Reklama na víno

Jeseň sa začala už nejaký ten piatok dozadu a s ňou prišlo aj známe obdobie oberačiek. Moravský kraj je povestný pre svoju obľubu vína a jeho spracovania. S touto témou, teda vinohradníctvo na Morave, sme sa mohli bližšie zoznámiť v roku 2007 vo filme Bobule. Tie sa stali piatym najnavštevovanejším filmom roku 2008 v českých kinách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Ako už to tak chodí, oslíkom sa musí triasť, dokiaľ sype peniažky. V tomto sú všetky, kraje a dokonca aj národy rovnaké. Keď môžu byť pokračovania divácky úspešnejšie než prvé diely v Hollywoode, prečo by to nemohlo fungovať aj v Čechách?

Dlho očakávané pokračovanie Bobulí vzniklo tento krát pod taktovkou Vlada Lanného. Vtrhlo do českých kín pod názvom 2Bobule a okamžite zaplnilo sály doplna. Natešených divákov však nič nové v tomto filme neprekvapí. Bohužiaľ ide len o slabší vývar jednotky. 2Bobule z diaľky lákajú krásnym a neodolateľným spevom sirén, no ak priplávate bližšie, zahubia vás. Záleží, či „spevu“ podľahnete a necháte sa unášať atmosférou vodami zábavy, alebo odoláte a uvidíte to isté, čo u prvých Bobulí, len v zelenom. To, čo dobre fungovalo na divákov v jednotke, je bez ostychu požité znova. Inak povedané, 2Bobule pútajú pekným obrazom, dlhými zábermi na moravské vinice vyvolávajú pocit pohody, vtipmi zase oslovujú takmer všetky vekové kategórie. Celkovo film vyvoláva príjemné fluidum, ktorému je ťažké odolať. No pri hlbšom zamyslení a preskúmaní je evidentné, že nápady tvorcom došli a namiesto deja film doslova „preplácali“ lacnými vtipmi, až pripomína nepríliš podarený Kameňák. Pribudli nové postavy, ktorých hereckí predstavitelia Jiří Krampol, a Jana Švandová dojem „kameňákovitosti“ ešte zosilňujú. Kryštof Hádek pre zmenu vymenil kukuč nevinného chlapca za strnisko a väčšinu filmu pôsobí ako opitý(aj keď nie je). No a samozrejme, na ukončenie „náporu“ na bránice treba riadny americký happyend.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako hovorí klasik:„Kultúrnosť je náter ľahko rozpustný v alkohole“. Tento krát toho vínka bolo asi trocha viac.

Vidno, že Lannému reklamy sadnú. Moravskí vinári určite investovali výhodne a reklama je to pre nich dobrá, ale je takýchto filmov Českej kinematografii treba viacej ako jeden?

Juraj Machálek

Juraj Machálek

Juraj Machálek

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

milovník filmu,hudby,literatúry a spánku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu