Alebo príde na pretras obsah výuky (na ZŠ vyučovať napríklad goniometrické funkcie je a navždy ostane scestné ), možno sa bude hovoriť o kvalítnych prijímacích pohovoroch na gymnáziá ( napríklad formou testu všeobecných študijných schopností, či napríklad emočný a inteligenčný psychotest ).
Spriemerovanie povedie k tomu že prídeme o každé nadpriemerne inteligentné dieťa, ktoré môže mať v škole horšie výsledky, pretože napríklad nie je nič ( v syllaboch ZŠ) akoby využilo svoje schopnosti. Navyše pri systéme ako je nastavený na ZŠ, dieťa ani nevie, PREČO alebo AKO ich využiť. A nikdy nezabúdajme, že najväčšiu rolu v možnosti využiť inteligenciu hrá najmä príležitosť.
Takže chceme sa baviť o správnom "priemere" alebo o správnom prístupe k základnému vzdelaniu budúcich generácií ?