|
|
Ako občasný cestujúci autobusu č. 32 z Karlovej Vsi cez Mlynskú dolinu na Kramáre mám zlé skúsenosti s rannou špičkou. Ešte v čase, keď sa nebudoval tunel Sitina (niekde na spodnej fotografii ˇv diaľke smerom na ľavú stranu) trvalo niekedy i 20 minút, kým autobus prešiel necelý kilometer od bývalého vchodu do ZOO na Patrónku. Interval na svetlách z Mlynskej doliny smerom na Brno alebo na Kramáre býval zúfalo krátky.
Teraz sa stavia tunel, ktorý by mal spojiť most Lafranconi a petržalskú diaľnicu s brnenskou výpadovkou. Jeden môj známy sa o ňom uštipačne vyjadril, že je to tunel, ktorý nemá kopec... Sitina je pomerne plochá, nadložie tunela asi nie je veľmi hrubé. Ale stavba sa spustila, bratislavská ZOO presťahovala svoj vchod bližšie k televízii a dopravná sitácia v Mlynskej doline sa skomplikovala rozdelením a preložením cesty. Dnešný stav okolo 17. hodiny je na fotografiách.
I tak sa mi ale zdá, že výhradná kamiónovosť pravého pruhu má iný dôvod než len tunel. Nejaké problémy na Patrónke? Šialenejšia myšlienka: ten rad sa ťahá od českých hraníc :-)
(písané 7.3.2005)