
Všetci sme to už zažili. Poobede, či neskoro večer sa sa vraciame zo škôl a zamestnaní. Niekto raz za čas, mnohí však pravidelne nachádzajú v schránke alebo vo dverách zastoknutý žltý papierik."Oznámenie o nedoručení zásielky".Čo tá poštárka vlastne očakávala?Že budem o ôsmej ráno sedieť doma? Osemdesiat percent ľudí študuje, alebo pracuje. Kto z nich by v čase roznosu bol zásielku schopný prevziať?Práve tu sa prejavuje neefektívnosť. Pani poštárka totiž musí skoro ráno vláčiť po sídliskách ťažkú brašňu, pričom vie, že takmer všetky doporučené listy, čo v nej má, bude ťahať naspäť na poštu. Nielenže jej cesta je tým pádom z väčšej časti zbytočná, lebo list nedoručí, ale znepríjemňuje tak život i samotnému adresátovi, ktorý sa musí pre vyzdvihnutie dostaviť na centrálu.Mnohí skutočne máme problém si tento čas vyčleniť. Skončiť večer v práci, nakúpiť, dostať sa domov, atď. A pošta je zavretá. Osemnásť dňová lehota na vyzdvihnutie tiež nieje bohvie čo.Ja navrhujem roznášať poštu večer. Ideálne od 16-tej do 20-tej hodiny.V tomto čase je doma väčšina príjemcov. Minimalizoval by sa počet nedoručených zásielok, ľudia by ušetrili čas i náklady spojené s cestou na pobočku a samotná pošta by o niečo znížila svoje náklady.Všimol si niekto nárast poplatkov za služby tejto inštitúcie? Za posledných pár rokov sa zvýšili niekoľkonásobne.Pošta to síce odôvodňuje poklesom využívania ich služieb, ale nemá sa čomu čudovať.Jej postupy sú vo všeobecnosti zdĺhavé a nepríjemné, zákazníkovi v ústrety nevychádza. Ceny sú premrštené, a na zostupný dopyt reaguje opätovným zvyšovaním poplatkov. Ostatne, som zvedavý na vývoj tohoto trendu, keďže bezplatné spôsoby komunikácie vytláčajú klasickú korešpondenciu na okraj komunikačných kanálov.Slovenskú poštu jednoducho považujem za mŕtvu organizáciu.