Viete si predstaviť moje rozhorčenie po prečítaní tohto oznamu, navyše keď sme boli s kolegyňou celý deň v kancelárii. Tak som sadol do auta a vydal sa na SP. Hneď ako som dorazil, predložil som toto oznámenie u okienka Výdaj balíkov. Zároveň som sa zamestnankyne opýtal, ako je možné, že nám tieto balíky neboli doručené priamo do firmy. Zamestnankyňa mi povedala, že nás doručovateľ – zamestnanec SP - nemohol zastihnúť. Na to som sa jej opýtal: „V akú hodinu doručuje doručovateľ zásielky na ulici, kde sídli naša firma?“ Odpovedala: „O 09:00 hodine.“ Táto odpoveď ma úplne vytočila. Keď som jej vysvetlil, že jej odpoveď je absolútny nezmysel, prišla s argumentom, že doručovateľ asi nevedel správne identifikovať adresu doručenia. A táto odpoveď ma už zbavila pokoja a intenzita môjho hlasu sa začínala stupňovať. „To snáď nemyslíte vážne?“ pýtal som sa. „Tak ako to, že doručovateľ nechal oznam o uložení zásielky?“ „Pre tento oznam adresu identifikovať vedel?“ Samozrejme, nezmohla sa na odpoveď. Využil som situáciu trápneho ticha a opýtal sa jej, ako je možné, že SP nedoručuje zásielky adresátom, veď predsa odosielateľ za túto službu zaplatil. A v tom to prišlo: „Mladý pán, každý odosielateľ si zaplatí len za doručenie zásielky – listu či balíka - na spádovú poštu adresy doručenia. To, že zásielky roznášame na až na adresy doručenia, je len naša služba navyše.“ Tuto odpoveď som už nedokázal rozdýchať a intenzitu môjho hlasu už nebolo možné považovať za pokojnú. Vypýtal som si poštové podmienky doručovania zásielok, ale záhadne ich daná pracovníčka nevedela nájsť. To bola čerešnička na torte. Po návrate do firmy som si na web stránke SP našiel poštové podmienky. Nikde som sa nič nedočítal o tom, že odosielateľ si platí len za doručenie zásielky na spádovú poštu podľa adresy doručenia (adresáta), že pošta nemusí doručovať zásielky na adresu doručenia a že to je len služba navyše, ktorú SP poskytuje v rámci svojej dobrej vôle. Nechcem nikoho zaťažovať vypisovaním bodov týchto podmienok, ale ak by mal niekto záujem, tak ako malý príklad si stačí prečítať článok 40, bod 3 „Pošta dodá zásielku na odovzdávacie miesto podľa adresy“.
Rád by som teda vedel, na základe čoho si SP určuje to, komu, kde, kedy a ako doručí tú či onú zásielku. Je až neuveriteľné, že pri neustálom zvyšovaní cien služieb poskytovaných SP si jej pracovníci dovolia nedoručiť zásielku, že vrámci vlastnej lenivosti radšej vhodia do poštovej schránky oznam o uložení zásielky, namiesto toho, aby si konali svoju prácu, že jej vlastní zamestnanci nepoznajú podmienky, ktoré im určil ich zamestnávateľ a tým nevykonávajú svoje pracovné povinnosti, za ktoré poberajú mzdu. A tu sa natíska otázka: „Na čo vlastne máme Slovenskú poštu, a.s.?“