Takto vyzerá nákup oblečenia budúcnosti: Algoritmus, ktorý navrhuje outfit na mieru

Stitch Fix (SFIX) je zaujímavá americká spoločnosť poskytujúca personalizované služby online. V realite to znamená, že vďaka veľkému objemu podrobných údajov o preferenciách klientov dokáže navrhnúť oblečenie na mieru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Človek oblečenie uvidí, až keď mu je doručené, pričom môže vrátiť, o čo nemá záujem. Algoritmus taktiež pracuje s predikciou nákupného správania, prognózy dopytu a optimalizácie zásob. Výsledkom je, čím viac si zákazníci objednajú pomocou SFIX-u a poskytnú spätnú väzbu, tým viac bude algoritmus „inteligentnejší.“ To následne zlepšuje presnosť odporúčaní SFIX-u, konverziu klientov a taktiež ich udržanie.

Kto má informácie vyhrá

Štúdia spoločnosti Forbes uviedla, že zákazníci utratia o 48% viac, keď sú ich nákupy prispôsobené na mieru. Navyše 57% nakupujúcich online je ochotných zdieľať osobné informácie so značkou, ak to prospieva ich zážitkom z nakupovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento, pred pár rokmi priam neuveriteľný spôsob nákupu ukazuje, že kto má dáta a dokáže ich efektívne vyhodnotiť, môže sa rýchlo a efektívne prispôsobovať trhu. Ak si budú chcieť maloobchodníci udržať konkurenčnú výhodu, budú sa musieť dozvedieť správanie svojich zákazníkov pri prehliadaní, predchádzajúcich činnostiach, histórii nákupov a demografických údajoch. Čím viac informácií budú mať, tým lepšie.

Ukazovatele spoločnosti

Aktívni užívatelia za posledný kvartál vzrástli o 10% na takmer 3,8 milióna. Hlavným motorom bol pôsobivý konverzný pomer, takmer 80% nováčikov si zakúpilo aspoň jednu položku v rámci svojej prvej objednávky využitím SFIX-u a následne ho použilo aj pri druhej. Tento konverzný pomer je najvyšší za posledných päť rokov, čo odráža schopnosť spoločnosti získavať, uspokojovať potreby a odhadnúť preferencie klienta hneď na začiatku.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe priam neuveriteľného ročného rastu ceny akcií o viac ako 150%, ktoré vykázala spoločnosť za posledný rok sa zdá, že Stitch Fix zvládla kúzlo tejto prispôsobenej online cesty v ktorej sú najdôležitejšie údaje.

ProfitLevel-Baloga-Stitch-Moda buducnosti
ProfitLevel-Baloga-Stitch-Moda buducnosti (zdroj: ProfitLevel-Baloga)

So spustením nového programu Stylist Ambassador/Influencer sa úloha stylistov tiež postupne vyvíja od individuálneho štýlu založeného na výstupe algoritmu smerom k vysielaniu štýlových tipov a obsahu na sociálnych sieťach. Toto umožňuje stylistom prilákať viac fanúšikov a zároveň zužitkovať stúpajúci trend ovplyvňujúceho marketingu.

Aj napriek tomu, že by veľa analytikov povedalo, že spoločnosť je nadhodnotená, ale pri pohľade na pomerový ukazovateľ EV/Sales (hodnota spoločnosti k tržbám), ktorý je na 3 násobku fiškálneho roku 2021, môžeme oproti ostatným technologickým spoločnostiam v sektore hovoriť o podhodnotení. Vďaka novému CEO (bývalý CFO Amazonu) môžeme očakávať ešte veľa zaujímavých nápadov rozšírenia spoločnosti a taktiež potenciálny short squeeze (uzatváranie pozícii na pokles investormi z dôvodu zvyšujúcich sa nákladov na držanie krátkych pozícií), ktorý je v súčasnosti na úrovni 36%, môže nastať postupné uzatváranie krátkych pozícií, čo bude znamenať rast akcií spoločnosti. 

Lukáš Baloga

Lukáš Baloga

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Finančným trhom som sa začal aktívne zaoberať už počas vysokej školy. Inžinierske štúdium som absolvoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave a zároveň postgraduálne štúdium na Nottingham trent university v Nottinghame. Popri štúdiu som zastával post člena investičného výboru a analytika u obchodníka s cennými papiermi. V súčasnosti pracujem ako analytik a zároveň pracovník na oddelení dealingu ProfitLevel. Štúdium makro a mikroekonomického diania aplikujem na investovanie na finančných trhoch. O týchto témach píšem aj na svojich blogoch. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

276 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

109 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu