Teda to bol kardinálny omyl. Nebola to pohoda.
Síce sme sa všetci zainteresovaní pred kanceláriou notára stretli o 17:30. Ale v kancelárii ešte vybavovali predchádzajúcich klientov. Navyše po celom stretnutí mi druhá strana potvrdila, že o 17:30 sa nepodarilo rezervovať termín, takže zdržanie cca 15 minút bolo úplne pochopiteľné. Potiaľto všetko chápem.
Čo nechápem, je však správanie pracovníčky notárskej kancelárie. Bolo nepríjemné. Pri odchode predchádzajúcich klientov otvorila dvere a nechápala, prečo idem dnu toľkí, že však či sa to stihne vybaviť. Môj dojem, že je to spôsobené časom zostávajúcim do konca úradných hodín bol potvrdený tým, že pri našom odchode prevracala očami nad ďalšou skupinou, ktorá ešte chcela tiež vybaviť. Prevracanie očami podporila nepochopiteľným komentárom. Pritom táto druhá skupina už čakala v čase, keď odchádzali páni pred nami.
Chápal by som to, keby robila charitu.
Chápal by som to, keby poplatky nestáli za strávený čas.
Ale za 10 minút práce na našej banálnej zmluve zinkasovala viac ako 20 eur (presnejšie tuším 26 a niečo). Každý jeden klient sa nechutne vyplatí. No nestojí za to pracovať pár minút cez čas? Alebo sa už notári naozaj majú tak dobre, že na pár desiatkach eur už im nezáleží? (Asi som spravil chybu, keď som šiel na matfyz - Ale nie, to žartujem.)
Navyše v Bratislave je notárov ako múch. Samozrejme si to nabudúce namierim inam, pokiaľ bude výber miesta na mne. Do Auparku rozhodne nie.
K notárovi v Auparku nikdy viac
Vybavovanie súvisiace s nehnuteľnosťami si občas vyžaduje navštíviť notára a nechať ho spraviť či potvrdiť nejaké úkony. Nuž tak sme dnes (3. októbra 2011) aj s milou a juniorom nabehli na takú jednu akciu do Auparku. Miesto a čas navrhla druhá strana, na čase sme sa nakoniec dohodli po našom protinávrhu. 17:30. Čo je pohoda, keďže notár má úradné hodiny do 18:00.