
Do protifajčiarskej kampane prispel aj najčítanejší denník. Podľa neho sú jedným z dôvodov nových prísnych protifajčiarskych noriem práve ženy: „Podľa posledných údajov vo väčšine krajín Európskej únie nežné pohlavie v spotrebe cigariet pomaly dobieha svoje silnejšie polovičky. Jednotlivé štáty aj kvôli tomu začali „pritvrďovať“ protifajčiarske zákony. Jeden z najprísnejších majú v Taliansku, a v novom roku vstúpil do platnosti aj v Španielsku. Pri jeho porušení sa môže pokuta vyšplhať až do výšky 600 000 eur (22 522 200 korún).“
Je asi naivné očakávať od bulvárneho média, aby svoje tvrdenia podložil aspoň odkazom na zdroj. Radšej skonštatuje, že pri porušení protifajčiarskeho zákona sa „môže pokuta vyšplhať...“ a vôbec sa neobťažuje naznačiť, za čo konkrétne môže byť sankcia v tej-ktorej krajine uložená. Za samotné fajčenie? Alebo za fajčenie na verejnom priestranstve? Či do konca aj za fajčenie doma v kuchyni? Nový čas tak nevyužil možnosť poskytnúť tisícom svojich čitateľov praktickú informáciu, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam počas dovoleniek.
Ale o to predsa nejde... PR článok treba predsa nejako začať, aby sa nepovedalo, že najväčšiu radosť urobil výrobcovi odvykacieho farmakologického prípravku.
V tomto kontexte vyznieva zaujímavo objavenie sa dvoch súm v spomínanom článku. Titulok sa nás snaží hneď v úvode motivovať prestať so zlozvykom informáciou, že „Priemerný fajčiar na Slovensku za rok minie na cigarety viac ako 20 000 korún“, a neskôr nám nezaobalene ponúka konkrétny preparát, o ktorom sa dozvieme aj to, že „Jedna škatuľka s 30 tabletkami stojí okolo 1 900 korún, pričom odporúčaná liečba je približne 7 týždňov, počas ktorej pacient spotrebuje 2 až 3 balenia.“
Už chýba iba objednávací kupón, aby bola reklama kompletná...