Z tohto pohľadu sa povenujme istému sexuálnemu náboju, ktorý je v posledných rokoch badať medzi legislatívcami a majiteľmi áut. Či má tento vzťah nejakú perspektívu je nateraz vo hviezdach. To čo sa deje v rámci slovenskej legislatívy v prípade podmienok prevádzky cestných vozidiel pre premávku na pozemných komunikáciách, by mohlo podľa Freudovho výskumu vrhať nie najlepšie svetlo na dvoch pánov z ministerstva dopravy: “Strapatého“ a jeho Kóňa.
Predstavte si, že máte v garáži vášho nepojazdného tátoša a na účte mizerný stav financií, ktorý vám nedovolí nakúpiť po minulo-mesačnej podpriemernej výplate potrebne náhradné diely, nie to ešte zaplatiť opravu v servise. Ako na potvoru o týždeň vám končí STK. Na miesto toho, aby sa naša strana a vláda zaoberala tým ako zlepšiť podmienky na to, aby ste mohli zarábať slušné peniaze v slušnom zamestnaní, prip. aby vám ako živnostníkovi neostávali po bielych golieroch len omrvinky a oči pre plač, jediné čo je táto banda schopná vymyslieť je “šikana“ vo forme byrokratického dočasného vyradenia vozidla z evidencie, alebo nasúkanie pokuty cez odbor dopravy v rámci vášho okresu vo výške 165 eur. Ak máte (resp. nie ste schopný absolvovať) v tom istom termíne aj emisnú kontrolu, váš dlh voči našej spoločnosti sa môže vyšplhať až na 330 eur. Váš majetok vo vašej garáži a nie na pozemných komunikáciách z vás tak v okamihu môže spraviť vyvrheľa našej rozvinutej spoločnosti.
Veľkorysý generálny pardon na neplatnú STK a EK (a možno len STK) do konca februára je výsmech všetkým, ktorý nemajú na to, aby autá menili hneď po tom, čo sa im minie voda v ostrekovači, ako napr. náš pán najlepšie zarábajúci minister “strapatý“.
Najnovším “majsterštukom“ je zmena v rámci zápisu ťažného (spojovacieho) zariadenia v technickom preukaze. Ťažné zariadenie, najmä spôsob akým ho do vášho “TéPé“ zapísal úradník (od ktorého náhradu škody samozrejme nevytiahnete) na odbore dopravy, alebo na polícii, ktoré za sebou ťaháte po STK-áčkach aj desať rokov, je zrazu závažnou chybou, ktorá vás bude stáť opäť vybavovačky na polícii a dodatočných desať eur, plus minimálne 3 hodiny v ťahu za opakovanú STK.
To že vaše vozidlo môže v pánoch z ministerstva vyvolávať nutkanie poťahať vás „zaň“ v niektorých prípadoch začína hraničiť až s úchylkou. Či už za objekt rozkoše považujú vaše auto, preháňanie vašej telesnej schránky po úradoch, alebo vaše bubáky je nepodstatné. Pravda môže byť nakoniec taká, že existuje určité stavovské združenie, či záujmové skupiny, ktoré si dali za úlohu sledovať európske smernice a vyťahovať z nich a do našej legislatívy pretláčať také čerešničky, ktoré im pomôžu ošklbať tých, ktorí sa ošklbať nechajú. Je to oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako v rámci vlastnej propagácie sponzorovať šport či verejnoprospešnú činnosť.