Porovnavanie zakazane - klamstva dovolene

Porovnavacia reklama je na Slovensku zakazana, preco to vedia snad len firmy, ktore nevahaju a venuju nemalu starostlivost tomu, aby sa nieco podobne nepresadilo. Akykolvek naznak porovnavania sa okamzite stretne s ich atakom o nezakonnosti a kopou dalsich blabolov. Najziarivejsim prikladom su mobilni operatori. Tandem ruzovo-oranzovych bohov niekolkrat placol po prstoch modremu bublinkovemu trpaslikovi. Preco vsak neplesne nikto ich cez pazury za klamlivu reklamu je otazka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Jeden aj druhy sa predhanaju v nekonecno-neobmedzeno-snovych pausaloch, ktorych podmienky su na obrazovkach v takych casovych intervaloch, ze ak si reklamu nezastavite nemate sancu ani nic konkretne zistit. Samozrejme velkost pisma odzrkadluje pocet podmienok. Cim obmedzujucejsie podmienky, tym mensie pismo.

I ked moze kto chce co chce hovorit o tom, ze neklamu a ze riadne zverenuju zakonom urcene uplne informacie, pravda to uplne tak nie je.

Nakoniec sam o sebe mozem tvrdit, ze som najlepsi programator na svete a potichucky doplnit, ze to plati len vo vybranej skupine. Ak ma buduci zamestnavatel prijme na zaklade tejto informacie a neskor zisti, ze tomu tak nie je, aj tak mozem s cistim svedomim tvrdit, ze som poskytol vsetky relevantne informacie a to, ze sa nespytal na detaily je uz len jeho problem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moj pohlad je, ze som ho oklamal. Rovnako ak budem tvrdit, ze som pracoval na projekte XYZ a vzbudim v nom presvedcenie, ze som bol vyznamnym clenom tymu, napriek tomu, ze na konkretnom projekte som mohol robit na malej a nie vyznamnej casti. Je to klamstvo ? Samozrejme mozem tvrdit, ze nie. Je to nemoralne ? Samozrejme, ze rovnako mozem tvrdit, ze nie.

Pre mna je to vsak klamstvo. A ako take by nemalo byt tolerovane.

Ci chceme alebo nie, velka vacsina ludi sa rozhoduje pod vplyvom reklamy. Je premyslena, je n/z-avadzajuca a jej cielom je zasiahnut podvedomie tak, aby ovplyvnila nakupne spravanie. Su samozrejme jedinci, ktori si ovplyvnenie nepripustia, ale ich percento je zanedbatelne v porovnani so skupinou, ktora ovplyvnitelna je.

SkryťVypnúť reklamu

Ak stat ochranuje obcanov kontrolou medii a ich nezavislostou ci povinnostou poskytnut prislusny priestor obom stranam, preco nezaujme tvrdsie postoje k takemuto zavadzaniu ?

Samozrejme nejde len o operatorov (i ked ich ponuky su najviditelnejsie) , ale aj o ponuky bank, leasingovych spolocnosti a podobne.

Porovnacia reklama nie je samospasitelna (rovnako ako volny trh), ale uz len jej existencia moze obmedzit vyskyt galakticky skvelych ponuk.

Marek Lindtner

Marek Lindtner

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cestovatel, kritik Zoznam autorových rubrík:  Anglicko pracovne, zabavneSlovnik sprostych slovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu