Kamaráti z východu a pridal sa k ním ajTrenčan neustále poukazovali na to, že najviac financií sa tlačí do Bratislavya do Žiliny, že ľudia v týchto mestách nevedia čo robiť oddobroty a že najviac to vidieť na arogantnom správaní sa ľudí a najmävodičov. Neustále poukazovali na to, že v Bratislave a v Žiline sajazdí rýchlosťou najpomalšie 80km/h, aj keď je v mestách predpísaná 60 km/h, že vodiči v týchtomestách sú absolútne netolerantní a nepustia trebárs auto pripájajúce sa z vedľajšejcesty a že potom to vyúsťuje do veľkých zápch, ktoré sú každodennousúčasťou Bratislavy a Žiliny. Pustili sa do nás s takou vervou, že smeobaja Žilinčania a obaja Bratislavčania ostali úplne zaskočení, aj keďvieme že rivalita medzi západom a východom je realitou. Nedalo nám to a taksme sa dohodli, že si spravíme malý prieskum správania sa vodičov s východniarskymiEČV jazdiacich na cestách medzi Bratislavou a Žilinou. Už počas prvéhotýždňa nášho prieskumu sme sa dopracovali k zaujímavým zisteniam, ale nášprieskum trval presne 1 mesiac. Dúfam, že sa na nás naši kamaráti z východunenahnevajú, keď si prečítajú nasledovné riadky:
- východniar si v kolóne dáva nekonečné odstupy, abybola kolóna ešte väčšia
- východniar z princípu nedáva znamenie o zmene smerujazdy (tzv. blinker)
- východniar jazdí po Bratislave a Žiline rýchlosťou nie80 km/h,ale najmenej 120 hm/h, aby nám zo západu a severozápadu ukázal, že na to máa je lepší
- východniar nepozná zips (striedavé zaraďovanie sa áut do jazdnéhopruhu)
- východniar nemá problém odstaviť auto na diaľnicikdekoľvek, lebo práve v ten moment si potrebuje napr. vyzliecť sveter, veďodpočívadlá sú pre amatérov
- východniar jazdí konštantnou rýchlosťou a je jedno,či je v meste alebo mimo mesta
- keď ťa náhodou východniar dobehne, tak ťa nepredbehne, alenalepí sa na tvoj zadok a je schopný aj niekoľko kilometrov ísť tesne za tebou,veď hurá práve dobehol Bratislavčana alebo Žilinčana
a na záver najčastejšie sa vyskytujúca situácia voforme čerešničky na torte:
- východniar jazdí po diaľniciach D1 a D3 medziBratislavou a Žilinou zásadne v ľavom pruhu a najviac 110 km/h, lebo onpotrebuje ísť v rýchlom jazdnom pruhu aj keď nikoho nepredbieha či nedobieha. Keďžeho dobiehaš rýchlosťou 130km/h a blikneš naňho diaľkovými svetlami aby sauhol do pravého jazdného pruhu, ešte sa rozčuľuje čo ho otravuješ blikaním, veďon je pánom na ceste.
Verím, že nám východniariodpustia tento malý prieskum. Chceme sa ospravedlniť a najmä ja akopisateľ tohto blogu všetkým tým vodičom jazdiacim na východniarskych EČV, ktorínezapadajú svojím správaním sa na našich cestách do vypísaných bodov, že sa ajoni stali súčasťou nášho prieskumu. Okrem dopravnejsituácie sa kamarát z Trenčína vehementne rozčuľoval, že Trenčín nevievyťažiť z toho, že leží medzi dvomi najviac sa ekonomicky rozvíjajúcimi mestamiSlovenska, ale keďže bol v menšine daná téma ostala bez bližšiehorozobratia pri okrúhlom stole. Ale my sme mu sľúbili, že pri ďalšom stretnutíaj túto tému dokonale rozoberieme.