiku a 2/zapojil son do toho našu najobľúbenejšiu krajinu Mexico. Letenky som zohnal za dobré ceny (Bud-LA cca 600, LA-Mexico 250, LA Hawai 400, Oahu Maui do 100). Skvelých 24 dní pred nami:-)

Inak z Budapešte sú letenky do LA aj o 200 eur lacnejšie ako z Viedne. Strážené parkovanie v Budapešti vás vyjde na vyše 3 týždne pod 30 eur. Teda nie je o čom. Navyše večer predtým sme mohli zaradiť tie ich skvelé vianočné trhy (ubytovanie v centre Budapešti nájdete aj pod 20 eur na dvoch).

Vianočné trhy Budapešť

16-17 December (Los Angeles, Universal studios)

Po vyše 11 hodinovom lete (prestup v Zurichu, inak do LA sa väčšinou lieta „vrchom“ cez Island a Grónsko:-)

požičiavame auto (vybavené vopred, aj s poistením na týždeň 170 USD komplet /Toyota corolla) a zisťujeme, čo je to jazdiť v LA v poobednej špičke na tých 8 prúdových cestách. Presúvame sa do Hollywoodu odkiaľ ráno vyrážame za asi jedinou atrakciou LA – Universal Studios.

Universal Studios (vstupné od 84 USD)

Myslel som, že to bude taká klasická americká hovadina ale fakt nebola:) V LA je pekne, príjemných 20 stupňov. Jasné, že ako prvé ideme na pivo k Očkovi. Na letáčiku bol ale v realite ho prerobili na Kwik-E-markt. Škoda. Simpsons 3D ride je virtuálna ride na rollercoasteri, ale fakt celkom reálna (keď padnete do vody ošpliechajú vás vodou, keď rýchlo padáte do jamy ofúkne vás vietor, no snažili saJ). Úplne najlepší 3D ride je určite Transformers. Premakané. S bráchom Optimom Primom som niečo to zažil (mimochodom jeho vlastnoručnej vyrobený kostým zo škatule z Ikea som mal na svojej 30ke:-). Určite skúste Múmia rollercoaster (tento je reálny a dosť rýchly, coca colou v ruke ho nezvládnete:-)

Aj Jurassic park ride je celkom fajn. Najmä záverečný pád v loďke do vody:) Inak vstupné si kúpte na radšej na nete (niečo ušetríte oproti cene na mieste, ja som dokonca na 2 dni za 84 USD). Možno sa vám to zdá veľa, ale stálo to za to. Najmä posledná časť – cesta vláčikom po miestach kde sa reálne natáčali filmy. Zažijete ako sa v metre na vás rúti reálny vlak, prepadne sa podlaha, padne dole cisterna, ktorá potom vybuchne a nakoniec celé metro zatopí. A vy tam budete sedieť v strede a pozerať sa nato a cítiť ten oheň:) Uvidíte iba tak záplavu starej mexickej dediny (hore v TV vám bežia vždy zábery z daného filmu), denne tam minú pekne veľa vody a ohňa:-). Pôjdete cez Mysteria lane Zúfalých manželiek, môžete isť na vystúpenie vodného sveta atď.

Stačilo, ideme pozrieť na ten chodík slávy. Našiel som ho:-) (Chucka Norrisa). Keď sme sa vrátili k autu čakalo nás milé americké prekvapenie. Auto tam nebolo. Zapamätajte si že v LA sa nesmie parkovať do 10 stôp od hydrantu. Odťahovka a pokuta ma stála 300 USD. Pekný deň za nami:-)

18 December (Hollywood, Las Vegas)

Na raňajky máme nakúpené ovocie a organické peanut butter:-) (lebo v hoteloch raňajky znamenajú chemické celerálie a mlieko).

každodenné raňajky:)

Inak aj bezdomovci sú národovci. Zástava pred domom musí byť:)

HOLLYWOOD

Dnešná výzva je vyšplhať sa na písmené „HOLLYWOOD“. Navigácia sa doviedla do slepej ulice a domáci španiel mi hovorí, že sa tam dá dostať iba z druhej strany kopca (to je tak na pol dňa tak balíme a vyrážame smer Vegas).

Cesty sú úplne v pohode. Využívame v LA špeciálny pruh kde môžu jazdiť najmenej dvaja v aute. Ísť púšťou Navajo je celkom nuda ale ešte, že máme mp3 a jack jack káblik do rádia. Pôjdete aj okolo cesty ZZYZXJ

Las Vegas (cca 4 hod z LA)

Hneď na vstupe do Vegas vidíme našu pyramídu (Luxor) kde budeme bývať. Verte alebo nie zabookovane cez booking.com za 20 USD (cca 7 mesiacov vopredJ). Luxor sme si vybrali aj preto, lebo tam má každý večer svoje predstavenia Chris Angel (momentálne asi najlepší kúzelník na svete). Lístok stojí síce 85 USD (rozdiel medzi poslednou a prednými radami je cca 10 USD, tak sme išli úplne dopredu nech si nás môže vybrať ako komparzistov a hlavne nech mu vidím dobre na rukyJ). Inak lístky na večerné predstavenie sme stratili niekde v Luxorskom kasíne. Ale majú to tam premakané, úplne v pohode mi vytlačili nové, stačilo ukázať platobnú kartu, ktorou som to platil. Inak hotel Luxor je fakt veľký (asi najväčší aký som kedy bol). Chrisova show bola nad moje očakávania. Premiestňoval sa, zjavil sa naraz v javisku (dvojník musel byť dosť dobrý lebo mal úplne rovnaký hlasJ), vyťahoval holubov ajkeď nemal žiadny rukáv. Odhadujem to, že v v hľadisku bolo cca 500 ľudí, z toho bolo asi 100 komparzistov (inak by tie triky nedal). Vedel predne kam hádže náhodné papierikyJ Inak po predstavení som si zapamätal presne miesto kde sa zjavil (v hľadisku) a išiel som pozrieť ten otvor. A on tam naozaj bolJ Vyhadzovač si to všimol, že ja som si všimol tak sme sa museli rýchlo pratať von. Nemáte šancu spraviť nejakú fotku počas predstavenia, bodyguardov a sledovačov je tam fakt veľa. Ďalšia časť slávnostného programu bolo hranie rulety. Nezabudnuteľných 5 minút počas ktorých sme prehrali cca 150 USD:-) (Asi 8 sekúnd sme boli aj 40 USD v pluse:-). Jeden žetón stojí 10 USD (asi nenájdete lacnejší) teda ide to rýchlo. Popozerali sme Excalibur a hlavne New York hotel.

19 december (Las Vegas, cesta do Williams)

Nákupy vo Vegaskom Outlete. Zase musím priznať, že Aeropostal, Guess, TH a podobné veci jednoducho v USA kúpite za zlomok ceny ako u nás. Nakúpil som rodine darčeky na vianoce. Nakúpené, konečne vyrážame smer Grand Canyon-)...

Peter Kover

Zmyslom môjho blogu je inšpirovať vás aby ste si našli vašu vlastnú cestu ako sa zmeniť k lepšiemu... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné