Nabrežie generála Ludvíka Svobodu a Vajanského nábrežie boli donedávna dôležité tranzitné komunikácie, ktoré spájali mesto s Karlovou Vsou a Dúbravkou. Na nábreží Ludvíka Svobodu nebola okrem PKO a 3 zelených panelákov žiadna zástavba. Dnes už je nábrežie husto zastavané projektami River Park, Zuckermandel a najnovšie sa buduje projekt Nová Vydrica. Čisto tranzitná funkcia sa komplikuje funkciou obslužnou. V súčasnosti je už tranzitná funkcia nelogická, pretože je vybudovaný 4 prúdový obchvat cez most Lanfranconi, Petržalku a späť cez most SNP, most Apollo a Prístavný most. Ľudia sú však leniví ísť autom poza rieku a tak stále volia trasu po nábreží, možno aj preto, že je krajšia. Cyklotrasa na Vajanského nábreží má preto dôležitú úlohu eliminovať tranzitnú funkciu na obslužnú. Túto zámenu funkcií môžme zároveň vnímať, ako prípravu na budúce okresanie estakád mosta SNP, ktoré bránia konfortnému pešiemu prepojeniu Starého mesta a nového podhradia. Okresaním estakád by sa zároveň opätovne vytvoril priestor na výstavbu repliky Neologickej Synagógy, ako symbolu tolerantnej Bratislavy (to už ale chcem asi priveľa). Takto vnímam potrebu cyklotrasy z hľadiska budúcnosti. V súčasnosti je cyklotrasa vnímaná ako spor cyklistov s motoristami, zabúda sa pritom, čo bol hlavný dôvod vzniku cyklotrasy. Ten nebol chrániť cyklistu, ale turistov, ktorí vystupovali z výletných lodí kotviacich na nábreží priamo na cyklotrasu, ktorá bola pôvodne na chodníku. Takže, či sa nám to páči, či nepáči, presun cyklotrasy na vozovku má svoje opodstatnenie a je trápne z toho robiť politické závery, ako to robí strana Smer, ktorá chce cyklotrasu zrušiť, pretože ju klasifikuje ako progresívnu krivdu na ľuďoch.
27. dec 2023 o 12:53
(upravené 27. dec 2023 o 15:32)
Páči sa: 67x
Prečítané: 11 961x
Dajte už tú cyklotrasu preč, nech môžu autá slobodne dýchať.
Prečo je cyklotrasa na nábreží dôležitá?

Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(49)