Na Fakulte podnikateľskej, Vysokého učení technického v Brne (FP VUT) študujem posledný ročník magisterského štúdia. Napriek mojím pomerne slušným študijným výsledkom, vysokej akademickej a vedeckej úrovni a dobrému menu univerzity, ma na VUT zaujali skôr veci, ktoré patria medzi tie menej akademické. Tie, cez ktoré si človek vybuduje so svojou univerzitou určitý vzťah...
Akademická angažovanosť študentov
Fakt, ktorý je stále poväčšine skôr vzácnosťou ako samozrejmosťou. Už len samotný záujem o celkové dianie v školstve, pravidelná konfrontácia názorov o smerovaní jednotlivých fakúlt medzi ich vedeniami a študentmi je na našej univerzite štandardom. Inými slovami: vôbec nemusíš byť členom akademického senátu fakulty aby si svojmu/svojej dekanovi/dekanke pozrel do očí a v priamej diskusii mu/jej povedal svoj názor. Výsledok? Aj bežní študenti sa zaujímajú o chod svojej fakulty alebo dokonca celej univerzity. Preto nikoho z nás neprekvapuje, keď je študentov VUT následne "počuť" aj pri celospoločenských témach týkajúcich sa vysokoškolského školstva.

Pravidelné umiestňovanie v prestížnom rebríčku TOP 500 univerzít
Rebríčky. Úprimne? Okrem prvej stovky (kde sa pravidelne strieda tá istá skupina univerzít), mapujú tieto rebríčky akademickú a vedeckú kvalitu daných univerzít pomerne vysoko nepresne. No ak sa tvoja univerzita pravidelne objavuje v prestížnom rebríčku TOP 500 QS World University Rankings, tak to je rozhodne vec, ktorá poteší. Čo je však výrazne lepšie je fakt, že občas to poteší aj tvojho budúceho zamestnávateľa.
Hokejový súbor univerzít
Skvelá vec. Raz ročne sa uskutoční unikátny hokejový súboj medzi dvoma najväčšími univerzitami v Brne.Vysoké učené technické (VUT) verzus Masarkyova univerzita (MU). Skĺbenie jedného z najpopulárnejších a najúspešnejších športov v našich zemepisných šírkach so zdravou univerzitnou rivalitou je zážitok priam na celý akademický rok.

Pravidelná spätná väzba ku každému predmetu
Spätná väzba nie je na VUT len slovné spojenie. V dotazníkoch, ktoré sú k dispozícii študentom po skončení každého semestra, môžeme kompletne ohodnotiť kvalitu daných predmetov (ich vecnú náplň, štruktúru a kvalitu samotného výkladu učiva). Priamo vyjadriť sa môžeme dokonca aj na adresu konkrétneho prednášajúceho alebo cvičiaceho. To všetko úplne jednoducho, anonymne a elektronicky cez informačný systém univerzity.
Nebojíme sa dať najavo svoj názor
Alebo ešte lepšie, namiesto zbytočného "kecania" pomáhame. Zastávam názor, že povinnosťou každej univerzity a jej absolventov je hájiť občianske práva a slobody. Samozrejme apoliticky a citlivo. Napríklad, solidárnym spoluorganizovaním zbierky zdravotníckeho materiálu a teplého oblečenia pre študentov kyjevských vysokých škôl.

PROMO stratégia univerzity
To najlepšie na koniec? Možno. Každopádne niet nad fakt, keď sa univerzita dokáže v dnešnej trhovo orientovanej ekonomike predať. Svojou propagačnou "promo" stratégiou musia univerzity v prvom rade zaujať a osloviť potenciálnych uchádzačov o štúdium. Na druhej strane, kvalitná a vydarená promo kampaň pomôže vytvoriť zdravý vzťah k univerzite aj u súčasných študentov a absolventov. A ako to robí VUT-čko? Veľmi slušne, veď posúďte sami...
V prípade, že sa Vám článok páčil, kliknite prosím na tlačidlo "Dobrý článok". Ďakujem krásne :)