
Ako vidno, Ford ma mnoho skúsenosti s retro autami, no nie stále sa mu v tom darilo tak ako teraz. Za príklad uvediem pokus o oživenie známeho kabrioletu Ford Thunderbird, ktorý nezožal také úspechy, ako sa od neho čakalo. S chýb sa však poučil a na svetlo sveta uviedol koncept Ford GT 40. Avšak už vtedy sa dalo očakávať, že Ford GT sa dostane do sériovej podoby len s málo zmeneným dizajnom.
Tak sa aj stalo, a automobilka nakoniec ukázala svetu nový superšport. Na aurópsky štýl bolo trochu moc robustný, no aj tak si našiel mnoho priaznivcov na kontinente, v ktorom vládnu športové autá ako porsche a ferrari. Čo svedčí o jeho exkluzivite bol aj počet limitovaných GT-čiek pre európu a to presne 101! To, či sa nechali inšpirovať známym filmov 101 dalmatincov, alebo má toto číslo väčší význam nám ostavá zahalené rúškom tajomstva. Nádejný kupec vtedy musel byť nielen bohatý, ale aj šikovný a rýchly, pretože superšport sa v európe predal behom pár minút. Do roku 2006, kedy sa definitívne zastavila výroba tohto auta sa predalo presne 4,500.
GT-čko bol najrýchlejším Fordom všetkych čias a s maximálkou cez 320 km so zrýchlenim pod 3,5s a 414kw, sa dalo porovnávať aj s oveľa drahšími športiakmi. To však neznamená že cena okolo 157 000 dolárov nie je malá suma. Čo je na tomto aute zaujímavé je, že napriek tomu, aby sa jeho cena plynutím času zmenšovala, naopak narastala do ešte väčších astronomických súm. Fascinujúci a dravý charakter vozu podčiarkuje aj jeho exterier, v ktorom mu azda môže konkurovať iba Porsche carrera GT, ktoré stojí o rovných 10 miliónov SK viac.
Exterier vyniká hlavne svojím dravým predkom a zadnými svetlami. Dominantné na tomto aute sú dva veľké otvori na prednej kapote, ktoré slúžia na prívod vzduchu do chladiča, kedže motor má umietnený v strede. Terajšie GT prevzalo zo starého GT 40 z roku 1966 doširoka sa otvárajúce dvere ktoré zasahujú až do strechy a v retro štýle pokračuje aj interier, v ktorom sa nacházda veľký kruhovitý otáčkomer, rýchlomer a ostatné dôležité ukazovatele. Čo však pôsobi moderne sú sedadlá, ktoré sú kožené a s ventiláciou. Trhač asfaltu je postavený na 18 palcových kolesách v predu a 19 palcových v zadu. Auto je celé postavené z hliníku, vďaka ktorému je ľahšie a športovejšie. K dokonalej jazde prispieva aj vysokovýkonný 5,4l 8 valcovy motor ktorý dokáže vyvinúť silu 414 kw s točivým momentom až 688 Nm. K bezpečnosti posádky slúžia hlinikové brdz Brembo ktoré aj takéto auto vedia bezpečne zabrzdiť. Teraz, keď už nie je Ford GT dostupný v predajniach, si američania pripomínajú každý rok zrod tohto Amerického superšportu. My v európe sa môžeme utešovať len tým, že sa chystá zrod noveho superauta, ktorý by mal prevziať niekoľko komponentov z GT a to Ford Shelby Cobra GT.