Prezident pozná farbu vašej spodnej bielizne

Fudraisingové trendy dneška – časť 1 Aj vy máte občas pocit, že firmy zhromažďujú informácie o nás spôsobom, ktorý nás núti predať svoj počítač, zobrať stan a žiť v lese mimo dosahu sietí? Zacielenie je také presné, že zadávateľ často vie či ste tehotná skôr ako to vie vaša rodina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: AP Photo/Carolyn Kaster)

Využívajúc dáta a informácie ponúkajú špecifické produkty a snažia sa aby sa stali pre nás životne dôležité. Veľké zabehnuté spoločnosti zbierajú a využívajú osobné údaje už dosť dlho, ale zvyšok - najmä neziskových organizácií - si jednoducho nemohol doteraz dovoliť zbierať dáta a analyzovať ich. Napriek tomu však v roku 2012 registrujeme rast zberu a analýzy dát pre získanie financií aj v neziskovom prostredí.V roku 2008 nás Obamova kampaň postavila do pozoru integráciou sociálnych sietí a zberom dát takým spôsobom, ktorý väčšina z nás nepredpokladala a ktorý sa do volieb bežne nevyužíval. V roku 2012 zašli oveľa ďalej: budovaním mega-databáz, ktoré im pomohli zamerať sa na darcov so snajperskou presnosťou. Vedeli ste napríklad, že George Clooney pre ženy vo veku 40-49, ktoré riadia rodinné rozpočty, je sukničkár? Obamova databáza to vie. Z databázy bolo zrejmé, že tieto ženy sa vidia v Sarah Jessica Parker. V závislosti, kde žijete, ste mohli vyhrať obed s ňou alebo s Georgom. Skutočne, tieto údaje sú fundraisingovým zlatom, a práve ono pomohlo Obamovi v kampani dosiahnuť takmer nepredstaviteľné ciele - 1 miliardu dolárov. Prezidentské kampane roka 2012 v Spojených štátoch sú veľká prípadová štúdia, ako sofistikovaný zber a analýza dát môže poskytovať informácie pre fundraising. Iste, obe strany mali tím dátových vedcov pracujúcich na tejto problematike už roky, a neziskovky ich nemajú. Ale ani v roku 2008 pravdepodobne nikto nečakal, že sociálne médiá sa stanú vážnym prvkom neziskových organizácií v komunikácií. Postupne sa mení štruktúra zamestnancov, rozpočet a riadenie v závislosti ako sa objavujú nové priority.Dobré veci prichádzajú k tým, ktorí sú pripravení. V najbližšej budúcnosti bude dôležité byť v dosahu technológií a inovatívne prístupy sa stanú hlavným trendom v získavaní zdrojov. Už dnes niektoré neziskovky - ako napríklad "charity: water" a "Do Something" - pracujú s dátami sofistikovaným spôsobom s cieľom získať informácie ako motivovať dobrovoľníkov, inšpirovať darcov a podnecovať aktivity. Nás ostatných to ešte čaká.(podľa Sarah Durham, riaditeľky a zakladateľky Big Duck, komunikačnej spoločnosti, ktorá pracuje výhradne s neziskovými organizáciami).

Lucia Stasselova

Lucia Stasselova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nezávislá poslankyňa miestneho zastupiteľstva v Ružinove a bratislavského zastupiteľstva za Ružinov.http://www.luciastasselova.sk Zoznam autorových rubrík:  RužinovFundraisingSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu