Prečo je v Parížskom Louvre vystavená Mona Líza od Leonarda Da Vinciho? Pretože je to vzácne a chcú to vidieť milióny návštevníkov.
Mona Lisa je v dnešnej dobe poistená na takmer 600 mil. €. Z Mona Lisy sa tak stala najdrahšia maľba sveta zároveň jeden z najslávnejších obrazov, Kvôli svojej neoceniteľnosti je túto maľbu možné spoznať jedine návštevou parížskeho múzea Louvre – ale musíte byť pripravení na veľké davy.
Prečo sa súkromný zberateľ rozhodol požičať vydražené dielo verejnej galérii? Pretože bolo drahé a aby to videli aj obyčajní milovníci umenia.
Na jeseň v roku 2015 kúpil Gen Griffin, investor v investičnom fonde 2 obrazy z roku 1955 od Willema De Kooninga, za celkovú sumu 416 mil. eur.

Podľa zdrojov bola cena jednej abstraktnej expresionistickej maľby 250 mil. eur. Bohužiaľ, veľa diel so súkromnými kupujúcimi často putuje do súkromných zbierok, čo vo väčšine prípadov znemožňuje prístup verejnosti. Gen Griffin sa ale rozhodol inak a po kúpe obrazu sa rozhodol ho vypožičať múzeu v Chicagu, aby si tento obraz mohol Pozrieť každý. Čo poviete šlachetné, nie?
Prečo sa naraz dve múzeá rozhodli kúpiť rovnaké dielo? Pretože bolo vzácne a aby ho videlo, čo najviac návštevníkov.

Portréty Marty Soolmansa a Oopjena Coppita, ktoré namaľoval Rembrandt v roku 1634, boli zakúpené ako pár za 150 mil. eur. Pretože tvorili pár, bolo vhodné, aby boli vždy vystavené spolu. Keď sa rodina Rothschildovcov rozhodla predať tieto diela, ktoré boli na verejnosti veľmi zriedkavo vystavené, rozhodli sa tieto obrazy nakúpiť rovno 2 múzeá.
Rijksmuseum v Amsterdame a Louvre v Paríži spoločne kúpili tieto dve diela a budú sa striedať pri predstavovaní týchto vzácnych obrazov.
Toto je len zopár príkladov, že vzácne diela sa oplatí vystavovať, pretože ich môžu vydieť milióny návštevníkov, čo samozrejme galériám a v konečnom dôsledku aj štátu prináša nemalé zárobky.
Prečo teda, keď je šimkovičovej ministerstvo kultúry ochotné zaplatiť za jeden koncert Ruskej Divy Netrebko 250 000 Eur, nieje schopné finančne zabezpečiť trvalé vystavenie vzácnej Donatellovej busty, ktorá by na Slovensko pritiahla turistov a zviditeľnila Slovensko?
A namiesto toho ju ukryjú v nejakom sklade v poli?
Ježiši, asi preto že sú to kultúrny diletanti ? Skúste si to v hlave nejako vysvetliť.
Jedna z definícií umenia hovorí, že umenie vzniká vtedy, keď si dielo nájde diváka. Umenie je teda interakcia medzi artefaktom a človekom. Keď bude busta Donatella zamknutá v trezore nestratí na hodnote, ale bude mŕtva a nepotrebná rovnako, ako keď bola 50 rokov evidovaná ako kópia.

A tak namiesto vzácnej a hodnotnej Donatellovej busty nám ostala ujačaná a mejkapom zmaľovaná, gýčová tvár ministerky.

Problém je však širší, pretože tu nezlyhalo len ministerstvo kultúry pre jeho arogantnú komunikáciu a amatérčinu pri prevoze busty. Tu zlyhalo aj novovzniknuté Dankovo ministerstvo cestovného ruchu, že dovolilo ukryť turisticky atraktívny artefakt Donatellovej busty, niekde do skladu v poli. Turistický ruch na Slovensku tak ostáva ukrytý v trezore.

A hneď mám riešenie, ako vyriešiť konsolidáciu, ktorá je na ramenách občanov. Pán Fico zrušte ministerstvá kultúry aj cestovného ruchu, robia nám iba hanbu.
Kostra blogu bola použitá od:
https://www.unitedlife.sk/top-5-najdrahsich-obrazov-sveta-ktory-je-prvy/