. Tohto nesmrteľného príbehu sa skvelo zhostili Roman Polák a Daniel Majling, aby mu vdýchli život na doskách Slovenského národného divadla. Každý, kto mal možnosť vidieť výsledok potvrdí, že sa im to podarilo . Hlavnou myšlienkou hry je, že nevera muža nie je takým neodpustiteľným hriechom ako nevera ženy. Tomáš Maštalír ako Vronský neprišiel kvôli romániku s vydatou ženou o svoje spoločenské postavenie, zato Annina situácia bola taká zúfalá, že v závere hry nachádza jediné východisko v samovražde.
Dynamiku štvorhodinovému predstaveniu dodali korčuliari, ktorí sa postarali o rýchle striedanie scén. Na klzisku sa začal písať aj príbeh revolucionára Levina (Vladimír Obšil) a mladučkej Kitty v podaní Táne Pauhofovej. Zuzana Fialová, ktorá sa predstavila v úlohe Anny Kareniny chytila za srdce každého diváka a žiaden milovník ruskej klasiky neodchádzal z divadla sklamaný.
Polák sa pri réžii tejto inscenácie nedržal len hlavnej dejovej línie, ktorú tvoril milostný trojuholník Kareninová, Karenin a Vronský. Priestor dostali aj iné postavy z Tolstého diela. Určite stojí za zmienku herecký výkon Ingrid Timkovej, ktorá stvárnila hriešnu milenku Levinovho umierajúceho brata, Mášu.
No herecké výkony by zďaleka nestačili na vytvorenie nadšeného úžasu, ktorý sa šíril celým hľadiskom pri pohľade na prepracované - zväčša čiernobiele - kostýmy Petra Čaneckého. Celkovú atmosféru predstavenia skvele podčiarkovala aj emotívna hudba Michala Novinského. Názvy scén premietané na pohyblivé kulisy, ktorých autorom je Jaroslav Valek efektívne dotvárajú scénu a uľahčujú orientáciu v častom striedaní obrazov.
Kombináciou všetkých týchto faktorov dostala Anna Kareninová zaujímavý súčasný nádych, no zároveň nestratila nič zo svojej pôvodnej krásy. Ak chcete vedieť, prečo je občas aj veľká láska málo, rozhodne si choďte kúpiť lístok do Národného divadla.