
Využívajúc dáta a informácie ponúkajú špecifické produkty a snažia sa aby sa stali pre nás životne dôležité. Veľké zabehnuté spoločnosti zbierajú a využívajú osobné údaje už dosť dlho, ale zvyšok - najmä neziskových organizácií - si jednoducho nemohol doteraz dovoliť zbierať dáta a analyzovať ich. Napriek tomu však v roku 2012 registrujeme rast zberu a analýzy dát pre získanie financií aj v neziskovom prostredí.V roku 2008 nás Obamova kampaň postavila do pozoru integráciou sociálnych sietí a zberom dát takým spôsobom, ktorý väčšina z nás nepredpokladala a ktorý sa do volieb bežne nevyužíval. V roku 2012 zašli oveľa ďalej: budovaním mega-databáz, ktoré im pomohli zamerať sa na darcov so snajperskou presnosťou. Vedeli ste napríklad, že George Clooney pre ženy vo veku 40-49, ktoré riadia rodinné rozpočty, je sukničkár? Obamova databáza to vie. Z databázy bolo zrejmé, že tieto ženy sa vidia v Sarah Jessica Parker. V závislosti, kde žijete, ste mohli vyhrať obed s ňou alebo s Georgom. Skutočne, tieto údaje sú fundraisingovým zlatom, a práve ono pomohlo Obamovi v kampani dosiahnuť takmer nepredstaviteľné ciele - 1 miliardu dolárov. Prezidentské kampane roka 2012 v Spojených štátoch sú veľká prípadová štúdia, ako sofistikovaný zber a analýza dát môže poskytovať informácie pre fundraising. Iste, obe strany mali tím dátových vedcov pracujúcich na tejto problematike už roky, a neziskovky ich nemajú. Ale ani v roku 2008 pravdepodobne nikto nečakal, že sociálne médiá sa stanú vážnym prvkom neziskových organizácií v komunikácií. Postupne sa mení štruktúra zamestnancov, rozpočet a riadenie v závislosti ako sa objavujú nové priority.Dobré veci prichádzajú k tým, ktorí sú pripravení. V najbližšej budúcnosti bude dôležité byť v dosahu technológií a inovatívne prístupy sa stanú hlavným trendom v získavaní zdrojov. Už dnes niektoré neziskovky - ako napríklad "charity: water" a "Do Something" - pracujú s dátami sofistikovaným spôsobom s cieľom získať informácie ako motivovať dobrovoľníkov, inšpirovať darcov a podnecovať aktivity. Nás ostatných to ešte čaká.(podľa Sarah Durham, riaditeľky a zakladateľky Big Duck, komunikačnej spoločnosti, ktorá pracuje výhradne s neziskovými organizáciami).