„Vylepšená dokonalosť? Ani náhodou“.

Keď vidím v televízii reklamu na Škodu Octavia a počujem vetu o vylepšenej dokonalosti, vždy mám chuť sa na plné ústa smiať a uvažujem, ako mohli natočiť taký blud. Škoda Octavia ani zďaleka nie je takým dokonalým autom, ako z nej robí reklama v televízii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Už len fakt, že naši západní susedia radia Octaviu do triedy, kde vôbec nepatrí, k Mondeu, Lagune, Passatu či Avensisu hovorí, že Škoda neustále ťaží so zvyku hlavne staršej generácie občanov naučených len na Škodu a nič iné. Pritom Octavia sa k spomenutým modelom nemôže ani len prirovnať, nieto bože porovnávať. Ale aby som sa vrátil k myšlienke o dokonalosti. Len v mojom blízkom okolí poznám štyroch ľudí čo majú tú česť jazdiť na Škode Octavii. Od každého počujem len nadávky a ponosy na toto „dokonalé“ auto. Zhodou okolností všetci majú ten istý model s tým istým rokom výroby (mimochodom sú to ročné autá). Jedná sa o 2 litrový diesel, vo výbave Elegance s obstarávacou cenou 1.000.000,- SKK (ca. 33.200,- EUR) a viac. Ja mám rovnako tú česť jazdiť na tomto črepe a poviem vám horšie auto s väčším množstvom problémov som teda ešte nemal. Každý z nás pritom urobí priemerne 50.000 km ročne. Spomeniem len pár dokonalostí danej značky, ktoré som zozbieral od svojich priateľov a mal možnosť zažiť aj na vlastnej koži. Takže dokonalosť podľa Škody znamená:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- problémy s netesnením bočných dverí pri väčšej búrke, čo má za následok neustále mokré sedadlá

- problém s pískaním okien pri ich spúšťaní či vyťahovaní, čo má za následok hanbu pred všetkými okoloidúcimi

- nečakaná strata výkonu na diaľnici, keď za par sekúnd spomalíte zo 130 km/h na 80 km/h a nechápete prečo, lebo pedál máte stále na podlahe

- nečakané zhasnutie všetkých kontroliek palubnej dosky pri rýchlosti 130 km/h, keď nechápavo pozeráte čo sa s autom deje

- nevysvetliteľný nárast spotreby na 12 l/100 km pri plynulej jazde a nezmenenom štýle jazdy a potom jej návrat do normálu

- naťahanie oleja z motora do nádobky chladiča

SkryťVypnúť reklamu

- spotreba oleja 1 l/1.000 km

To je len pár príkladov dokonalosti Škody Octavia. Pritom sa jedná o auto za 1.000.000,- SKK (ca. 33.200,- EUR). Za túto cenu si môžete kúpiť autá z vyššej triedy, ďaleko spoľahlivejšie, s lepšou technickou vyspelosťou a dokonalosťou. Každý z nás piatich má možnosť jazdiť aj na iných značkách áut z vyššej triedy. A všetci sa zhodujeme na jednom. Škoda sa nechytá. To pritom nehovoríme o Mercedese, BMW či Volve. Pre porovnanie uvediem naše dojmy, keďže máme možnosť šoférovať Octaviu a okrem nej aj Renault Lagunu či Toyotu Avensis. Laguna aj Avensis sú v rovnakej či porovnateľnej výbave ako Octavia, s rovnakým rokom výroby, rovnakým motorom a za rovnakú cenu. Môžeme s kľudným svedomím prehlásiť, že Octavia nie je pre tieto dva modely ani zďaleka konkurentom. Veď ani nemôže byť, nepatrí predsa do tejto triedy. Skôr by som ju prirovnal ku Kia Ceed, Renault Megane, VW Golf či Ford Focus. Tým samozrejme nechcem znevážiť kvalitu menovaných značiek. Žiaľ na Slovensku a hlavne v Čechách predajcovia radi Octaviu strkajú o triedu vyššie. Pritom z Octavie máte pri jazde pocit, ako z očalúnenej rachotiacej plechovice. Naproti tomu v Lagune a Avensise sa vám dostáva pocitu, že sa veziete ako v limuzíne. Pekný tichý a kľudný chod motora, dvere pri zatváraní nebúchajú a nevydávajú plechový zvuk, interiér je útulný, zo sedadiel vás nebolí chrbát, skrátka radosť cestovať. To všetko za rovnaké peniaze a v rovnakej výbave ako Škoda Octavia.

SkryťVypnúť reklamu

A aby som nezabudol. Aj záruku pri Lagune či Avensisue dostanete lepšiu. Ak sa nemýlim 3 roky a Škoda Octavia má len 2 ročnú záruku. Cena servisu je porovnateľná, ba by som si dovolil tvrdiť, že pri Lagune a Avensise je o čosi nižšia. Takže asi toľko k reklame na Škodu Octavia a vylepšeniu jej „dokonalosti“.

Tomáš Lulák

Tomáš Lulák

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukecaný chlapík zo Žiliny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

50 článkov
Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

42 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
SkryťZatvoriť reklamu