Prostredníctvom svojich stránok totiž T-Mobile dáva možnosť vyhľadávania telefónnych čísel svojich zákazníkov. Služba je prístupná len pre registrovaných a je spoplatňovaná .
Nutne som potreboval zistiť jeden kontakt, pretože sa mi – ako na potvoru – vymazal telefónny adresár, a dotyčnú osobu som celý deň nezastihol ani na ICQ. Len nedávno som čítal článok o telefónnych zoznamoch na webe, kde v diskusii rozoberali čitatelia už len tú skutočnosť, že T-Mobile za poskytnutie čísla zo svojej databázy niečo účtuje. Netušili, že účtuje celkom slušné peniaze aj za to, keď vám oznámi neevidovanie hľadaného kontaktu. Zlosť je o to dvojnásobnejšia, že nielenže si nezavoláte, ešte za zistenie, že si nemôžete zavolať, zaplatíte.
Prístup operátora ma vyprovokoval vyťukať hotline. Milá slečna na druhom konci vypočula moje maskované pobúrenie a vyhlásila, nech to skúsim ešte raz za také dve hodinky, pretože systém ešte neeviduje, že by mi nejakú sumu za nevyhľadanie čísla naúčtovali. Neeviduje? Mne prišla esemseka („Ďakujeme za využitie služby“ = „Máme tvoje prachy“) ešte skôr, ako sa na monitore objavila správa „Ľutujeme, daný kontakt sa v zozname nenachádza.“. Spýtal som sa, čo bude za dve hodiny, keď to už systém zaregistruje. „Dáme na prešetrenie podnet na reklamáciu.“ Aha.
Kvôli zaneprázdnenosti som zavolal až za štyri hodiny. S rovnakou otázkou: čo to má znamenať?
Menej milá slečna – bolo už po polnoci – si to nechala celé zopakovať, pozrela do systému, a naozaj – „odrátalo vám za použitie wapu“. Hm, tak wap som teda určite nepoužíval... Dohodli sme sa, že moju sťažnosť posunie na reklamačné s urgenciou, „aby to vybavili rýchlejšie, keďže štandardne máme na to šesťdesiat dní“. Ešte sa ma stihla opýtať, čo si myslím o novom produkte Easy Fix, a menej príjemný telefonát bol za mnou.
Nejde o veľké peniaze. Ide o princíp. A o to, že malé peniaze robia veľké peniaze. Je T-Mobile natoľko chudobný, že musí vôbec takúto službu spoplatňovať? Je odkázaný na to, aby vytáčal svojich zákazníkov? Konkurenčný Orange túto službu síce na svojich stránkach nespoplatňuje, má však svoje iné „best of“. Slovenský telekomunikačný duopol dovoľuje obom mobilným operátorom správať sa k zákazníkovi prapodivným spôsobom (vďaka, Gabo!).
Na záver: viem si celkom živo predstaviť, ako mi ráno pán v trafike pred domom na otázku: „Prosím vás, máte SME?“ odpovie: „Nemáme, dvadsať korún, prosím. Skúste to aj nabudúce.“