Jednoduchá, zrozumiteľná navigácia - webstránka musí ponúknuť užívateľovi prehľadnú navigáciu tak, aby sa užívateľ vedel dostatočne rýchlo dostať k želaným informáciám. Nikto nechce predsa hladať stratených užívateľov medzi početnými podstránkami...
Prehľadný dizajn - webstránka musí byť dostatočne prehľadná nato, aby sa užívateľovi podarilo identifikovať za pár prvých sekúnd čo je to za webstránku, čo sú hlavné elementy webstránky, čo ponúka, a podobne. Je dobré ak sa použije menej farieb - jedna až dve vedúce farby, dobre zladené a potom už len ich odtiene, jeden výraznejší motív, je dobré vyhnúť sa preplneným dizajnom s veľa rozdielnými obrázkami, motívami atď.
Relevantný - dizajn webstránky musí byť prispôsobený zameraniu webstránky, cieľovému trhu atď. Žiadna veľká veda, dizajn webstránky treba prispôsobiť preferenciám užívateľov a zároveň zachovať korporátnu identitu. Dizajn webstránky by mal odzrkadlovať to, čo webstránka ponúka, komu to ponúka a kto to ponúka. Je jasné že opravár áut nebude chcieť mať na webstránke obrázky karafiátov, detské stránky budú potrebovať kreslené motívy, Bio Obchody budú pravdepodobne preferovať prírodné farby a podbne.
Zaujímavý - prvý dojem zaváži, vkusnosť a originalita sú vítanými znakmi webstránky. Koniec koncov to je to, čo odlišuje dobré webstránky od zlých a víťazné od dobrých.
Medzi hlavné typy webdizajnu by sa mohli zaradiť nasledovné:
Klasický
Klasický štýl vhodný pre väčšie tak ako i menšie spoločnosti, ktoré preferujú tradičné hodnoty a časom overený štýl. Môže obsahovať viacero textu, a zložitejšie členenie webstránky. Väčšinou obsahuje statické prvky, môže byť použitý dynamický banner pre oživenie a zatraktívnenie webstránky. Príklad tu >>
Moderný
Dizajn budúcnosti už teraz. Práca s futuristickými prvkami: tlačidlá, reflexie, flash efekty. Obsahuje dynamické prvky, prípadne celá webstránka je vytvorená pomocou Flashu. Moderný dizajn je vhodný v prípade, že spoločnosť chce poukázať na svoju jedinečnosť, originalitu, výrazne sa odlíšiť od konkurencie prípadne podčiarknuť svoj novodobý, moderný charakter. Moderná webstránka zvyčajne obsahuje len stručné heslovité informácie, viac menej stavia na grafike a dizajnovom prevedení. Príklad tu >>
Netradičný
Netradičný štýl umožňuje výrazné poukázanie na jedinečnosť a originalitu. Znova obsahuje menej informácií, kľúčovým prvkom je dizajnové prevedenie. Odporúčame tento štýl použiť hlavne v umeleckom odvetví, pri osobných webstránkach, prípadne pri stránkach nadnárodných, známych spoločností. Netradišný dizajn, pokiaľ je dobre vytvorený, je veľmi jednoducho zapametateľný či dokonca napomáha k virálnej prezentácii webstránky. Príklad tu >>
Čistý
Jednoduchý a prehľadný dizajn s výrazným použitím grafických prvkov. Hlavná navigácia webstránky je jednoduchá, ľahko použiteľná. Používajú sa zvyčajne väčšie grafické elementy s efektami, ako veľké tlačítka s gradientom a reflexiou, na rýchle zaujatie pozornosti užívateľa a jeho bezprostrednú navigáciu tam, kam ho chcete dostať. Farebne je preferovaná kombinácia maximálne dvoch až troch farieb pre rýchlu orientáciu. Akékoľvek rušivé elementy sú eliminované na minimum. Príklad tu >>
Portalový
Tento štýl sa vyznačuje mnohými navigačnými výbermi, u portálových dizajnoch môžeme už od úvodnej stránky pozorovať umiestnenie početnejších informácii ako to býva u ostatných štýloch.Vyhľadávacie portály sú zamerané na širokú skupinu užívateľov, mnohé portály bývajú špecializované na konkrétne skupiny užívateľov. Príklad tu >>
Korporátny
Korporátny dizajn sa vyznačuje neutralitou. Použité sú neutrálne nízko saturované farby ako šedá a modrá. Webstránka obsahuje viacero informácií a môže mať zložitejšie členenie. Cieľom je zachovať jednoduchú orientáciu v rámci podstránok. Webstránka je zväčša statická, môže obsahovať dynamické prvky. Tento štýl je podbný klasickému štýlu avšak zachováva si svoju neutrality a oficiálnosť. Príklad tu >>
eShop-ový
Samotný názov napovedá, že tento štýl je vhodný pre spoločnosti, ktoré plánujú buď ako súčasť webstránky eShop alebo eShop by mal byť plne samostatný. Hneď v úvode bývajú minimálne aspoň upútavky na niektorý ponúkaný sortiment. Dizajny určené pre eShop majú za úlohu čo najjednoduchšie navigovať užívateľa na želané produkty. Príklad tu >>