Podľa článku v Times Online sú v 3 nemocniciach v Cornwalle sestričky povinné zaznamenávať všetky darčeky, ktoré im pacienti z vďaky prinesú. Je na to špeciálny formulárik (srdce byrokrata poskočí), do ktorého sa vypĺňa kto, čo a v akej hodnote im dal.
Nejde o to, že by sa takto "elegantne" bojovalo proti úplatkom. Naopak, takéto pozornosti sú vítané a svedčia o spokojnosti zákazníkov - pacientov, ich príbuzných a priateľov. Za minulý rok takýchto prejavov vďaky bolo 8000 - sťažností bolo pritom 316.
Manažérsky výmysel? Key performance indicators sú stará známa vec. Ak je spokojnosť pacientov najvyšším cieľom, prečo by sa nemohla merať takýmto ukazovateľom? (Prípadné dôsledky pri aplikácii v našom rozboľavenom prostredí radšej nebudem rozvádzať.) Na druhú stranu, z iného uhla pohľadu, sa takýto nápad manažmentu ťažko zadĺženej spoločnosti dá chápať ako krok zúfalstva. Ale ako (lacno) auditovať kvalitu práce sestier?
Samozrejme, sestričky sa tiež sťažujú, že im k starostlivosti o pacientov, ktorej majú nad hlavu, pridávajú takúto skvelú povinnosť. Keby len vyplnenie formulára trvalo minútu, pri ôsmich tisícoch pozorností to znamená, že asi 130 hodín sa minulý rok sestričky zaoberali papierovaním, namiesto toho, aby sa venovali pacientom. (Možno kvôli papierovaniu dokonca prišli o zopár ďalších darčekov. :-))
Vyplniť, či nevyplniť? To je otázka.
(písané 19. mája 2006)
P.S. Toto je druhý z článkov o anglických kuriozitách, na ktoré som naďabil počas cca 25 hodín v Londýne. Prvý o ženách a futbale bol včera a ktovie, zajtra možno bude aj tretí. Materiálu mám... títo Angličania veru majú štýl... :-)
Čokolády sestričkám? Áno!
Chcete pomôcť sestričkám, ktoré sa o vás v nemocnici pekne starali? Prineste im nejakú pozornosť, najlepšie bonboniéru. Nejde iba o to, aby si pochutnali. Ide o viac. Aspoň v Anglicku.