Denník č. 6 , Srí Lanka, Filipíny, Malajzia - 14. POKRAČOVANIE

PO ROKU SOM TU ZNOVU, , TAKŽE NECH SA PÁČI . November, december 2016....zatiaľ najsmutnejší rok môjho života.

Kapitola 15. Nedeľa 4.12. posledný celodeň na Boracay.

Ráno všetci trošku skôr na raňajkách, však to je posledný deň pred nami . Martin a Peťa vyrazili na vyhliadkovú vežu a my ostatní na pláž.....kde je more? Voda je o takých 20 metrov ďalej. V miestach kde býva voda po krk je po členky , ale.....začína stúpať a za dve hodinky je v normále.

..... lúčenie s krásnymi filipínskymi plážami
..... lúčenie s krásnymi filipínskymi plážami (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Zdenka , Marosko ....bolo tu krásne
Zdenka , Marosko ....bolo tu krásne (zdroj: Marosš Čík, Luboš Šedivý)

Na obed sa Janka, Zdenka a Peťa vyberajú na masáž. Pochvaľujú si , že tentoraz nebola taká tvrdá. No a ako sa blíži podvečer opäť sa všetci schádzame na sedeniach okolo nášho bazéna a vyberáme sa v plnom počte smer D´Talipapa – rybací trh spojený s reštauráciami . Jedna skupinka peši po pláži a druhá klasickými trojkolkami . Stále je zaujímavé pozorovať koľko domorodcov (6-10 ) sa zmesti do jedného tricykla ( motorka 125-150 ccm) a prívesný vozík . Našincov zvládol najviac 5.

Vecer to bývalo veselé
Vecer to bývalo veselé (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

Objavili sa už aj modernejšie elektro – motocykle a premávka večer obrovsky zhustla. Dôvodom bola aj veľká omša k druhej adventnej nedeli. Vedľa nášho hotela bola katolícka modlitebňa spojená s ihriskami a denno - denne tam prebiehali nejaké akcie. Či už turnaje v basketbale (absolútny šport č. 1 na Filipínach), volejbale, súťaže krásy.....

Odbočil som a tak späť , stretávame sa na trhu a o chvíľku sa spustí taký lejak aký sme tu asi nezažili. K tomu počasiu , cez deň je nádherne a občas spŕchne nadránom a občas poobede. Ale trvá to krátko a o chvíľu je opäť príjemne. Asi najhorúcejšie bolo dnes , lebo do rána som cítil , že som si pripálil chrbát , hlavu a tvár, napriek tomu , že som bol dobre opálený už predtým. No a opäť nejako ubieham. Takže každý si nakúpil podľa chuti

Nech sa páči čo bude na večeru ?
Nech sa páči čo bude na večeru ? (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

, ryby (makrela, modrá ryba – zvaná papagáj.....), krevety, Janka si dala mix rôznych mušlí a maďarskí Evička a Jožko , tentoraz cez „disznó“, ja som si pochutil na výborne upravenom kuriatku...no a okolo nás padali tragače vody.....Dojedli sme , dopršalo a hurá míňať posledné pesos na darčeky , nejaké tričká,

Kde som videla tie pekné šaty ?
Kde som videla tie pekné šaty ? (zdroj: Maroš Čík a Luboš Šedivý)

ozdoby a ja kamarátom ploskačky miestneho rumu s objemom 375ml, ktorého cena sa pohybovala od 0,8€ po 1€. No nekúp to.....

Potom znova záverečná porada vedľa nášho bazéna , vždy niekto odbehne a opäť pribehne , že už dobalil.......a zajtra ráno smer Kuala Lumpur.

Kapitola 16. Pondelok 5.12. a cesta do Kuala Lumpur.

Posledné ráno na Filipínach . Opäť , každý podľa chuti , niektorí si išli pozrieť to nádherné juhočínske či celebeské more , skoro ráno , keď je ešte ďaleko od brehu , iní ešte len začali baliť , ale pred ôsmou všetci na raňajkách. Slová ako , že škoda, že to končí a bolo tu super sa sypú zo všetkých strán. Firma My Boracay o 15 min v predstihu pristavila dva minibusy, prestup na loďku , 18 minútový trajekt a potom opäť presun minibusmy

No...my sme neboli tak naložení
No...my sme neboli tak naložení (zdroj: Maroš Čík ,Luboš Šedivý)

necelé 2 hodinky s Caticlanu do Kaliba , kde je letisko. Tu sme strávili tri hodinky a nasledoval prelet Air Asiou . Letisko KLIA2 , hodina jazdy po diaľnici a ..... Kuala Lumpur , hotel 5 elements v čínskej štvrti. Rýchlo sa najesť v príjemnej reštaurácii a okamžite ešte prebehnúť Jalang Petaling a zistiť , že tu ešte stále predávajú 1.-6. kópiu svetových značiek výrobcov oblečenia, obuvi, kabeliek , hodiniek, čiapok , šatiek, okuliarov....no čo by ste si nevybrali. Výrobná porada v užšom kruhu a ...

