Predpoklady:
1. Chudobní aj bohatí nakupujú potraviny.
2. Bohatí nepozerajú na ceny, keď nakupujú potraviny.
3. Chudobní pozerajú na ceny, keď nakupujú potraviny. To znamená, že porovnávajú obchody, ceny a produkty, a vyberajú tie s výhodným pomerom ceny ku kvalite.
4. "Pozeranie na ceny" (vid. predpoklad 3) je hnacím motorom efektivity trhu. Bez neho by reálne ceny neklesali, a kvalita sa nepribližovala požiadavkám dopytu.
5. Každý, kto nakupuje potraviny, profituje s poklesu reálnych cien potravín ako aj kvality približujúcej sa požiadavkám dopytu.
6. Ak profitujeme z niečoho, o čo sme sa nepričinili, mali by sme sa za to poďakovať.
Z predpokladov 1, 2, 3, 4, a 5 vyplýva, že bohatí profitujú z nižších cien potravín bez toho, aby sa o to pričinili.
Predpoklad 6 tak vedie k logickému záveru, že by sa bohatí mali chudobným poďakovať.