Stáli za ním dve predavačky. Kým som sa dostal k zaplateniu, zastavil sa ešte jeden zákazník, ktorý hľadal nejakú konkrétnu knihu.
Predavačka č. 1: "Áno, máme ju tam v tom regále," pomerne presne ukázala prstom do diaľky, kde bola polica plná rovnakých kníh.
Momentálny hit, zjavne.
Zákazník: "Uhm, ďakujem," odchádza k regálu.
Predavačka č. 1: "Je to tá žltá, atd., atd."
Predavačka č. 2: "Veď ho nechaj, on si ju nájde."
A mne od tej chvíle vŕta v hlave, či z predavačky č. 2 prehovorila skúsenosť (aby si zákazník nemyslel, že je debil, keď mu to vysvetľujú tak podrobne) alebo lenivosť (akože načo sa namáhaš?). Pôvodne som to videl na 100% na lenivosť, ale čím ďalej nad tým uvažujem, kloním sa ku skúsenosti.
Čo by ste povedali vy?
Veď ho nechaj...
Vyskytol som sa dnes v auparkovom kníhkupectve Panta Rhei. Niečo som kupoval, takže som mal dôvod pristúpiť k pultu s pokladňou.