Prečo nevycestovali inšpektori SOI kvôli SERPO do Luxemburgu?

Európska Únia, Slovenská repulika, štát tvoria zákony a občania sa informujú prostredníctvom verejnoprávnej - štátnej televízie, STV, bez licencie a ďalších súkromných TV, ktorým štát umožní vysielať s licenčnými podmienkami. Občiansky vyspelé krajiny nezneužívajú koncesionárske poplatky, náklady na prevádzku štátnej TV realizujú z verejných, štátnych zdrojov. Súkromné TV si vysielanie zaplatia. Vysielanie sa realizuje cez satelit, ktorý má prioritu v pokrytí, kvalite, kvantite, ekonomike, ekológii atď. Vysielanie pozemských vysielačov DVB -T je predražená, neekologická a len pri dôslednej kontrole nákladov nútená doplnková forma vysielania. Je to dané všeobecne platným princípom tzv. technologickej neutrality. Občan si slobodne určí spôsob príjmu signálu. Vzhľadom na geografickú členitosť terénu Slovenskej republiky je prioritná satelitná televízia od roku 2001, kedy vysielanie zrealizoval a financoval štát a robí tak až doteraz. Občan si kúpil zariadenie, kartu a okamžite hocikde slobodne prijímal signál STV a licenčných súkromných TV. Takto to fungovalo až donedávna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Štátni úradníci z titulu nedbalosti, či skôr " všimného " umožnili neoprávneným osobám manipulovať distribúciu signálu verejnoprávnej STV a licenčných TV k občanom.

Všetky štátne orgány SR i Európska komisia sú o uvedenej skutočnosti oficiálne informované občianskym združením Slovenských Predajcov a Používateľov Satelitnej Techniky a Internetu skr. Združenie SLOVSAT i samotnými občanmi. Problém sa však nerieši, len stupňuje.

Ekonomicky najzraniteľnejšia skupina občanov - dôchodcov v panike a v strachu zasiela utajenej Luxemburskej firme na účet P.O. Boxu v Čadci milióny eur len preto, že sa jej akýsi dvaja zahraniční z predstavenstva Group vyhrážajú vypnutím Pošty pre Teba, Sultána a TA3. Orgány štátnej správy sú ticho tichúčko. Zoberme si napríklad len takú SOI.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo veci sťažnosti občanov na zájazdy " stratila trpezlivosť " a dokázala "promptne" zaplatiť a poslať dvoch inšpektorov na zájazd, aby zdokumentovali klamlivé praktiky. Je zvláštne, že pri servisnom poplatku SERPO pracovníci SOI do Luxemburgu nevycestujú. A ani nemusia. Občania prídu z pobabranej dovolenky a doma zistia, že im ktosi navyše zablokoval príjem televízie.

Úradníkom SOI stačí pochopiť jednoduchú základnú obludnosť podvodu Servisného poplatku. Prečo to nedokážu, čo im bráni, prípadne kto a ako?

Prečo by takúto obludnosť v podstate podporovali, čoho dôkazom je napr. oficiálna odpoveď SOI pod zn. 2436/55/12 sťažovateľovi zo dňa 18.6.2012, ktorú uvádzam nižšie?! Sťažovateľ pán Karol A. nám poslal tieto podklady emailom.

SkryťVypnúť reklamu

SOI je treba pripomenúť, aby si uvedomila, že občania si platia koncesionársky poplatok, majú vlastné technické zariadenie, vlastnú kartu a odrazu im ktosi neoprávnene zabraňuje v príjme verejnoprávnej STV, a tým ich vydiera, aby zaplatili. Zaplatili za niečo načo majú nárok zo zákona a za čo si platia každý mesiac koncesionársky poplatok.

Je smutné, že občania a občianske združenia musia vyvíjať krvopotnú iniciatívu vo veciach, kde majú konať štátne orgány samé od seba. Občianske združenie SLOVSAT na svojej stránke www.slovsat.sk zverejnilo hárky pre zbieranie podpisov pod Petíciu za zastavenie vyberania servisných poplatkov. Kto môže, nech pomôže.

SkryťVypnúť reklamu

Ako občanovi mi neostáva nič iné, iba konštatovať HANBITE SA, ÚRADNÍCI !

Ing. Ján Luterán - publicista

Dňa 22. júna 2012 12:12, Ričovská Jaroslava <jaroslava.ricovska@soi.sk> napísal(-a):

Váž. pán

Karol A.

mailto:

Naša zn. Vybavuje Bratislava

2436/55/12 Ing. Ričovská 18.062012

Vážený pán A,

podľa bodu 2.1 Všeobecných obchodných podmienok Skylink pre Slovenskú republiku (ďalej len VOP), „poplatky“ pre účely týchto VOP sú peňažné čiastky stanovené v aktuálne platnom cenníku na stránke www.skylink.sk, ktoré nie sú viazané a zo strany poskytovateľa účtované za poskytovanie prístupu k neplateným či plateným programom a službám, ale sú účtované výlučne za prevádzku, správu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania (vrátane prevádzkovania zákazníckeho servisu) služby Skylink.

SkryťVypnúť reklamu

Obchodné podmienky predaja tovarov a poskytovania služieb si určuje predávajúci resp. poskytovateľ služieb Zmena obchodných podmienok je bežnou praktikou a ak sú zmeny vykonané korektne a týmito zmenami nedochádza k porušovaniu platnej legislatívy, možno ich realizovať.

Ak vo VOP bolo vymienené právo ich zmeny, ako i zmeny cenníka, a ak k tejto zmene poskytovateľ služieb mieni v budúcnosti pristúpiť, nejedná sa o konanie v rozpore s predpismi. Podstatné je, aby užívateľ bol o zmenách informovaný v dostatočnom časovom predstihu a aby užívateľovi bolo umožnené zrušiť zmluvu, ak so zmenami nesúhlasí.

Ohlásené zavedenie poplatkov (od 1.9.2012) nesúvisí so spoplatňovaním prístupu k neplateným či plateným programovým službám, ale ide o servisné poplatky, ktoré pokrývajú náklady na prevádzku, administráciu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania služieb satelitnej televízie Skylink vrátane prevádzky zákazníckeho servisu. Nejedená sa o spoplatnenie satelitného príjmu, ale služieb súvisiacich so servisom satelitnej služby.

Vo VOP, platných od 1.3.2008 nie je vymienená zmena VOP ani cenníka. Z toho dôvodu, účtovanie poplatkov spotrebiteľom, ktorí uzatvorili zmluvu so spoločnosťou Towercom a registrovali kartu Skylink v čase od 1.3.2008 do 1.10.2008, môže byť v rozpore s VOP. Mohlo by sa jednať o upieranie práva spotrebiteľa, ktorý mal predmetnú službu deklarovanú a garantovanú trvale bez poplatkov pri podpise zmluvy. Títo spotrebitelia, ak nesúhlasia s VOP alebo niektorou jej časťou, majú možnosť obrátiť sa o prešetrenie celej záležitosti na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá po posúdení postúpi vec na riešenie vecne príslušnému kontrolnému orgánu v Luxemburgu, nakoľko súčasným poskytovateľom služby Skylink je spoločnosť M77 Group S.A., so sídlom 2, RueAlbert Borschette, L-1246 Luxembourg, Veľkovojvodstvo Luxemburské, ktorá prevádzkuje satelitnú platformu Skylink na území Slovenskej republiky.

Ku kartám Skylink, registrovaným na základe zmlúv uzatvorených po 1.10.2008, kedy boli vydané nové VOP, vymieňujúce výhradu zmeny VOP a cenníka, môžu byť za určitých okolností účtované servisné poplatky, ktorých účtovanie aj výška, (v rámci princípu liberalizácie cien a voľnej cenotvorby, s výnimkou cien štátom regulovaných, medzi ktoré predmetné poplatky nepatria), je predmetom vzájomnej dohody medzi poskytovateľom a užívateľom, nakoľko užívateľ, ktorý nesúhlasí s novými VOP alebo cenníkom, má možnosť zmluvný vzťah ukončiť a využiť služby iného poskytovateľa služieb.

Ohľadne zvýhodňovania, resp. znevýhodňovania jednej skupiny zákazníkov podotýkame, že uvedený poplatok bol doteraz účtovaný v zmysle VOP zákazníkom, ktorí si aktivovali platené balíky programov. Tým zákazníkom, ktorí prijímali základný nespoplatnený balík služieb, servisný poplatok účtovaný nebol, čo od septembra tohto roku mieni poskytovateľ služby zmeniť a účtovať ho rovnako všetkým zákazníkom, bez ohľadu na to, aký programový balík má zákazník aktivovaný.

Prebiehajúca reklama služby Skylink je v danom okamihu korektná, nakoľko v súčasnosti žiadne vyššie spomínané poplatky zo strany poskytovateľa služby ešte nie sú účtované.

