Povedzme, že firma M77 z Luxemburgu si kúpila firmy CS Link a Skylink.
Drobný problém je v tom, že nikto nevie, čo je predmetom kúpy a nikto z obchodných partnerov a užívateľov služby nikdy predstaviteľov firmy nevidel naživo.
Omnoho väčším problémom je skutočnosť, kedy nie je jasné, kto, čo, komu, za čo a za akých podmienok poskytuje.
No a snáď najväčším problémom je to, kde sa to celé skončí.
Ak ste doteraz nepochopili o čom je reč, pokúsim sa Vám to objasniť na oficiálno-neoficiálnom stretnutí predajcov-nepredajcov CSLink/Skylink, ktoré sa uskutočnilo v ČR a SR v dňoch 24/25.10.2012.
O stretnutí sa tzv. predajcovia dozvedali ústnym podaním od akože zástupcov firmy, ktorými sú ľudia fungujúci na vlastné živnosti.
Títo pobehovali po firmách a pozývali ich na stretnutie.
Túto činnosť potom fakturujú akejsi sro v Bratislave, ktorá v skutočnosti patrí komusi v ČR.
V hoteli Kaskády sme márne čakali na kohosi z Holandska.
Hlavné slovo mal pracovník sro z Bratislavy a logo firmy M77 nebolo vidieť nikde.
Najviac dôležitých informácií sme sa dozvedali počas vzájomných rozhovorov predajcov v zákulisí, ktorí už patria k tým dlhoročným.
To, či jedni mali oficiálnu pozvánku emailom a iní len ústne dôležité nebolo.
Hlavnou témou zákulisných rozhovorov bola otázka, ako to celé, čo sa týka predaja tovaru a služieb v spojení s názvami CS Link/ Skylink funguje, či je to v súlade s platnou legislatívou a prečo už nie je pani Sp. u firmy.
Z pohľadu bežného malého slovenského predajcu to vyzeralo trocha inak.
Karty nakupujem na Slovensku od toho, kto mi dá najnižšiu cenu, satelitné prijímače a príslušenstvo nakupujem od toho, kto mi dá najnižšiu cenu.
Službu Skylink robím preto, lebo dúfam, že zákazník, ktorý si príde aktivovať nejaký balíček si popritom kúpi aj niečo iné.
Neviem kto a čo je M77 a ani ma to nezaujíma.
Doklady a predaj platených balíčkov asi nie je v súlade s platnou legislatívou, to ma ale až tak netrápi, dôležité je prežiť.
Koniec prvej časti.
Kto a čo je Skylink a ich predajcovia ?! (1)
Aby to vyzeralo nadnesene a múdro, pripomeňme si, že EÚ si v októbri 2012 pripomína 20 rokov od zavedenia jednotného trhu. Jeho hlavným cieľom má byť predovšetkým výhodnosť pre spotrebiteľa v nižšej cene a vyššej kvalite. To všetko vďaka slobodnému pohybu tovaru, služieb a ľudí. Dobrým príkladom by mohli byť ceny v oblasti mobilných telefónov a s tým spojené služby. Odstrašujúcim príkladom pre občanov SR a ČR by mal byť prípad CS Link/Skylink. Tu sa komusi, zatiaľ neznámemu v Luxemburgu podarilo využiť všetky výhody EU pre seba a urobiť si zo spotrebiteľov, obchodných partnerov a štátov ako je SR a ČR doslova idiotov. Celé to vyzerá také neskutočné, až je to absurdné.