Obchody preplnené ľuďmi, na každom kroku na vás svietia tabuľky s názvom zľava.Z prava, z ľava, samá zľava. Nakupovanie sa stalo koníčkom pre viacerých občanov, veď treba si poriadne nakúpiť. Mať zásoby je moderné. Majú zľavy, treba to využiť!
Nakupovanie sa stalo neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života, pretože stále nám niečo chýba. Možno nám chýba len mlieko a možno nám chýba styk s verejnosťou. V malých mestách je nakupovanie jedinou formou náhodného stretnutia sa s ľuďmi, obvykle sa nekonajú žiadne kultúrne akcie v malom meste, o divadle ani nehovoriac. A tak chodia do obchodov. Obchod sa stal synagógou pre ľudí, ktorí sa chcú stretnúť ,, náhodne" s priateľmi.
Po obchodoch blúdime, sledujeme každú tabuľku, či niečo nemajú lacnejšie, ako mali včera, predvčerom, predtýždňom. Často sme ochotní chodiť od obchodu k obchodu a to kvôli korunovým zľavám, aj keď si to neuvedomujeme aj ten benzín nás stojí nemalý peniaz. Kupujeme či treba, či netreba. Máme preplnené vozíky potravinami, šatstvom, drogériou, aj keď ich vôbec nepotrebujeme. Veď dnes majú zľavu, zajtra mať nemusia! Ale nie vždy je zľava ako zľava. Predávajúci nám občas predhodí víziu zľavnenia. Jeho metóda spočíva v percentných zľavách. Nahodí si zľavu 10 % a napíše tú istú cenu, ako stála niekedy, ľudia si to nezvyknú pamätať, ale keď ich oči uvidia nápis zľava a mozog to zachytí, neváhajú a kupujú. Myslia si, že nakúpili výhodne, oni kúpili určite,, len" zľavnene.
Nakupovanie sa stalo, keď to mám povedať národným športom, predbiehame sa, koľko toho nakúpime a v akých častých intervaloch. Športujeme všetci, celé mestá, celý národ. Stávame sa priekopníkmi v nakupovaní. Naším večerným programom na piatok nie je divadlo, kino, kniha, návštevy u priateľov, ale nakupovanie v preplnených supermarketoch, kde to dýcha kultúrnou prázdnotou. Neobohacujeme svojho ducha plnohodnotnými činnosťami, ale len vyprázdňujeme peňaženky. Je to náš národný šport, raz možno bude aj na olympiáde.