T-mobile zmenil názov, prístup k zákazníkom však nie

Pred pár dňami som zavolal na linku služieb zákazníkom spoločnosti T-mobile (číslo 12345). Z pôvodne jednoduchej otázky a krátkeho telefonického rozhovoru sa napokon stala siahodlhá, asi 20-minútová diskusia, počas ktorej som prišiel na to, že spoločnosť T-mobile (aspoň podľa mňa a budem rád ak ma niekto presvedčí o opaku) sa vo svojom marketingovom pôsobení správa dosť čudne. Veď napokon posúďte sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Celé sa to začalo asi vtedy, keď som sa asi po 6 alebo 7 rokoch používania easy karty rozhodol, vo februári tohto roku, prejsť na paušálny program. Nebudem zahmlievať, potreboval som nový telefón a nechcelo sa mi takpovediac vyhodiť pár tisíc za niečo, čo môžem mať za tri stovky. Moje komunikačné potreby sú asi tak 150 až 200 smsiek a 20 minút hovoru mesačne, preto som si z ponuky ešte vtedajšieho Eurotelu Bratislava vybral mesačný program s hrdým názvom SMS 250 Viac za 289 SK bez DPH mesačne. Neskôr som však v ponuke T-mobile našiel aj paušál pod názvom Ideál, po jeho preštudovaní som sa rozhodol, že prejdem na tento paušál a zvolím si kombináciu 15 voľných minút + 150 voľných SMSiek za cenu 360 SK bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom som zavolal na tú nešťastnú linku služieb zákazníkom. Predstavoval som si to ako nejakú formalitu. Aké však bolo moje sklamanie a počudovanie, keď som sa dozvedel, že na paušál Ideál môžem prejsť až po uplynutí môjho zmluvného záväzku, ktorý skončí až niekedy vo februári 2007 L.  Absolútne nechápem to, prečo by som nemohol už teraz prejsť na paušál, ktorý stojí viac ako môj súčasný paušál. Ale to je asi jednou zo záhad marketingovej politiky spoločnosti T-mobile.

Ale to ešte nebolo všetko. Moja mama momentálne, už po uplynutí zmluvného záväzku, využíva paušál 20 Viac. Chcela si dať aktivovať nový program Relax 60, ktorý je momentálne v akcii za 99 SK bez DPH s viazanosťou na 12 mesiacov. A tu prišlo ďalšie prekvapenie v podobe odpovede operátorky: “Tento nový program si môžu dať aktivovať len noví zákazníci alebo užívatelia easy kariet pri prechode na paušál“. Spýtal som sa teda prečo sú pre spoločnosť T-mobile cennejší resp. atraktívnejší noví zákazníci, ktorý sú vlastne pre mobilného operátora takpovediac otáznikom, pretože nevie, či nový zákazník bude uhrádzať faktúry načas v termíne splatnosti. U už existujúceho zákazníka to nie je problém spätne overiť. V podstate sa dá predpokladať, že ak už niekto má aktivovaný paušál, tak sa mu nebude chcieť absolvovať dobrodružstvo súvisiace so zmenou telefónneho čísla (oznámenie nového telefónneho čísla všetkých jeho známym, výmena vizitiek, prípadne ďalšie nepríjemnosti). T-mobile si je toho plne vedomý a preto väčšinu svojich akciových ponúk smeruje do segmentu s novými zákazníkmi. Tento svoj názor som povedal aj operátorke na spomínanej telefonickej linke. Viedlo to ku konverzácii typu: „Kam ideš? Do kina. Čo dávajú? Quo Vadis. Čo to znamená ....“. Operátorka mi nakoniec povedala, že spoločnosť T-mobile ponúka „až“ 9 mesačných paušálnych programov a že vraj podľa nej si každý človek medzi týmito „až“ 9 paušálmi nájde ten svoj, ktorý mu bude plne vyhovovať.

SkryťVypnúť reklamu

Mimochodom, mesačné paušály. Podľa mňa sú úplne neflexibilné. Navrhol som jej nasledovné typy paušálov. Úplne by som zrušil voľné minúty aj voľné SMS-ky, pretože aj tak je to veľmi neprehľadné. Niekde máte voľné minúty do všetkých sietí, niekde len do siete T-mobile a ST a takisto je to aj s krátkymi textovými správami. Úplne by stačilo, keby bola stanovená len minimálna suma, ktorú užívateľ musí do mesiaca pretelefonovať. Dajme tomu 500 SK. K tomuto paušálu by sa stanovili ceny hovorov, SMS, MMS a ďalších služieb. Užívateľ by si sám vybral, aké služby bude využívať, bolo by len na ňom či v daný mesiac bude viac telefonovať, posielať SMSky alebo MMSky. Jedinou podmienkou by bolo aby jeho účet dosiahol minimálnu hodnotu 500 SK. V prípade, že by jeho účet bol nižší ako 500 SK, zaplatil by aj tak 500 SK. Úplne jednoduché a maximálne flexibilné riešenie. Takýchto paušálov by mohlo byť napríklad päť (napr. za 200 SK, 350 SK, 500 Sk, 700 Sk, 1000 Sk príp. ešte aj vyššie). Samozrejme ceny hovorov a SMSiek by boli odstupňované, čím vyšší paušál, tým nižšie ceny. Stačilo by už len stanoviť rozumne ceny hovorov a správ a dovolím si tvrdiť, že tieto paušály by bolo najviac využívané.

SkryťVypnúť reklamu

Nakoniec mi operátorka odporučila aby som napísal podnet na marketingové oddelenie spoločnosti T-mobile, čo som zatiaľ neurobil ale asi v budúcnosti urobím, pretože čo ak náhodou...

Budem rád ak sa čitatelia tohto článku vyjadria, čo si o mojom návrhu myslia. Dopredu ďakujem za Vaše názory.

Martin Lenko

Martin Lenko

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Individualista, ktorý túži spoznávať stále nové veci. Zoznam autorových rubrík:  FotkyKomentárePríbehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

232 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,080 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu