
Konečná autobusov Vyšehradská v Petržalke - východzí bod pátrania po pozostatkoch bratislavského metra.

Presne pod Panónskou cestou sa nachádzajú objekty nikdy nedostavanej vozovne metra Janíkov dvor.

Potrebu výstavby kapacitnej dopravy si vyžiadalo zvyšovanie prepravných nárokov obyvateľstva v 70. a 80. rokoch 20. storočia, kedy sa Bratislava rýchlo rozrastala, pribúdali nové sídliská. Preto sa rozhodlo, že v Bratislave bude postavené metro podľa vzoru hlavného mesta Prahy. Metro malo spojiť historické centrum mesta a najväčšie bratislavské sídlisko – Petržalku.

Na zabezpečenie dopravy sa predpokladal nákup súprav československej, neskôr východonemeckej výroby. S výstavbou sa začalo v roku 1985 práve stavbou depa Janíkov dvor.






Výstavba trate prebiehala od juhu k centru. Pre nedostatok finančných prostriedkov bola však asi po roku zastavená a po roku 1989 úplne zrušená.



Pod týmto "násypom" sa nachádzajú priestory rozostavanej vozovne, iba neďaleko železničnej trate vedúcej do Rakúska...


Jedinou pripomienkou toho, že sa bratislavské metro v 80. rokoch budovalo, zostáva torzo rozostavaného depa na Janíkovom dvore s násypom a zárezy po zemných prácach v predpokladanej trase v Petržalke.

