Osobný vlak z Vrútok do Nitrianskeho Pravna práve zastavil na zastávke s rovnomenným názvom "Horná Štubňa zastávka", východzom bode môjho výletu do týchto končín.

Do obce to je asi 10 minút pešou chôdzou



Obci dominuje rímsko-katolícky kostol sv. Anny z roku 1650


Stredom Hornej Štubne vedie prieťahová cestná komunikácia - domáci majú o kamiónovú "zábavu" postarané...

Ponad Hornej Štubne sa nachádza Dolná Štubňa - jej kostol robí kulisu koncovej tabuli jej "sestry"

Spomínaná stanica z úvodu - nachádza sa však takmer 4 kilometre od obce...

Od Vrútok je stadiaľto možné pokračovať osobnými vlakmi buď do Hronskej Dúbravy cez Kremnicu alebo do Prievidze cez Handlovú

Na opačnej strane dediny sa nachádza druhá z miestnych železničných zastávok - Horná Štubňa obec



Kilometrická poloha zastávky pre štatistikov:)

Najväčšou zaujímavosťou okolia Hornej Štubne je však železničný viadukt "Na vode"



Viadukt je súčasťou trate Banská Bystrica - odbočka Dolná Štubňa, ktorá bola otvorená v roku 1940. Táto horská trať prekonávajúca pohorie Veľkej Fatry s 22 tunelmi bola postavená v priebehu štyroch rokov.




Konštrukcia viaduktu pozostáva z piatich oceľových plnostenných polí s dĺžkou každého 25 metrov



V pozadí obec Horná Štubňa


Počas môjho tunajšieho približne tri a pol hodinového pobytu hrmeli po viadukte len tri vlaky osobnej dopravy - smutné odzrkadlenie nízkych prepravných potrieb obyvateľstva...alebo ponuky dopravnej obslužnosti zo strany železnice? Na Slovensku to ide ruka v ruke...

Slnečné počasie však netrvalo večne, čo je vlastne v týchto končinách pod horami zvykom. Obloha sa zatiahla a priniesla dážď. Rušňovodiča "Renátky" to však viditeľne nerozhadzuje, aj napriek tomu že jediný expres jazdiaci po tejto trati, Detvan z Prahy do Zvolena má meškanie cez 20 minút.


Podvečerné slnko modeluje odkazy na stene budovy zastávky
