Problém cesty I/65 sa netýka len vodičov. Tí, pokiaľ môžu, sa danému úseku radšej vyhýbajú a využívajú trasu cez priľahlé obce. Obecné komunikácie však nie sú dimenzované na také množstvo vozidiel. Negatívne to ovplyvňuje život obyvateľov dotknutých obcí a najmä ich bezpečnosť .
Po dlhých rokoch, petíciách, aktivitách miestnych obyvateľov a upozorňovaní na nežiaduci stav sa zdá, že sa ľady konečne pohli a Žilinský samosprávny kraj avizoval začiatkom roka 2015 generálnu rekonštrukciu vozovky. Bolo vyhlásené a prebehlo výberové konanie, bol vybraný zhotoviteľ, ktorý už dodal dokumentáciu stavebného zámeru. Čaká sa na odborné stanovisko Ministerstva životného prostredia. Následne bude dokumentácia zaslaná na štátnu expertízu a až tak sa spracuje projektová dokumentácia na vydanie stavebného povolenia. Celý proces by mal byť ukončený ešte v roku 2015.
Rekonštrukcia bude samozrejme náročná. Treba sa pripraviť na dopravné obmedzenia, obchádzky a kolóny. Nielen obyvatelia dotknutej lokality, ale najmä motoristi určite privítajú, ak sa rekonštrukcia bude realizovať efektívne a bez zbytočných časových prestojov. Príliš často totiž bývame svedkami, že z dôvodu minimalizovania mzdových nákladov dodávateľ nepracuje vo večernej prevádzke, ani cez víkendy. Je to pochopiteľné. Dodávateľ len reflektuje na systém, ktorý je tak nastavený. Technologické postupy a stavebné procesy sú mnohokrát druhoradé pri stanovení termínov. Na prvý pohľad je problém cesty I/65 problémom dopravným. Po krátkom zamyslení sa je zrejmé, že je to problém systémový, a že riešenie má príliš veľa premenných, ktoré nespadajú do kolónky dopravy, ale napr. do podnikateľského prostredia, kvality života a životného prostredia, či pracovno-právnych vzťahov, či nebodaj korupcie. Problém tak nemá len motorista, či starosta Jazernice, alebo Malého Čepčína. Problém má spoločnosť a systém, ktorým funguje. Áno, dopravná infraštruktúra je na Slovensku v zlej kondícii. Vytrhávať však riešenie tohto stavu z kontextu celospoločenského je krátkozraké. Riešenie musí byť prioritou nielen poslancov NRSR a vlády, ale aj poslancov komunálnych a župných. V tvorení kvalitnejšieho života občanov musí dôjsť k spolupráci naprieč politickým spektrom a k spolupráci medzi politikmi a občanmi a neodkladať riešenia. Inak nás budú „tankodromy“ a podobní kostlivci v skrini mátať ešte dlho.
Som rád, že sa situácia pohla. Ostáva nám len veriť, že rekonštrukcia cesty I/65 nepotrvá neprimerane dlho a že práce budú odvedené kvalitne. Nielen Turčania si vydýchnu, keď bude „Tankodrom“ minulosťou.