
Ako už je v úvode naznačené, novinka sa môže pýšiť až 80% dielcami zo štúdie Verve, čo jej pridáva k imidžu a kráse. Štúdia bola predstavená minulý rok na autosalóne vo Frankfurte a odvtedy prešla len malými zmenami. Tieto zmeni sa aj tak zamerali hlavne na detaily, čiže celkovo sa aj tak Fiesta podobá na tigra ktorý je pripravený zaútočiť.
Tak, ako aj jeho koncernová sestra Mazda 2 je ľahši, ale zato pevnejší a bezpečnejší ako jeho predchodca. K dosiahnutiu 5 hviezdičiek v crash testoch mu určite bude napomáhať aj vystužená konštrukcia, ale aj čelné, bočné, hlavové a kolenné airbagy.
Zmeny v exteriery su viditeľné už pri pohľade z väčšej diaľky. Veľké predné svetlomety v novom štýle Fordu, ktoré naznačujú pohyb aj keď vozidlo stojí nechajú chladným len málokoho. Taktiež celá bočná línia prešla veľkou zmenou. Smerovky sa ocitli na spätných zrkadlách, čo sa zvyčajne vyskytuje na autách od strednej triedy vyššie, čím automobilka naznačuje, že nechce byť len priemerná. Členitá karoséria a bok s vysutými blatníkmi v štýle už spomínanej Mazdy 2 ukrývajú v interiery vymoženosti 21. storočia, akými sú rádio s bluethoot pripojením, USB konektor na pripojenie mp3, elektrický posilňovač riadenia E-PAS ale aj navigáciu, možnosť pripojenia telefónu alebo inteligentnú klimatizáciu. Interier v štýle StarTreku ponúkne aj zlepšenú audiosústavu a sedadlá s anatomickým tvarovaním.
Motory prešli tiež výraznejšiou zmenou. Na výber bude päť motorov, z toho tri budú benzinové. Začiatok tvorí benzinový štvorvalec Duratec o objemu 1,25 litra (59kw/80k), postupne príde na trh "benziňák" s 1,4 litrovým objemom (67kw/91k) a na vrchole ponuky sa usadí benzinový motor objemu 1,6l (85kw/115k). Z naftových variant budú na výber len dva motory. Slabši o objemu 1.4l (50kw/68k) a 1,6 l (66kw/90k). Okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky Ford ponúkne k Fieste aj 4-stupňový automat, ktorý sa bude, podľa predbežných informácii, montovať iba do benzínovej 1,4l.
Nový Ford Fiesta sa výšvihol z priemerného auta na auto, za ktorým sa bude otáčať nejedna hlava. Cena tohto modelu síce ešte nie je známa, tak ako jeho uvedenie na trh, ale určite základná cena naprelomí hranicu 500 000sk a na cestách by sa mohol objaviť už v zime tohto roku..