- Kvalitu. Tú surové kravské mlieko, pravdaže, má, ale keď sa zákazník dostaví na miesto za učelom kúpy, to mlieko musí byť k dispozícii. Často sa totiž stáva, že mliekomat je pokazený, alebo šoférovi po ceste vyteká mlieko a tak on zaznamenáva straty, alebo mliekomat čapuje oproti platbe viac mlieka, ako má.
- Zákazník je zvyknutý nakupovať v suchu a teple. Takto je zvyknutý už dlhé roky, preto vstať do zimy a čakať v nepohode, nie je pre nikoho príjemné, zvlášť keď mliekomat mešká, alebo – ako sa už stalo - nepríde vôbec.
- Možnosť kúpy alternatívy, ak tovar chýba. Ak ste v hypermarkete a nie je mlieko, kúpite si do kuchyne niečo iné, a vaša cesta teda nebude do obchodu márna. Keď ale mobilný predaj mieka sa v ten deň nekoná a vy uzimený odídete s pocitom premárneného času, váš záujem zopakovať si to nabudúce klesne.
Predajcovia mlieka, ktorí lakonicky iba konštatujú, že záujem o mliekomaty klesá, akoby zabudli, že stale platí pravidlo, že má byť vypočutá aj druhá strana, teda kupujúci. Keby na to mysleli, tak by vedeli, že nielen živá, ale aj plechová kravička potrebuje dobrého gazdu, čo sa o ňu bude komplexne starať.