S pozdravom

RNDr. Nadežda Machútová

ústredná riaditeľka SOI

Od: Karol A. <>
Dátum: 23. júna 2012 16:43
Predmet: Re: odpoved na e-mail
Komu: Ričovská Jaroslava <jaroslava.ricovska@soi.sk>


Dobrý deň.
S úsmevom na perách(aj od zlosti) som si prečítal Vašu odpoveď na moju sťažnosť. Keby sa pod toto nepodpísala ústredná riaditeľka SOI, tak si myslím, že mám odpoveď od SKYLINKU. Nielen že ste mi neodpovedali na všetky otázky, ale aj vo vyjadreniach máte nezrovnalosti a chyby.

Podľa bodu 2.1 Všeobecných obchodných podmienok Skylink pre Slovenskú republiku (ďalej len VOP), „poplatky“ pre účely týchto VOP sú peňažné čiastky stanovené v aktuálne platnom cenníku na stránke www.skylink.sk, ktoré nie sú viazané a zo strany poskytovateľa účtované za poskytovanie prístupu k neplateným či plateným programom a službám, ale sú účtované výlučne za prevádzku, správu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania (vrátane prevádzkovania zákazníckeho servisu) služby Skylink.

Keď som si kupoval kartu, a stále to tvrdia, slovenské, české a stovky zahraničných televíznych programov a rozhlasových staníc poskytujeme bez poplatkov.(príloha 1,2,3),t.j. akýchkoľvek poplatkov, takže nemám nič platiť!!!!

"Prebiehajúca reklama služby Skylink je v danom okamihu korektná, nakoľko v súčasnosti žiadne vyššie spomínané poplatky zo strany poskytovateľa služby ešte nie sú účtované." - v poriadku, ale iba v tom prípade, ak platí mnou vyššie napísané inak sa mýlite, pretože už ste oboznámený o zavedení poplatkov (od 1.9.2012) a je porušený zákon o ochrane spotrebiteľa §5+Príloha č. 1Klamlivé obchodné praktiky, a aj SMERNICA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY 2005/29/ES / príloha 1 / Klamlivé obchodné praktiky a ako zodpovedný orgán na ochranu spotrebiteľa musíte konať, inak napomáhate podvodu.

Ohľadne zvýhodňovania, resp. znevýhodňovania jednej skupiny zákazníkov:
Vyjadrenie SKYLINK o servisnom poplatku: "Servisný poplatok bude automaticky zahrnutý do ceny platených balíčkov Skylink a CS Link, nie je teda nutné platiť ho zvlášť. (príloha 4) Cena platených balíčkov sa nemení." Čiže ešte nie je zavedený a je to jasný dôkaz o podvode a chcení spoplatniť balíčka grátis, za ktorý nie je možné vyberať akékoľvek poplatky

Na otázku o zákonnosti takýchto VOP, kde je veľký nepomer v neprospech spotrebiteľa (občiansky zákonník), mi nebolo odpovedané. Kúpa karty (doporučená cena 84,99 Eur) + set top box + parabola....(niekoľko 100-viek Eur) a na druhej strane možnosť zmeniť a zakomponovať hocijaké poplatky "výpalné" a ak nesúhlasí môžeš ísť.... bez akéhokoľvek vyrovnania.
Iný poskytovatelia síce majú serv. poplatok ale vstupné náklady niekoľko násobne nižšie, ale klamlivo nelákajú zákazníkov.

Uvediem príklad : kúpa auta - plná suma, využívate ho, no príde po čase pánko v obleku predstaví sa ako zástupca výrobcu, a keďže majitelia chcú rozširovať výrobu a vyrábať nové modely potrebujú na to kapitál, tak sa rozhodli, že zavedú poplatok. Na uzáver od nádrže namontuje pánko čip s tým, pokiaľ nezaplatíte každý mesiac (hoc aj smiešnu sumu), nebudete môcť tankovať. Auto je funkčné, no nemôžete ho využívať - ste bez pohonných hmôt. Je toto normálne??? pretože toto chce riešiť skylink a vy mu dávate zelenú.

Dúfam, že stále platí: SOI - je všeobecným orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole, a podľa toho sa aj vyjadríte

S pozdravom
Karol A.

P.S: 1) Ak by aj niekto namietal, že došlo k zmene majiteľa Skylinku:
obchodný zákonník:... sa predávajúci zaväzuje previesť na kupujúceho vlastnícke právo k veciam, iné práva a iné majetkové hodnoty, ktoré slúžia prevádzkovaniu podniku, a kupujúci sa zaväzuje prevziať záväzky predávajúceho súvisiace s podnikom..., §476,§477...

2) Nakoľko nie som právnik, Vaše vyjadrenie postupujem ďalej

Ján Luterán starší

Ján Luterán starší

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa publicistike okolo problematiky slobodného príjmu SAT TV, DVB-T, internetu a vlastne píšem o všetkom, čo človekaoslobodzuje a skvalitňuje mu život. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

104 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

232 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu