
Pre pracovne exponovaných ľudí by mohol byť internetový obchod ideálnym pomocníkom nielen v predvianočnom, ale v každodennom období. Pretože sa mi nakopili nielen povinnosti i s rodinnými peripétiami, rozhodla som sa niektoré darčeky pre našu rodinu riešiť cez internet. Upozorňujem, že väčšinou som sa tak rozhodla už pred mesiacom, nie na poslednú chvíľu.
Nenapadlo ma však ani vo sne, že niektoré darčeky pod stromčekom nakoniec vôbec neuvidíme - hoci ich na sklade aj mali...
Skúsenosť prvá: http://www.alito-parfémy.sk/
21. novembra som poslala objednávku na zvýhodnený darčekový set, ktorý by mi za normálnych okolností vraj dodali do 7 dní. Po mnohých urgenciách, výhovorkách a telefonátoch mi 14. decembra oznámili, že v pondelok 17. decembra mi balíček doručí ich zmluvná zásielková služba GLS Zvolen. Balíček neprišiel, lebo som vraj 2x nebola doma. Doma som však bola neustále nielen ja, lebo som t.č. nemocná, ale aj syn so zlomenou nohou. Nakoniec mi zmluvný doručovateľ GLS Zvolen pán Lacúch povedal, že jeho povinnosťou nie je ku každému chodiť, že mi poslal sms - ale neposlal. Tak balík poslal späť do internetového obchodu. Kocúrkovo? Neochota? Neprofesionalita? Všetko spolu prosím - a na konci výhovorky, posmech, pokladanie a nezdvíhanie telefónov, ani slovo ospravedlnenia - vraj prečo sa spolieham na internetový obchod... Nemám slov.
Skúsenosť druhá: http://www.mametotu.sk/
Lietajúcu hračku cez tento internetový obchod sme tiež pre moju sestru nedostali, lebo ju vraj nemajú na sklade. Moja otázka - prečo tento aspekt nemajú označený na ich internetovej stránke - bola odbitá odpoveďou: nemáme dostatok kapacít a nevieme, kam skôr skočiť. Vraj po novom roku - možno...
Môj názor: nech teda nerobia internetový obchod, keď nepoznajú základy tohto podnikania.
Skúsenosť tretia: http://www.slovnik.sk/
Už sme cez nich objednávali angličtinu, tentokrát sme mali záujem o španielčinu. Z dvoch sľúbených dní boli po urgencii dva týždne - aspoň však tento vianočný darček zo Slovenska je pre nás na svete. Ale tiež vraj zabudli, zašantročili.... a pod. Mailovo sa však ospravedlnili a zaželali mi pekné sviatky. Ďakujem.
Resumé
Syn mojej priateľky si pokusne objednal cez internet z Veľkej Británie koženú bundu. Prišla mu do 7 dní až domov do Piešťan, bez žiadosti o zvýšené poštovné. Doručovateľ mu slušne zatelefonoval a na tretí raz sa mu aj dovolal, lebo Janko bol pracovne mimoriadne vyťažený. Dohodli sa, že sa stretnú o dva dni - tam a tam. O týždeň sa tešil z novej bundy, ku ktorej bol ešte pribalený aj bónusový darček k Vianociam a krásna pohľadnica k tomu.
To som si ozaj nevymyslela, taká je bežná profesionálna realita v internetovom obchode v iných, zrejme profesionálne zdatnejších a vyspelejších krajinách.
Ale to by som na Slovensku chcela asi veľa, všakže? Dcérka ešte dodala, že veď od slovenského internetového obchodu sme aj my dostali celkom zaujímavý bónus: zlú náladu, zbytočné náklady za telefóny, plno strateného času - a najmä sklamanú dôveru.
Ozaj, a ten GLS doručovateľ mi ešte povedal, že nech sa idem sťažovať trebárs i na lampáreň...

illustračné foto: internet