Inštitucionálni investori vsadili na výpredaj dlhopisov

Písmo: A- | A+

Investori vypredávajú svoje pozície vo vládnych dlhopisoch, lebo veria, že bez extrémneho rýchleho nárastu nákladov na pôžičky centrálne banky proti vývoju nezasiahnu.

Niektorí z najväčších svetových investorov znižujú svoju alokáciu vládnych dlhopisov na základe očakávaní, že s „výpredajom dlhov“ sa ešte len začína, a bez príliš rýchleho zvýšenia nákladov na pôžičky väčšina centrálnych bánk nezasiahne.

Americké a európske dlhopisy utrpeli najhorší štart v tomto roku od roku 2013, keď investori „dumpovali“ vládny dlh v očakávaní, že balíček fiškálnych stimulov v USA vo výške 1,9 bilióna dolárov bude poháňať globálne oživenie ekonomiky a infláciu.

Rýchlosť tohto kroku ohromila správcov fondov - dokonca aj tých, ktorí začali alokovať svoje financie do dlhopisov s vyššími výnosmi. Výnosy 10-ročných štátnych dlhopisov v USA tento rok vzrástli o 64 bázických bodov (bps) na 1,5%, čím sa zvýšili náklady na pôžičky inde.

ProfitLevel-Kristoff-vypredaj-dlhopisov
ProfitLevel-Kristoff-vypredaj-dlhopisov (zdroj: ProfitLevel-Kristoff)

Zdroj: https://tradingeconomics.com/united-states/government-bond-yield

Šéf Federálneho rezervného systému Jerome Powell sa javí ako nezaujatý, a preto môže rast výnosov považovať za znak hospodárskeho oživenia. Zaviazal sa udržiavať nízke sadzby a môže veriť, že akákoľvek nadchádzajúca inflácia bude len prechodná.

„Ak sa výnosy budú naďalej posúvať vyššie pri výrazne vyššom (ekonomickom) tempe rastu, centrálne banky to budú mať dobré,“ uviedol Iain Stealey, medzinárodný CIO spoločnosti JP Morgan Asset Management so spravovanými aktívami 2,3 bilióna dolárov.

Stealey vidí 10-ročné americké výnosy na konci roka až na úrovni 2 % a uviedol, že pokiaľ sa rast nestane nepoddajným alebo sa „zrúti“ akciový trh, je nepravdepodobné, že Fed bude tlačiť proti ďalšiemu nárastu pôžičkových nákladov o 30 až 50 bps. Väčšina investorov považuje 2 % za hraničnú hodnotu, pričom zdôrazňuje, že záleží na rýchlosti pohybu.

Skryť Zatvoriť reklamu