Kapitola 17. Mikuláš ....a ide sa domov.

Ráno vstanem a pozerám do topánok , čo mi priniesol Mikuláš...nič. Za to mojej žene Jane priniesol , hnačku , blvačku ....no blbo jej bolo celú noc a aj ráno, asi zanedbaná prevencia , večer sa jej nechcelo do rumu . Idem na raňajky sám a tam ostatní na mňa, že aký je program.....voľný ...väčšina zalieza späť do izieb a doháňa spánok , niektorí do ulíc a hlavne sa baliť . O 12,00 musíme vypratať izby. Janka, tesne pred dvanástou , ide na recepciu, že by si nechala izbu , ešte aspoň do odchodu na letisko , ale hotel je vybookovaný. Takže kufre za recepciu , Janke ponúkli pohovku v loby a pravidelne ju chodili kontrolovať a my hurá na okružný autobus, ktorý postupne obieha všetky zaujímavosti Kuala Lumpur. Vybrali sme si Vtáčí park a bol to super tip. Vstupné 10€ , ale úplná paráda. Vstupujete do obrovskej klietky cca 1,5 km štvorcového a v ňom veľa ,veľa, veľa voľne sa pohybujúcich a poletujúcich vtákov a ďalšie desiatky a stovky ešte v osobitných klietkach. Bola to pastva pre oči.

Predo mnou tento páv sklopil chvost
Predo mnou tento páv sklopil chvost (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Pred kočkami sa predvádzal
Pred kočkami sa predvádzal (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Aj múdru sovu tam majú
Aj múdru sovu tam majú (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Návštevník medzi vtákmi
Návštevník medzi vtákmi (zdroj: Maroš Čík , Luboš Šedivý)
Irénka tam ale nebola
Irénka tam ale nebola (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Keď ích však skoro naraz asi 100 vzlietlo......................
Keď ích však skoro naraz asi 100 vzlietlo...................... (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Ale oďobali ten betón
Ale oďobali ten betón (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
A tento krásavec je na rozlúčku s Áziou 2016
A tento krásavec je na rozlúčku s Áziou 2016 (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

Kuala Lumpur je mesto , kde sa fantasticky stavia. Množstvo žeriavov a niekoľko stavebných rarít. Veža ktorá bude mať 178 poschodí a bude v nej premávať 70 výťahov , tú rýchlosť zdvyhu som už zabudol. A v strede tohto stavebného ruchu tichučký park a oproti, Orchideový park a čínske ruže....Janka je sama na hotely a nastáva dopravná špička, nič iného sme nestihli , ale aj tak návrat až o pol šiestej. Hladní utekáme k našim známym Číňanom , nakupujú sa posledné darčeky. Janka po hodine to vzdáva a tak už iba poslední nadšenci a tesne po deviatej , rýchlo naložiť do kufrov, prezliecť sa a už tu sú taxíky a frčíme smer KLIA 1. Medzinárodné letisko je pomerne prázdne. Nastupujeme do Boenigu 777-300 a o chvíľku zaspávame a vylietame smer Doha - Budapest. Hneď po vzlete ma preberá dosť veľká turbulencia a tak si púšťam filmy a za ten let ich zvládnem 5 a kúsok. Doha a pomerne rýchly prestup a potom už iba Budapešť a........tu je zima , tak konečne aj ja si obliekam dlhé nohavice a sveter . Šoféri idú k Jozsimu pre autá a už sa začína lúčenie , ale väčšina vie, že sa v sobotu stretneme v Rusovciach na petangu a o týždeň u Zdenky na oslave jej jubilea . No takže zostáva len posledná kapitola , ktorá bude asi iba čisto štatistická. Ešte som to po sebe nečítal , ale sa mi zdá , že tento denník je taký najsuchárskejší. Asi moja nálada to dosť ovplyvňuje . A aj som taký nejaký nespokojnejší . Ale snáď sa to zlepší , však už som pozeral čo by bolo najvýhodnejšie budúci rok. A dokonca dve kombinácie mám vymyslené............ale tie sa dozviete až o rok .

Lubomír Šedivý

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné