
---------------------
Shit... I'm waiting for the sun to shine.
---------------------
Trpiac akútnym nedostatkom ľudského tepla by ma za tým volantom určite dobre trhlo, keby som zrazu za výkladom ovešaným predvolebnou zmesou zbadal ženu svojich snov. Myslím, že by som zastal a pár minút sa kochal pohľadom na jej krásu, na jej sediacu, stojacu, telefonujúcu aj kričiacu dokonalosť. Až kým by ma nezbadal ten teploš a nezačal na mňa ukazovať tou svojou paprčou a jačať, že ho pozorujem. No na druhý deň by som sa vrátil a presne ako Robert De Niro by som ho poslal, kam by sa mi zachcelo a pozval Betsy na koláčik. S najväčšou pravdepodobnosťou by som to všetko pokazil v kine a potom by to už šlo dole vodou ako po masle. Možno by ma napadlo odbachnúť nádejného senátora, možno nejakého feťáka, alebo pasáka, asi by som odbachol hocikoho. Určite by to niekto v tejto stoke schytal...
---------------------
You're only as healthy as you feel.
---------------------
Martin Scorsese v roku 1976 podľa pomerne nehomogénneho (a čiastočne autobiografického) scenára Paula Schradera natočil sugestívny obraz mierne psychotického vietnamského veterána a taxikára Travisa Bickla, takmer obyčajného človeka túžiaceho po svojom kúsku lásky a šťastia. Alternatívou k tejto nesplnenej túžbe sa stáva akési morálne zadosťučinenie, vo veľkomeste pomerne ťažko zadefinovateľné a ešte tažšie dosiahnuteľné.
---------------------
I think someone should just take this city and just... just flush it down the fuckin' toilet.
---------------------
Povzbudený predchádzajúcou úspešnou spoluprácou obsadzuje Scorsese do hlavnej mužskej úlohy Roberta De Nira (mimochodom, hlavná úloha v pravom slova zmysle, Travis absentuje len v dvoch scénach). V úlohe 12-ročnej prostitútky Iris, ktorú sa v rámci očisty new yorkských ulíc rozhodne spasiť, sa ocitá mladučká Jodie Foster. Tá je vo svojej roli mimoriadne presvedčivá, divák sa nemôže ubrániť, tak ako Travis ju začína milovať láskou skôr otcovskou, ako mileneckou, väčšmi sa zaujímať o jej budúcnosť, ako o jej pôvabné dievčenské poprsie.
---------------------
Now back to Gene Krupa's syncopated style.
---------------------
Film Taxi Driver je svojou formou priam podmanivý. Z farieb dominje čierna a zmes jej neónových odtieňov, zo zvukov ruch mesta, z hudby jazz. Soundtrack si zaslúži pár ďalších superlatívov, mimochodom, Bernard Hermann skonal len pár hodín po jeho dokončení. Ingrediencie namiešal do dokonale rovnmovážneho stavu, trošku basy, trošku bicích, trošku elektrického piána, saxofón, nejaké sláky, všetkého presne toľko, koľko bolo potrebné. Kameru mal na starosti akýsi Michael Chapman, musím si to meno zapamätať. Napokon, vyzerá to tak, že všetci robili všetko najlepšie, ako vedeli, to je asi jediný postup, ktorý môže dať vzniknúť filmu, ako je tento, filmu, ktorému niet čo vytknúť.
---------------------
You talkin' to me?
---------------------
Tajný tip, žiarlivý pasažier majúci v pláne použiť zbraň typu .44 Magnum na úpravu prirodzenia svojej ženy je maestro Martin Scorsese osobne.