
Vystrihovačka lokomotívy v mierke 1:43 bola publikovaná v časopise ABC v roku 1989 a autorom jej konštrukcie je Ing. arch. Richard Vyškovský. Model s rozsahom 2,8 strany A4 obsahuje 174 dielov.





Lokomotívu Moravia vyrobila Stephensonova fabrika v anglickom Newcastelu pre Severnú železnicu cisára Ferdinanda a išlo o prvú parnú lokomotívu na území bývalého Československa. Lokomotíva bola naložená v bedniach a v rozmontovanom stave prepravená loďou do Terstu. Odtiaľ ju previezli furmanskými povozmi do Rajhradu (stanica na trati Břeclav - Brno), kde bola v miestnych dielňach zmontovaná a 11. novembra 1838 vykonala prvú jazdu do Brna. Lokomotíva Moravia jazdila s vlakmi len do roku 1842, potom bola preradená na posun a v roku 1852 zlikvidovaná.
Vystrihovačka lokomotívy v mierke 1:43 bola publikovaná v časopise ABC v roku 1989 a autorom jej konštrukcie je Ing. arch. Richard Vyškovský. Model s rozsahom 2,8 strany A4 obsahuje 174 dielov.
Moje záľuby fotoobjektívom Zoznam autorových rubrík: zoznam slovenských kalvárií, slovenské kalvárie, z mojej papierovej dielne, reportáže z modelárskych akcií, železnice a MHD, ulicami miest, v prírode, motorizmus, viera, Šaštín, extra