Staré dobré spoľahlivé telefóny, ktoré neprestali fungovať, aj keď napríklad padli do vécka. Ešte ďalej "šľapali" a ani po rokoch každodenného intenzívneho používania sa nekazili. Hyperbola? Možno, ale až tak ďaleko od pravdy nie som. Ó, s akou nostalgiou spomínam na telefóny, o ktorých by si možno už dnešní teenageri mysleli, že ide o druh fosílie! Moja prvá Nokia 3210 a potom 3310 už sú dávno, chudiatka, niekde na pomyselnom cintoríne mobilov. Obe mi dobre slúžili. Mala som aj ďalšie telefóny, napríklad aj so Samsungmi som dobre fungovala. Celé tie roky som bola verná jednému operátorovi. Až kým som si nedávno musela kúpiť nový smartfón a celé sa to poriadne po..kakalo.
Môj chudák starý a verný Samsung Galaxy, ktorý ešte fungoval-ako tak, úplne pošiel rokmi používania, a tak som nemala na výber.
Gúglovala som recenzie, až sa mi z kečky parilo. S veľkou radosťou som ešte potom v ten istý deň privítala nový prírastok, keďže niektoré internetové obchody majú také "nadupané" vybavovanie dopytu klientov, a ja mám obetavého manžela, ktorý mi po objednávku zbehol, lebo ja som mala angínu a bola som po tejto stránke indisponovaná.
Radosť z nového mobilu mi však rýchlo skalilo zistenie, že mi vôbec nefunguje služba mobilné dáta. Mimo wifiny nešlo ani len volať. Keď som potom do môjho nového telefónu vložila na skúšku manželovu SIMku, fungovala úplne bez problémov. Tak poďho do Orangeu, len čo som sa trochu pozviechala z vysokých teplôt a podobných "angínových radostí". Na moje veľké šťastie som tam natrafila na jednu pani predavačku, ktorá bola v každom prípade určite obchodníčka telom aj dušou, keďže ešte rýchlo využila príležitosť oboznámiť ma s ich super akciovou ponukou, ktorá sa neodmieta, aj keď súvisela s dôvodom mojej návštevy ich prevádzky asi tak ako rajčiaky s odmocninami. Keď som jej povedala, že mi nefunguje služba mobilné dáta, začala mi vysvetľovať, že oni majú v prevádzke slabú wifinu a že to mám skúsiť doma, či mi to pôjde, keď tam teraz urobila hard reset. Tak som sa rovno otočila na päte a išla kade ľahšie, pretože keď niekto nevie, že mobilné dáta majú fungovať nezávisle od wifi, tak sa môjmu problému buď rozumie ešte menej ako ja sama, alebo sa ma jednoducho snaží čo najrýchlejšie zbaviť a ja sa nikomu doprosovať nebudem.
Nevadí, vravím si, možno bude stačiť ísť do inej prevádzky a stretnem sa s iným prístupom. Aká však bola moja radosť, keď nezabrala ani výmena pôvodnej SIM karty za novú, ba ešte celú situáciu zhoršila, lebo mi už nielenže nefungovali mobilné dáta a nedalo sa mi uskutočniť hovor, ale nebolo možné sa mi dovolať ani poslať na moje číslo SMS. Mobil mi pri pokusoch o pripojenie na mobilné dáta tvrdohlavo a vytrvalo hlásil: "Wifi will not auto-connect for now". Pani predavačka, ktorú som oslovila s mojimi simkartovými problémami a vymenila mi pôvodnú SIM kartu, mi povedala, že mám počkať 15 minút, a malo by to nabehnúť. Veru, nenabehlo ani makové trt.
Ako moderný človek tohto tisícročia som sa bez funkčného mobilu cítila ako bez ruky alebo iného dôležitého ústrojenstva ľudského tela, a tak som s malou dušičkou znovu išla do Orangeu. Tam mi najprv vyčistili žalúdok, ako som sa to len opovážila prísť v sobotu ráno na začiatok otváracích hodín, keď žiadny normálny klient si v sobotu nikdy nedovolí mať problémy technického charakteru. Naveľa sa pani predavačka odhodlala napísať na technickú podporu a poslala ma preč so sľubom, že mi v pondelok alebo najneskôr v utorok nasledujúceho týždňa zavolajú.
Čuduj sa svete, nikto sa neozval. Ani v pondelok, ani v utorok. Keď som už v návale beznádeje kontaktovala Orange cez WhatsApp (samozrejme som musela byť na wifine, inak by to nešlo), tak som sa dočkala len nejasných sľubov, že ma bude kontaktovať ich technik a vraj z ich strany všetko vyzerá v poriadku. A ľaľa, nastalo hrobové ticho a technik sa asi opisu môjho problému naľakal tak, že sa so mnou ani len nepokúsil spojiť.
A aký má celá táto story koniec? Táto skúsenosť ma vedie k tomu, aby som Orangeu povedala definitívne pá-pá, pretože po takmer týždni neschopnosti z ich strany reálne vyriešiť môj problém mi už došla všetka trpezlivosť. Takže odchádzam ku konkurencii a Orange si môže "spytovať svedomie", či sa mu laxný prístup vyplatil a či nie je škoda stratiť klienta, ktorý využíval služby desiatky rokov nepretržite. Baj baj, Orange!

(Zdroj hlavného obrázka: Internet )