
Podľa informácii na Sme náš reťazec "balil" zákazníkov polonahými baličmi - vyškolenými modelmi. Akcia prebiehala počas posledných troch augustových víkendov, pričom kampaň mala názov "Nechajte sa zbaliť".
Kampaň prebiehala asi v tom duchu, že keď zákazníkovi pokladníčka nablokovala tovar, polonahý gigolo s kravatou na krku sa prihnal k nemu a tovar z pásu sa častokrát vystresovanému zákazníkovi, ktorý nevedel o čo ide a "kukal ako výr" snažil nahádzať do igelitiek. Predpokladám, že akcia mala úspech hlavne u starších zákazníkov a zákazníčok, ktorí si ju určite nevedia vynachváliť a myslím, že sa z nej dodnes spamätávajú.
Vždy som si myslel, že moj bývalý šéf v jednom z mojich predchádzajúcich zamestnaní, čo sa týka nápadov, nenájde konkurenciu. Pôvodom síce taxikár, ktorý emigroval z ČR do Nemecka ale po páde režimu sa vrátil domov nejakým zázrakom už ako vrcholový manager zahraničného reťazca a bol menovaný územným riaditeľom pre celé Slovensko...
Ten mi svojho času, keď som mu vysvetľoval, že centrála nám objednáva bludy do akcií a navyše ani tie nám častokrát dodávatelia vôbec nedodajú a zákazníci sú nespokojní, s rozžiarenými očami navrhoval : "Pane Galko, víte co, udělejte každý pátek takovou akci. Odchyťte si na prodejně dva-tři zákazníky a pozvěte je na kafe. Otevřete nějaké čajové pečivo (může být třeba tesně před zárukou...), posedíte, poblábolíte. Nazvěte to třeba "páteční kafe s ředitelem hypermarketu", uvidíte, kolik budete mít spokojených zákazníků..."
Prípadne, keď nám na východe republiky svojho času na prevádzke pravidelne vyvádzala organizovaná vykrádačská skupina "z vonku", ktorá kradla z predajne všetko počnúc elektronikou a končiac mäsom, pri jeho návšteve na moj apel o okamžitú centrálnu pomoc a riešenie situácie revíznym oddelením, sa hlboko zamyslel a zahlásil : "té krkovičky ste ale pane Galko, měli objednat daleko víc, ješte byste ji teď měl v nabídce..."
Vidím, že kreativita marketárov sa za tie roky, čo kopem výhradne za slovenský nezávislý obchod, pohla v potravinovom businesse o výrazný kus ďalej. Takže priatelia, ideme na to. Láb, Brodské, Moravský Ján, Veľký Meder, Komárno, Žitavany, Turany, Sklené, Stará Ľubovňa, Nová Lesná, Podolinec a ďalší, tešte sa. Každý podnikateľ - menší slovenský obchodník aj v najmenšej dedine, má predsa syna, brata, keď bude treba, tak zaskočí aj ochotný sused. Už sa teším na tetku zo Štúrova, ktorá si príde do našej "pultovky" alebo menšej samoobsluhy kúpiť 10 rohlíkov a liter mlieka a ku ktorej priskočí rúči polonahý junák a tovar jej pekne zabalí. Dokonca uvažujem, že by na sebe ani tie gate nemusel mať, veď čo sa budeme trocháriť...
A ak by sa niekde čiste náhodou stalo, že ho spomínaná tetka v šoku pretiahne nákupným košíkom alebo taškou po krížoch či rovno po pa..li, určite to bude len výnimka, pretože takýto fantastický a odskúšaný marketingový ťah nám jednoducho musí vyjsť. Nedáme sa predsa nejakou hysterickou tetkou odradiť. A potom aj našim menším predajniam média určite venujú toľko bezplatného priestoru vo svojich článkoch ba možno nám ho poskytnú ešte viac. Proste - bude to bude super a budeme za vodou...
Mimochodom, nevie niekto o nejakom dobrom pracovnom mieste? To len pre prípad, že by to náhodou nevyšlo tak ako si predstavujem...
p.s.
Ak by niekto chcel namietať, že možno by zákazník viac uvítal, ak by sa v reťazcoch napr. viac investovalo do personálu, neverte mu, je to závistlivec a obchodu vôbec nerozumie. A napr. staré dobré časy, že keď bol tovar vypredaný, miesto preň sa nechalo voľné a cenovka sa ponechala, keď bol určený pracovník, ktorý celý deň obiehal predajňu, scanoval a hľadal nesprávne ceny, sú už dávno prežitkom. Kto by dnes na také blbosti vynakladal peniaze. Dnes je oveľa "progresívnejšie" ponechať cenovku, najlepšie veľkú meter x meter a pod ňu dať tovar, síce príbuzný ale dvakrát tak drahý, samozrejme bez cenovky. Napr. na cenovke mrkva vážená 0,49 EUR a pod ňou umiestnená podstatne drahšia mrkva balená - a bez cenovky. Takisto pri pracích práškoch, cenovka akciového veľká "jak svet" a pod ňou prášok úplne iný, najlepšie nejaký nízkoobrátkový drahý šmejd, atď. To je ten správny prístup. Aj tak si finančný rozdiel nikto zo zákazníkov, čakajúcich v 15 m rade (nakoľko idú len tri-štyri pokladne) nevšimne, každý je rád, keď po toľkom čakaní môže zaplatiť a ísť domov.
A kto by tvrdil, že je to nebodaj úmysel uviesť zákazníka do omylu, je bohapustý ohovárač. Ale o tom zasa niekedy nabudúce...
http://korzar.sme.sk/c/5000861/hydina-zk-zatvara-zavod.html
http://ekonomika.sme.sk/c/4998984/hypernova-balila-zakaznikov-polonahymi-balicmi.html