Traťový úsek medzi stanicami Pezinok a Šenkvice bol v rámci budovania V. medzinárodného železničného koridoru čiastočne pretrasovaný. Kým doteraz trať verne kopírovala terén s miernou okľukou medzi spomínanými stanicami, od roku 2005 si môžu cestujúci vychutnávať jazdu po železničnej trati v čiastočne pozmenenej a hlavne napriamenej trase, súčasťou ktorej je aj železničná estakáda - jediná na Slovensku! Nasledujúce fotografie dokumentujú celý spomínaný medzistaničný úsek a prinášajú pohľad na modernú železnicu, ktorá zdá sa dorazila i na Slovensko...

Jediným spoločným prvkom Pezinskej železničnej stanice pred modernizáciou a po nej ostáva výpravná budova, ktorá sa môže pochváliť novou fasádou.

Novovybudované ostrovné nástupište. Bezpečnosť a bezbariérovosť predovšetkým!

Bývalá budova vodárne ako nemý svedok starých čias (?)

Stavadlo signalistu, ktoré s príchodom počítačom riadenej staničnej prevádzky stratilo svoju funkciu...

Komíny Pezinských tehelní


Kedysi tu slúžil strážnik trate, dnes tu nachádzajú útočisko bezdomovci

Rýchlik Dargov práve vstúpil na novovybudovaný úsek trate


Komercia aj na ŽSR alebo Coca-cola na Slovenke (rušeň s celoplošnou reklamou v čele rýchliku Slovenka, pomenovaného podľa rovnomenného periodika...)


Rýchly prejazd po estakáde na ceste do Viedne... ( IC Gerlach)

...alebo z Viedne (IC Tatran)













Autovlak s trnavského závodu PSA prechádza mostom, v pozadí obec Vinosady

Nákladný vlak s cisternami opustil estakádu a blíži sa do železničnej stanice Šenkvice

Ďaľší s nepotrebných objektov...

V rámci stavby koridoru sú odstraňované úrovňové kríženia s cestnými komunikáciami. Ako sa s tým vysporiadali v železničnej stanici Šenkvice, môžte posúdiť sami na nasledujúcich fotografiách






O informovanosť cestujúcich je v Šenkviciach postarané dokonale. Ešte keby podobné systémy fungovali aj vo vlakoch vypísaných na elektronickej tabuli.



Prechádzka po koridore končí na podobných miestach ako začala. Na novovybudovanom ostrovnom nástupišti, tentokrát Šenkvickej stanice.
