Aj keď sa môžu medzi jednotlivými krajinami trošku líšiť, podstata ostáva rovnaká. V tomto článku som sa snažila stručne a zrozumiteľne popísať pravidlá prijaté Slovenským curlinovým zväzom (http://www.curling.sk/Ocurlingu/Pravidl%C3%A1/tabid/70/Default.aspx).
Charakteristika hry
Zápas hrajú dva štvorčlenné tímy proti sebe. Každý tím má k dispozícií osem kameňov, pri ich odhadzovaní sa tímy striedajú. Hráči sú vybavení príslušenstvom ako sú špeciálne topánky, metly, tímové oblečenie (ideálne sú hráči oblečení rovnako). Zápas sa hrá na vopred stanovený počet hier - endov, môže sa hrať s časovým limitom, ale nemusí. Podstatou hry je odhadzovanie kameňov z hackov na kruhy na opačnom konci dráhy. Poradie, v akom hráči odhadzujú kamene, si tím určí pred začiatkom zápasu. Ktorý tím začne odhadzovať ako prvý, sa určí losom pred začiatkom zápasu, resp. podľa výsledku predchádzajúceho endu (ak tím vyhrá end, v ďalšom ende začína prvý odhadzovať).
Cieľ hry
Cieľom je umiestniť čo najväčší počet kameňov bližšie k stredu kruhov ako súper. Výsledok endu sa určí po odhodení všetkých 16 kameňov. Za každý kameň, ktorý je v kruhoch bližšie k stredu ako je k stredu najbližší kameň súpera, získa tím jeden bod. Trošku komplikovaná definícia celkom jednoduchého počítania :). Na obrázkoch nižšie je to pekne popísané.

Červený skóruje 1:0

Modrý skóruje 2:0

Modrý skóruje 1:0
Môže sa stať, že po odohraní všetkých kameňov ostanú kruhy prázdne. Na výsledkovú tabuľu sa zapíše obom tímom 0 a end začína ten istý tím, ktorý aj v predchádzajúcom ende začínal. Ak je výsledok po odohraní všetkých endov nerozhodný, môže sa hrať buď extra-end, alebo sa zápas skončí nerozhodne.
Tím a hráči
Na zápas nastupujú štyria hráči. Pred zápasom musí skip napísať tzv. súpisku tímu, kde presne uvedie, na ktorej pozícii budú hráči hrať. Takisto v súpiske uvedie, kto bude v zápase skipom a kto vice-skipom. Ak hráč nemôže pokračovať v zápase z dôvodu zranenia, skip sa môže rozhodnúť, či bude pokračovať v redukovanej zostave alebo nasadí náhradníka. Náhradník však musí byť pred zápasom uvedený v súpiske a môže nastúpiť do hry až na začiatku nasledujúceho endu.
Hráči môžu používať iba takú obuv a výstroj, ktorá nepoškodzuje ľad! Toto je veľmi dôležité, škrabance a ryhy v ľade značne ovplyvňujú dráhu kameňa.

Odhadzovanie kameňa
Hráči, ktorí hádžu pravou rukou, sa musia odrážať z hacku vľavo od center-line, ľaváci presne opačne. Ak sa kameň zahrá zo zlého hacku, je odstránený z hry. Pri odhode musí hráč kameň viditeľne pustiť pred hog-line. Ak hráč pustí kameň až za touto čiarou, kameň takisto opúšťa hru (V modernejších halách existuje na kontrolu púšťania kameňov pred hog-line elektronický systém. Na každom kameni sa nachádza malá dióda, ktorá zasvieti na zeleno, ak ste kameň pustili správne, alebo zasvieti na červeno, ak ste ruku zdvihli príliš neskoro. Tento systém sa nazýva aj the eye on the hog). Ak hráč omylom odohrá kameň súpera, tento kameň sa potom, čo v kruhoch alebo pred nimi zastane, vymení za kameň správnej farby.
Zametanie
Medzi tee-lineami môžu kameň zametať jeden alebo aj všetci hráči, ale nemôžu sa zametať súperove kamene. Za tee-line v kruhoch môže zametať svoj kameň iba jeden hráč z tímu. Súperov kameň sa môže vymetať z kruhov iba, až keď sa dotkne tee-line a vymetať ho môže iba jeden hráč – skip. Ak skip práve odhadzuje svoje kamene, zastupuje ho pri vymetaní vice-skip.

Ak je odhodený kameň tečovaný (rozumej dotkne sa ho metla, noha alebo čokoľvek iné), je na skipovi druhého tímu, čo s kameňom urobí. Môže ho nechať na mieste, kam príde, môže ho odobrať z hry alebo ho môže posunúť na miesto, kde by pravdepodobne skončil, ak by nebol tečovaný. Toto pravidlo by sa malo riadiť fair-play a duchom curlingu. Kameň, ktorý je tečovaný, sa prezýva „zapálený“. Takisto ak hráč omylom kopne do stojacich kameňov kruhoch alebo pred, je na skipovi druhého tímu, aby kameň vrátil na predpokladané miesto.
Meranie kameňov
Ak sa po skončení endu nachádzajú kamene na pozíciách, kedy sa nedá jednoznačne určiť, ktorý je bližšie k stredu, kamene sa zmerajú. Na toto meranie vzdialenosti od stredu sa používa špeciálne meradlo a merať môže iba rozhodca.

Duch curlingu
Na záver by som rada citovala ducha curlingu: Curler sa vždy správa slušne, zdvorilo, láskavo, ochotne, teda ako správny gentleman. Curler hrá, aby vyhral, nie aby pokoril svojho súpera. Curler sa nepokúša obracať pozornosť svojho súpera inam, alebo mu prekážať v hre, praje mu to najlepšie. Curler nesmie inými prostriedkami, než ktoré mu poskytuje hra, dosiahnuť výhody. Curler sa musí naučiť prehrávať, až potom je pripravený víťaziť. Curler dá prednosť porážke pred nečestným víťazstvom. Curler sa vedome neprehreší proti zásadám alebo pravidlám hry. Curler sa v sporných prípadoch rozhodne vždy v prospech protihráča. Curler uzná a ocení dobrý výkon súpera. Curler nekritizuje a neosočuje protivníka, spoluhráča, rozhodcu, ani divákov. Curler sa vždy maximálne koncentruje na hru a hrá ako najlepšie vie. Ak sa curler dopustí chyby, je prvým, kto ju prizná. V prípade, že curler zvíťazil, po odohranom zápase pozve svojho súpera na "drink". Ak prehral, nezneužíva pozvanie súpera. Curler hľadá priateľov medzi svojimi súpermi z ľadovej plochy. Curler čestne prijme trest, ktorý bude nasledovať po porušení etických alebo herných pravidiel curlingu.
Dúfam, že tento krátky prehľad pravidiel je dostatočne zrozumiteľný. V prípade akýchkoľvek otázok ma neváhajte kontaktovať na adrese 1ccba2@gmail.com :).
Dobrú hru.