Cesta medzi Turčianskymi Teplicami a Martinom

Jedna z najnenávidenejších cestných komunikácií na Slovensku. Miestny jej už nepovedia inak, ako „Tankodrom“ . 15 a pol kilometra zlého sna vodičov. To je stručná charakteristika cesty I/65 medzi Turčianskymi Teplicami a Martinom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Problém cesty I/65 sa netýka len vodičov. Tí, pokiaľ môžu, sa danému úseku radšej vyhýbajú a využívajú trasu cez priľahlé obce. Obecné komunikácie však nie sú dimenzované na také množstvo vozidiel. Negatívne to ovplyvňuje život obyvateľov dotknutých obcí a najmä ich bezpečnosť .

Po dlhých rokoch, petíciách, aktivitách miestnych obyvateľov a upozorňovaní na nežiaduci stav sa zdá, že sa ľady konečne pohli a Žilinský samosprávny kraj avizoval začiatkom roka 2015 generálnu rekonštrukciu vozovky. Bolo vyhlásené a prebehlo výberové konanie, bol vybraný zhotoviteľ, ktorý už dodal dokumentáciu stavebného zámeru. Čaká sa na odborné stanovisko Ministerstva životného prostredia. Následne bude dokumentácia zaslaná na štátnu expertízu a až tak sa spracuje projektová dokumentácia na vydanie stavebného povolenia. Celý proces by mal byť ukončený ešte v roku 2015.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rekonštrukcia bude samozrejme náročná. Treba sa pripraviť na dopravné obmedzenia, obchádzky a kolóny. Nielen obyvatelia dotknutej lokality, ale najmä motoristi určite privítajú, ak sa rekonštrukcia bude realizovať efektívne a bez zbytočných časových prestojov. Príliš často totiž bývame svedkami, že z dôvodu minimalizovania mzdových nákladov dodávateľ nepracuje vo večernej prevádzke, ani cez víkendy. Je to pochopiteľné. Dodávateľ len reflektuje na systém, ktorý je tak nastavený. Technologické postupy a stavebné procesy sú mnohokrát druhoradé pri stanovení termínov. Na prvý pohľad je problém cesty I/65 problémom dopravným. Po krátkom zamyslení sa je zrejmé, že je to problém systémový, a že riešenie má príliš veľa premenných, ktoré nespadajú do kolónky dopravy, ale napr. do podnikateľského prostredia, kvality života a životného prostredia, či pracovno-právnych vzťahov, či nebodaj korupcie. Problém tak nemá len motorista, či starosta Jazernice, alebo Malého Čepčína. Problém má spoločnosť a systém, ktorým funguje. Áno, dopravná infraštruktúra je na Slovensku v zlej kondícii. Vytrhávať však riešenie tohto stavu z kontextu celospoločenského je krátkozraké. Riešenie musí byť prioritou nielen poslancov NRSR a vlády, ale aj poslancov komunálnych a župných. V tvorení kvalitnejšieho života občanov musí dôjsť k spolupráci naprieč politickým spektrom a k spolupráci medzi politikmi a občanmi a neodkladať riešenia. Inak nás budú „tankodromy“ a podobní kostlivci v skrini mátať ešte dlho.

SkryťVypnúť reklamu

Som rád, že sa situácia pohla. Ostáva nám len veriť, že rekonštrukcia cesty I/65 nepotrvá neprimerane dlho a že práce budú odvedené kvalitne. Nielen Turčania si vydýchnu, keď bude „Tankodrom“ minulosťou.

Ľuboš Majer

Ľuboš Majer

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Krajský predseda politickej strany TIP v Žilinskom kraji. Do politiky vstupuje s odhodlaním mladého človeka pomôcť zmeniť veci k lepšiemu a prispieť k plnohodnotnému životu obyvateľov našej krajiny. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,085 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu