Parovlakom na hrad!

Nechápavé pohľady ľudí, ktorí vlak na svojej lokálke už pár rokov nevideli. Spokojné úsmevy detí vykúkajúcich z okien, ale aj pretierajúcich si oči z nečistôt uletených komínom parného rušňa. Hodinový výstup na hrad a krásne výhľady z neho. Aj o tom bola akcia organizovaná Klubom priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava východ v poslednú septembrovú sobotu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

 
Bratislavský Pomaranč čaká vo východzej stanici so svojou súpravou na cestujúcich. 

Obrázok blogu

 Na konci súpravy historických osobných vozňov bol zaradený motorový agent M 262.007 s cisternovým vozňom. Obidva dobre poslúžili na splnenie požiarnych predpisov, ktoré na Slovensku vyžadujú za každým vlakom ťahaným parným rušňom aj požiarny vlak. Veď čo keby náhodou?...

Obrázok blogu

 Vtipná smerová tabuľa v okne motoráka

Obrázok blogu

  Tu je dôvod potreby požiarnej súpravy - parná Uhranka sa už teší na výlet

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

  Aj odraz v oknách hlási: cieľ Plavecké Podhradie!

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

  Vyrážame! Pomaranč nás odvezie do Zohora. V tejto stanici na hlavnej dvojkoľajnej trati z Bratislavy do Kútov odbočuje lokálka do Plaveckého Mikuláša, ktorá je našim cieľom. 

Obrázok blogu

 Bratislavská hlavná stanica sa vzďaľuje...

Obrázok blogu

 Príchod do Zohora

Obrázok blogu

 Tu nás bude Pomaranč čakať až do večerných hodín, kedy si na spiatočnej ceste vyskúša opäť svoj pomalobežný osemvalcový motor. Jeho krásny zvuk je silne návykový...

Obrázok blogu

 Posledné prípravy Uhranky pred cestou zákutiami lokálky

Obrázok blogu

   

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 Požiarny vlak vyrazí za parným vlakom chvíľu po jeho odchode

Obrázok blogu

  Hurá do Plaveckého Podhradia! Výlet Uhranky do týchto miest bol tak trochu retrospektívny, keďže po lokálke otvorenej v roku 1911 jazdili rušne radu 331.0 ČSD dlhé desaťročia.

Skryť Vypnúť reklamu
Obrázok blogu

 "Pohodlie" drevených lavíc k takýmto akciám neodmysliteľne patrí

Obrázok blogu

 Fantázii pri hľadaní miesta na zhotovenie fotografie sa medze nekladú...

Obrázok blogu

 Krátky pobyt v Rohožníku. Z miestnej stanice odbočuje vlečka významného nákladného prepravcu na tejto trati - cementárne, ktorá je súčasťou koncernu HOLCIM.  

Obrázok blogu

 Niektorí ľudia k takýmto akciam patria rovnako ako parné rušňe...

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 Prejazd okolo cementárne. Zaujímavosťou je, že pôvodná trať viedla miestami dnešného areálu závodu. Po jeho vybudovaní bola pre lokálnu železnicu postavená objazdná trať.

Obrázok blogu

   Kúsok pred cieľovou stanicou nášho vlaku sa vynára cieľ mnohých cestujúcich

Skryť Vypnúť reklamu
Obrázok blogu

 Uhranka bola aj po príchode do Plaveckého Podhradia neustále obliehaná nielen tými najmenšími...

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 Uhranka pozorne sleduje príchod požiarneho vlaku

Obrázok blogu

 Hasiči v akcii - bez vody to nepôjde

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 Povedomie o železnici bolo možné nájsť už v mladom veku...

Obrázok blogu


  Posledných 5 kilometrov z Podhradia do Plaveckého Mikuláša sme vlakom neabsolvovali. Počas takmer šesťhodinového pobytu väčšina cestujúcich vystúpila na zrúcaninu Plaveckého hradu. 

Obrázok blogu

 Uhranka je nachystaná pod siluetou hradu na spiatočnú cestu. Kto sa chce dnes zviezť vlakom po tejto trati, musí sledovať občasné jazdy mimoriadnych historických vlakov. Pravidelná osobná doprava tu totiž skončila pred niekoľkými rokmi...

Skryť Vypnúť reklamu
Obrázok blogu

 Oblohu až do obeda pokrývala hustá oblačnosť, no potom sa ukázalo aj slnko. To nás sprevádzalo s menšími prestávkami i na spiatočnej ceste.

Obrázok blogu

 Stmievanie a veža kostola v Zohore...

Obrázok blogu

 Požiarny vlak vchádza do Zohora a bude zaradený na koniec súpravy historického osobného vlaku.

Obrázok blogu

 
Pomaranč štartuje a po celodennom čakaní sa už teší na zvezenie sa na čele vlaku plného spokojných cestujúcich.

Obrázok blogu

 Je skvelé, že v dnešnej dobe existujú stále možnosti ako spojiť turistiku s atmosférou doby, kedy parné rušne a hrkotanie drevených lavíc bolo na dennom poriadku...

Obrázok blogu

 

Miroslav Lisinovič

Miroslav Lisinovič

Bloger 
  • Počet článkov:  822
  •  | 
  • Páči sa:  121x

Moje záľuby fotoobjektívom Zoznam autorových rubrík:  ŠaštínSlovenské KalvárieZ mojej papierovej dielnereportáže z modelárskych akciív prírodeulicami miestželeznice a MHDmotorizmusvieraextra

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu