„Vodiči autobusov sú hazardéri so životmi cestujúcich“

Neustále z každej strany človek počuje, akí sú vodiči osobných motorových vozidiel kaskadéri, ako sú nezodpovední a hazardujú so svojimi životmi. Pritom v cestnej premávke je viac hazardérov vo forme neoznačených cyklistov či chodcov, ktorí sú často oblečení v tmavom oblečení a pri krajnici ich za šera a tmy zbadáte na poslednú chvíľu. A vôbec ich nezaujíma nejaký cestný zákon.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ešte horšia situácia je s vodičmi kamiónov a autobusov. Tých ako by sa nový cestný zákon vôbec netýkal. Netvrdím, že všetci sú tí zlí a nezodpovední, ale dennodenne vidíme na diaľnici ako kamión predbieha kamión, či autobus chovajúci sa ako formula. Samozrejme polícia nikdy nieje na tom správnom mieste, ale vodič osobného auta dostane pokutu ihneď akonáhle prekročí rýchlosť čo i len o 5 km/h. Veľmi zaujímavá situácia sa stala 10. februára 2009, kedy poriadne nasnežilo na celom Slovensku. To, že cestári boli opäť ako každý rok 100% „pripravení“ na to, že v zime sneží je na Slovensku normálne. Veď kto by čakal vo februári sneh, snáď len hlupák. Mimochodom na diaľnici medzi Bratislavou a Žilinou za 3,5 hodiny nebolo vidieť ani jedno auto z údržby diaľnic, ktoré by odhŕňalo sneh či posýpalo diaľnicu. Tí čo boli za volantom svojho auta v inkriminovanú dobu vedia, že naše cesty a diaľnice neboli vôbec udržiavané a všetci vodiči išli pekne v kolóne rýchlosťou maximálne 80 km/h. Teda skoro všetci. Našli sa aj odvážlivci, ktorí ale po pár kilometroch skončili vo zvodidlách a už sa zrazu neponáhľali. Zarážajúce je, že medzi takýmito kaskadérmi sa našiel aj vodič diaľkového autobusu. A to už je sila, lebo jeden nezodpovedný, nedá sa nazvať inak ako mierne povedané jedinec, ktorý ma asi hlavu na to aby mu nepršalo do krku, si to so svojim autobusom šinul v týchto zlých podmienkach minimálne 120 km/h a skoro zostrelil pri obiehaní čiernu Octaviu. Čo je otrasné, že ohrozoval životy cestujúcich v autobuse, za ktorých bol zodpovedný a samozrejme ohrozoval aj ostatných účastníkov cestnej premávky svojou riskantnou a bezohľadnou jazdou. Našťastie sa nikomu nič nestalo. Človek na našich cestách často vidí, že autobus nemá zapnuté svetlá a to už ani nehovorím o hmlových svetlách za zhoršenej viditeľnosti. To, že autobusy mnohokrát nespĺňajú technickú spôsobilosť sa stalo na Slovensku štandardom. Ale iné je technický stav vozidla a iné je stav mysle vodiča, ktorý vozidlo šoféruje. To, že takýto vodiči hazardujú so svojim životom a majetkom ich zamestnávateľov je ich vec, ale autobus je zväčša plný ľudí, ktorí zverili svoj život do rúk takýchto indivíduí je naozaj na zamyslenie. Nechýbalo naozaj veľa a v hlavných správach všetkých televízií by sme videli obrázky z veľmi tragickej nehody autobusu a niekoľkohodinové nehybné kolóny stojacich áut. Kde bola polícia? Ľahká odpoveď. Bolo zlé počasie, tak boli pekne v teplučkých kanceláriách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na našich cestách je naozaj veľa takýchto tzv. vodičov profesionálov, na ktorých by sa mala polícia zameriavať v ďaleko väčšej miere ako sa zameriava. To všetko v rámci myšlienky, že nový cestný zákon je nasmerovaný najmä proti cestným pirátom. Ale cestní piráti sa nenachádzajú len medzi vodičmi osobných áut, ale vo veľkej miere aj medzi vodičmi autobusov a nákladných áut. Stačí si spomenúť na tragické nehody autobusov, ktoré otriasli Slovenskom v minulých rokoch.

Tomáš Lulák

Tomáš Lulák

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukecaný chlapík zo Žiliny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,077 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu