Nový Čas robí reklamu Sme.sk. Zadarmo!

Na Prievozskej asi nevedeli prehltnúť vyjadrenie Mariána Greksu na adresu bulvárneho denníka v rozhovore, ktorý poskytol Karolovi Sudorovi. Expresívny titulok Šéfredaktorovi Nového Času som chcel rozbiť hubu má svoje pozadie. No a najčítanejšie slovenské periodikum zatrúbilo do útoku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (87)

 "Greksa blábolil pri pive! To stojí za to..." - tak znie titulok článku, ktorý nájdete na portáli denníka. Nech pozerám, ako pozerám, na fotke k spomínanému rozhovoru vidím pivo pred Karolom Sudorom, Marián má podľa farby v pohári niečo iné. Ako mi Karol telefonicky potvrdil, Greksa pil počas interview kofolu. Aha, tu je aj fotka: Foto: Samo Trnka

 Srandovné je i to, že presne túto istú fotku vo svojom materiáli Bleskovky použili. Je hneď pod "pivným" titulkom:

Screenshot z Bleskoviek
Screenshot z Bleskoviek 

 

 Smutné je, že Bleskovky si nedali námahu linkovať pôvodný zdroj. A tak ho ich čitatelia musia hľadať pomocou Google. Stači zadať napríklad spojenie "šéfredaktor Greksa", aby ste sa dostali k odkazu na originál uverejnený na Sme.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Spevák v jednej časti spomínaného rozhovoru okrem iného hovorí: "Nemá zmysel sa s nimi súdiť, lebo súdenie sa je ďalšia náplň tých novín. Studenková s tým má dosť skúseností. Vytočili ma, tak som šiel do Nového času osobne, stretol som zástupkyňu šéfredaktora a ona, že podľa zákona na to majú právo a blablabla. Ja som povedal, že je to moje súkromie a že im nejde o informáciu, len o zarábanie prachov. A rovno som sa jej spýtal, či sa ako skončená novinárka nedovracia sama zo seba, keď sa ráno pozerá do zrkadla. A ona, že prečo. Ja jej na to, že píšu také veci, ako mal klavirista z Radošíncov rakovinu, ako tamtá zomrela vo vlastných zvratkoch, proste hnus... Chcel som hovoriť so šéfredaktorom, a ona, že tam nie je.

SkryťVypnúť reklamu

Zrazu sa zjavil ten Čech, na ktorého som vybehol a povedal som mu: „Počúvajte, nebudem sa s vami súdiť, ale rovno vám rozbijem hubu." A že či sa mu vyhrážam. A ja, že áno. Normálne zbledol a hovorí, že „teraz budeme mať poradu a preberieme si to, či to zverejníme". Vravím mu: „Počúvaj, darmo tam bude podpísaný nejaký redaktor, ty budeš zodpovedný, teba zmlátim, nemienim sa s tebou súdiť.""

 No a nakoniec to dopadlo tak, ako to dopadlo: "Nezverejnili nič, ale o nejaké tri mesiace mi došla zásielka od policajtov, že sa mám dostaviť pre priestupok proti občianskemu spolunažívaniu. Myslel som, že sa asi nasral nejaký sused pre hlasno púšťanú hudbu alebo čo. A ono to bol Nový čas, ktorý to chcel riešiť dokonca ako trestný čin, nie ako priestupok. Neuveriteľné. Tvrdili, že som sa vyhrážal skupinke obyvateľstva, za čo je už paragraf. To policajti zmietli zo stola. Odvtedy ma Nový čas, chvalabohu, ignoruje."

SkryťVypnúť reklamu

 Zdá sa, že obdobie ignorácie prelomil práve citovaný rozhovor poskytnutý portálu Sme.sk. Nebýva zvykom, aby na Slovensku reagovalo jedno médium na informácie v médiu druhom tak, že si z uverejneného materiálu povyberá niekoľko nesúvislých pasáží a doplní ich redakčnými komentármi ("Hudobník Marián Greksa nabral v rozhovore pri pive guráž! Rozhodol sa, že predstaví Slovensku svoj patent na rozum a úspech. A jeho výplody naozaj stoja za pozornosť. Potvrdil, že nielen v hudbe sa riadi heslom: Dajte mi priestor a ja sa znemožním sám... Za všetko napokon hovoria vybrané citáty z rozhovoru pre internetový portál denníka SME:").

SkryťVypnúť reklamu

 Ja mám dobrý bulvár rád, ale manipuláciu nemusím.

 Poučenie na záver? Každá reklama je reklama a treba ju využiť. Greksa môže vlastnej otvorenosti ďakovať príchodu novej vlny mediálneho záujmu o jeho osobu. Dokonca v najčítanejšom denníku. To je na nezaplatenie, čo poviete? Na jeho mieste by som túto akožekauzu živil priebežne minimálne mesiac. A v tichosti rýchlo pripravil vydanie nejakého CD. Ideálne "best of", alebo reedíciu nezohnateľného albumu Demikátu "Grejtst hic". Vyšiel v roku 1995 v malom vydavateľstve a myslím si, že záujem by o tento titul bol. Predávať by sa mohol exkluzívne prostredníctvom Shop.Sme.sk :-)

Peter Lehotský

Peter Lehotský

Bloger 
  • Počet článkov:  214
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Komunikačný manažér. Predtým novinár, copywriter, PR expert, election team manager.Človek spojený s rozbehom najlepšieho slovenského hudobného spravodajského portálu Hudba.sk. Na blog.sme.sk prispievam od decembra 2004. Vždy ma rozčúli veta "To sa nebude dať...". Zoznam autorových rubrík:  Listy premiéroviMjúzik!Dozvuky relatívneho šialenstvaKeď dvaja robia to isté...Dobré správyShowBizReceptár (aj) na nedeľuÚletovníkTipy, ktorými môžete potešiťPolitikaSpoločnosťHudba na webeRecenzie a iné "-ie"Pár otázok (Rozhovor s ...)FikciaRecyklátorSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

764 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu