Fotogaléria: Ako sa vyrábali automobily Škoda 105/120/130

Z ciest sa vytratili, dnes sú to legendy. Ako sa vyrábali automobily Škoda 105/120/130, si môžete pozrieť v dobovej fotoreportáži. Kedysi to boli najrozšírenejšie autá, dnes ich vyhľadávajú milovníci historických vozidiel.

Fotogaléria: Ako sa vyrábali automobily Škoda 105/120/130
Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Text: Lórant Kulík, foto: AZNP Mladá Boleslav

Obrazové spravodajstvo

Obrazové spravodajstvo (na snímkach), vzniklo na pôde Propagačného oddelenia AZNP Mladá Boleslav. Fotoalbum vyšiel iba v obmedzenom náklade. Snímky z výroby boli viac menej dostupné iba pre zamestnancov a priaznivcov automobilky. Autentické historické snímky zachytávajú výrobu áut Škoda 105/120/. Tieto autá s menej známym typovým označením 742, prvýkrát predstavili v roku 1976 na Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne.

Množstvo typov

Koncepcia Škody 105/120 vychádzala zo Škody 100. Bola akýmsi silnejším faceliftom svojho predchodcu.Vďaka  kurióznej kombinácii zadného náhonu a chladiacej sústavy vpredu, vznikla milá a obľúbená 120-ka s 13-litrovou chladiacou sústavou. Netradičná kombinácia sa odvďačila prehrievaním motora pri väčšom zaťažení. Okrem tohto technického nedostatku  niekedy dokázali 120-ky so svojimi typickými poruchami naštvať vodičov. Napriek tomu to boli milé a obľúbené autá, ktoré si dokázali motoristi opraviť aj sami.                                                      

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Facelift faceliftu

Počas dlhoročnej výroby (1976-1990) vzniklo množstvo typov, ktoré sa vyrábali na domáci trh a na export. K najväčšej modernizácii došlo v roku 1984, autá výrobca označil ako typ 742-M. Pribudol inovovaný model Škoda 130 s päťstupňovou prevodovkou. Rozšírené nápravy, hrebeňové riadenie a ďalšie prvky modernizácie priniesli väčší komfort pre vodičov a pasažierov.

 Klasické Škodovky dnes patria k legendám

Klasické Škodovky typovej rady 105/120 sa vytratili z ciest a dnes patria k legendám. Milovníci historických áut ich s radosťou kupujú a rekonštruujú. Vo väčšine prípadov je rekonštrukcia finančne aj časovo náročná. Milovníci veteránov obetujú čas aj peniaze, aby obnovili svojho tátoša. Dosť často sa k autám viažu rodinné spomienky.Okrem radosti z jazdy na klasickej Škode 105/120, je zrenovované auto dobrou investíciou do budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu

 Ako sa tieto autá vyrábali si môžete pozrieť vo fotogalérii. Obrazové spravodajstvo vydala AZNP Mladá Boleslav v obmedzenom náklade.

Fotogaléria:

1. Ako sa vyrábala Škoda 105,120,130
1. Ako sa vyrábala Škoda 105,120,130 
2. Ako sa vyrábala Škoda 105,120,130
2. Ako sa vyrábala Škoda 105,120,130 
3.
3. (zdroj: AZNP Mladá Boleslav)
4.
4. 
5.
5. 
6.
6. 
7.
7. 
8.
8. 
9.
9. 
10.
10. 
11.
11. 
12.
12. 
13.
13. 

Zdroj: Obrazové spravodajstvo AZNP Mladá Boleslav- Propagačné oddelenie

Lórant Kulík

Lórant Kulík

Bloger 
  • Počet článkov:  272
  •  | 
  • Páči sa:  1 635x

Po úspešnom absolvovaní Fakulty elektrotechniky a informatiky Technickej univerzity v Košiciach som začal v roku 1997 spolupracovať s denníkom Korzo. Od roku 1998 do mája 2018 som aktívne prispieval z publicistickými článkami a reportážnymi fotografiami do rubrík História, Hobby a Varenie, ktoré pravidelne uverejňoval denník Korzár a Košický večer. Moje príspevky na tému Varenie vychádzali v roku 2006 aj v denníku Nový Čas.V regionálnych denníkoch som sa v publicistických príspevkoch venoval numizmatike, filatelii a ďalším záľubám, ktoré som ilustroval vlastnými fotografiami. Rubrika Hobby v od júna 2018 už nevychádza. Tento blog je voľným pokračovaním na uvedené témy. Je určený pre každého, kto má rád históriu, umenie a rád varí. Trojročné štúdium Dejín umenia na UTV Technickej univerzity v Košiciach som úspešne ukončil v roku 2020 a v roku 2021 Žurnalistické praktikum na akademickej pôde UTV UNIZA v Žiline. Od roku 2023 som členom Združenia historikov moderného výtvarného umenia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu