reklama

Dve ľubovoľné vety od Sulíka riešia viac ako celá Lisabonská stratégia

http://www.sme.sk/c/2224092/Rozumne-ale-nepriechodne.html (odporúčam) Možno by stačilo aj keby každý zamestnanec pochopil, že peniaze, ktoré za neho odvádza zamestnávateľ nepadajú zo stromov a v konečnom dôsledku patria zamestnancovi..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Viac o Sulíkových návrhoch:

http://www.zspsr.sk/odvodovybonus/Odvodov%C3%BD%20bonus%20-%20brozura,%20el.%20forma.doc

http://ekonom.ihned.cz/1-10000715-16131030-400000_d-ec

http://www.narodnaobroda.sk/clanok/29992/Spoluautor-danovej-reformy-chce-zmenit-odvody/

Zásluhovosť sa zo štátneho sociálneho systému musí úplne odstrániť. Na to je tu trh. Štát, keď už vôbec, je tu na solidaritu, teda redistribúciu. A nie redistríbúciu od všetkých všetkým, na to môže pokojne veľkú časť peňazí ľuďom nechať rovno vo vreckách..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale zas je pravda, že odbúranie zásluhovostí odbúrava aj motiváciu prispievať do systému (keďže zásluhový systém funguje na princípe "odvedieš viac - dostaneš viac".

Čo takto zrušiť štát úplne a nechať charitu na charitu? Dovolil by som si tvrdiť, že dobrovoľné príspevky na charitu by sa výrazne zvýšili (keďže dnes sa každý spolieha na štát, aby sa postaral o chudobných). V takých USA sú príspevky na charitu cez 3% HDP tuším, kdežto v Európe okolo 0.7 ak sa nemýlim...

Michal Lehuta

Michal Lehuta

Bloger 
  • Počet článkov:  990
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Gamča '02. Potom B.A. zo spoločenských vied, M.A. z medzinárodných vzťahov na Jacobs University Bremen. Dnes ekonomický analytik týždenníka TREND. Zoznam autorových rubrík:  GeografiaEkonómia / EkonomikaHudbaNa zamyslenieKomentárInšpiráciaVlastná tvorbaAbsolute jaPolitikaPostrehUmenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu