reklama

Novodobí inkvizítori ...

Asi by nás mali upáliť! Robíme zlú hudbu, ktorú nikto nechce, máme hroznú angličtinu, nemáme súdnosť a sme úplne bez talentu! Sme hanbou česko-slovenského hudobného priemyslu, unesení sami sebou, plačúci za stratenou slávou (ktorá vlastne ani nebola), s jedinou otrasnou skladbou, ktorá ani nie je naša, ale je to len obyčajná coververzia. Náš názor nemá váhu a len zbytočne urážame slušných a pomoci chtivých ľudí ... Na hranicu s nami, nech sa pečieme zaživa!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (131)

Nuž, pozorne sme sledovali, čo sa dialo počas celého týždňa nanašom blogu. (dokonca aj to, čo sa dialo mimo neho, ale k tomu sadostaneme neskôr). V prvom rade by sme chceli poďakovať všetkým, ktorí sinaše články prečítali, ako aj tým, ktorí sa zapojili do diskusie k danýmtémam, či už reagovali kladne alebo záporne. Z nášho pohľadu priniesolniekoľko pozitív a samozrejme aj negatív.

Poďme najprv na pozitíva.

Keď sme sa rozhodovali,s ktorým portálom začneme našu dlhodobú kooperáciu, vedeli sme, ženajťažšie to budeme mať práve na sme.sk. Je najmenej bulvárny, profilovaný skôrpre intelektuálneho čitateľa, ktorý je náročný na obsahovú náplň, má svoj názora v umení (a tým aj hudbe) uprednostňuje umelecké pred komerčným. Vedelisme, že my, ako predstaviteľ plne komerčnej hudby, to tu budeme mať ťažkéa že nás tu ľudia budú mať „v zuboch“. Preto nás príjemne prekvapilo, žesme na naše príspevky zaznamenali aj dosť súhlasných názorov a značnémnožstvo nazvime to „neutrálnych postojov“. Samozrejme veľa z Vásreagovalo negatívne, takýchto ohlasov sme však pravdupovediac čakali ďalekoviac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo sme sa teda napriek tomurozhodli pre sme.sk? Pretože tento blog nemá byť len o nás akoo skupine, ani priestorom na naše vyplakávanie (ako to niektorí nazvali).Ide nám o ďaleko dôležitejšie témy, ktorými sa zaoberáme už niekoľko rokov- o export interpretov z krajín V4 do zahraničia a podporuznámeho ako aj neznámeho domáceho tvorivého potenciálu, a to bezakejkoľvek žánrovej, vekovej alebo inej limitácie. O hľadanie ciest,foriem a možností, ako umožniť, či napomôcť tým interpretom, ktorí majúambíciu dostať sa ďalej za naše hranice. A hlavne nám ideo upriamenie laickej a hudobnej verejnosti na internet. Pretože my,na rozdiel od väčšiny ľudí pôsobiacich v hudobnom priemysle,v internete nevidíme nepriateľa hudby, ale práve naopak jej budúcnosť. Ajz toho dôvodu máme s portálom sme.sk pripravených viacero aktivít -prvé legálne sťahovanie kompletného hudobného contentu bez časovýcha kvalitatívnych obmedzení (od 1.4.08), prvé free turné a ešte ďalekoviac ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhýmpozitívom je fakt, že sa o tejto téme vôbec začalo hovoriť. Zatiaľ sícelen na našom blogu, ale dúfame, že sa z nej stane postupne širokácelospoločenská diskusia, ktorá snáď prospeje tomu, aby sa tu veci pohli v tomtosmere dopredu.

Tretím pozitívom je to, že podtlakom verejnosti sa vie niekto ozvať už po 3 hodinách a netrvá mu to 9mesiacov.To je výrazný pokrok a ukážka prospešnosti internetu - tu sa už nedáschovávať ...

Naše postrehy k jeho diskusnému príspevku nájdete eštednes v článku Návrat k prípadu č. 1, v ktorom sa pokúsime ajlepšie ozrejmiť procesy a zákonitosti vydavateľskej činnosti, úskaliakomunikácie s predstaviteľmi našich vydavateľstiev a aj médií(ukážkový príklad nájdete na http://blog.diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?spoj=blog-139137evina vs VAREL a veriko), ako aj rozdiel medzi importnoua vydavateľskou prácou, hlavne z hľadiska odborných predpokladov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aké sú negatíva?

Predpokladali sme, že na najintelektuálnejšom portáli budúľudia schopní oddeliť našu tvorbu od našich postrehov a od problematiky,o ktorej sme (predovšetkým z vlastnej skúsenosti - veď aký zmysel by malolen tak teoretizovať na základe sprostredkovaných informácií) chceli hovoriť,resp. písať. Že budú najlepšie schopní vnímať v prvom rade to, o čompíšeme a zamýšľať sa nad našimi argumentmi bez ohľadu na to, kto z nás akúhudbu má rád. A že keď s niečím nebudú súhlasiť alebo budú mať inýnázor, tak budú argumentovať zmysluplne a na úrovni, aby sme sa niekamspoločne posunuli. Toto sa zatiaľ vo väčšine prípadov nestalo. Mnohív diskusii zostali na úrovni krčmovej debaty a vyjadrovali sa bezakejkoľvek štipky tolerancie. A nie ani tak tolerancie k nám, aleskôr tolerancie k druhým (niektorí už došli až tak ďaleko, že sa osočujúnavzájom medzi sebou). Tu by sme radi vyzdvihli tých, ktorí dokázali vnímať podstatu (niektorí aj napriek tomu, že zjavne nie sú fanúšikmi našej hudby) - VAREL, uličník24, Jarry, Vina, raven7542, Peter Lehotský ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pretože múdry (vzdelaný, či inteligentný - nazvime to akochceme) človek akceptuje názory a vkus iných ľudí. Ak je niektopresvedčený, že len jeho názor a vkus je správny, a všetci ostatníokolo neho sú hlúpi, lebo si myslia alebo majú radi niečo iné, tak je absolútnenetolerantný a z nášho pohľadu je tým hlúpym práve on. Takto sapredstavili mnohí diskutujúci a my ich nemôžeme nazvať inak len „novodobíinkvizítori“.

Teraz pár reakciík jednotlivým príspevkom v diskusii, ktoré sme rozdelili doniekoľkých tém:

    • Čímúspešnejší, tým správnejší názor?

      Na otvorenie nami komunikovanejtémy sme zámerne čakali do momentu, kým nebudeme mať vybudovanú inštitúciu,ktorá bude jasne deklarovať, že tu nejde o nás ako o interpreta aleo určitú aktivitu, ktorá je zmysluplná predovšetkým pre ostatných na našejscéne. Ataky tohto typu sme však očakávali, v súčasnosti ich však užpovažujeme za neopodstatnené. (opätovne odkazujeme na náš firemný web - www.mmbmg.com )

      Skôr by sa to dalo otočiť naopak- ak by sme boli teraz na Slovensku megaúspešný, tak by náš názor mal váhu, aj keby sme písali bludy? Dúfali sme (a stále dúfame),že nie. Aj preto sme na sme.sk.

      • Peter Riava

        Len jedna poznámka - v našomblogovom Intre uvádzame, že nami vybrané osoby posudzujeme prioritnez hľadiska ich postoja k mladým talentom a prioritnez hľadiska ich proexportných aktivít (resp. skôr by sme mali napísať„pasivít“). A tu bude naša kritika tvrdá, ale objektívna, určite to všaknebude očierňovanie, ako to uviedol p. Basila. Nemá to nič spoločné s namiako interpretom, ani s nejakým vybavovaním si starých účtov.

        (opäť odkazujeme na článok Návratk prípadu č. 1)

        • Export

            Mrzí nás, že práve naša kľúčovátéma zostala takmer nepovšimnutá. Preto by sme na ňu ešte raz upriamilipozornosť. V dejinách slovenskej populárnej hudby máme doteraz asi dveobdobia, kedy bola naša scéna konkurencie schopná tomu, čo bolo aktuálnev zahraničí. Prvá bola éra Beatman-ov v 60-tych rokoch minuléhostoročia (ten, kto pozná ich tvorbu, nám dá určite za pravdu, že boliporovnateľní s čímkoľvek z vtedajšej medzinárodnej scény) a druhou éra maduaru v 90-tychrokoch minulého storočia (keď boli ľudia v Čechách a na Slovensku zozačiatku presvedčení, že sa jedná o zahraničného interpreta). Vieme, žeteraz asi mnohých dvíha zo stoličiek, ale je to tak. Tak ako sme my hrdí, žesme mali beatovú skupinu, ktorá mohla byť pokojne celosvetovo použiteľnáa hlavne úspešná, tak boli počas nášho fungovania ľudia po páde socializmuhrdí, že sme mali po dlhom období slovensky spievajúcich socialistickýchinterpretov konečne skupinu, ktorá je moderná a na medzinárodnej úrovni. (tonie je náš samoľúby výmysel, ale jednoduché reprodukovanie toho, ako násv tom čase prezentovali a uvádzali české a slovenské médiáa tak nás vnímali aj naši fanúšikovia). To že naše vydavateľstvá za posledných 10rokov kvalitne popracovali na našej verejnej mienke (a vrátili nás do obdobiaakejsi novodobej normalizácie) je vidieť aj na reakcii p. Weissovej na náš bloghttp://annaweissova.blog.sme.sk/c/139137/Kto-tu-vlastne-zabija-hudbu-Zeby-Maduar.htmlOkrem toho, že vôbec nepochopila, čo sledujeme naším blogom, nepochopila anito, že nie je naším cieľom, aby všetky slovenské skupiny začali spievať poanglicky (odporúčame prečítať si znova našich Pár slov na úvod). Je však dobrýmpríkladom úplne pokriveného pohľadu na našu slovenskú scénu. Pre ňu by asi boloideálne obliecť všetky naše skupiny do krojov a poslať ich spievať naKráľovu hoľu. Už len nerozumieme tomu, prečo ju najviac rozčúlilo, že voŠvédsku začali interpreti s ambíciou uspieť medzinárodne spievať poanglicky? To sme tu na Slovensku už naozaj niektorí takí ohlúpnutí, že by smesa hanbili za interpretov ako ABBA, Roxette či Europe? (Ktorí boli ešte ajkomerční! No fuj!). Za chvíľu budeme asi požadovať, aby sa naši hokejistiv NHL „prestali opičiť“ a začali hovoriť so svojimi spoluhráčmi, trénermia miestnymi médiami pekne po slovensky a boli na to hrdí...

            O ďalších perlách pani autorky v článkuškoda hovoriť (najúspešnejšia nemecká a medzinárodne známa speváčka sarahconnor by asi mala začať spievať po nemecky a občas aj zajódlovať;skupiny, ktoré uspeli na celom Slovensku by sme mali najprv prelustrovať, či predtýmuspeli vo svojom meste alebo dedine a až potom im dovoliť uspieťceloslovensky, pretože len tak sa môžu nakoniec stať v budúcnostimedzinárodne úspešní ...)

              • Našeriešenia

                Od niektorých z vás zaznelioprávnené otázky, čo vlastne my chceme spraviť preto, aby sa tu veci zmenili.

                Po prvé - nie je naším cieľom obrátiť na ruby celý hudobný priemysel.Chceme ho len nasmerovať aj exportne, pretože momentálne sme na 80-90% lenimportnou krajinou, zvyšok tvoria interpreti, ktorí sú domáci, ale mimoSlovenska (a nanajvýš Čiech) zatiaľ nepoužiteľní.

                Po druhé - tí, ktorí si myslia, že treba zrušiť všetko komerčnéa prioritne vyzdvihovať kvalitné menšinové žánre alebo interpretov, sú naomyle. To nejde a ani to nie je cesta. Nedá sa preprogramovať väčšinovú masuľudí na to, aby zrazu začali počúvať náročnejšiu hudbu (tak ako nepresvedčíteľudí, aby nepili Coca-Colu, ale začali piť zdravú vodu). Oni ju jednoduchonechcú počúvať a koniec koncov je to aj v poriadku, keď sa im to takpáči. Treba sa s tým jednoducho zmieriť. Alternatívnym žánrom sa nedápomôcť tak, že ich budeme nasilu celoplošne presadzovať, ich hudba nenájdeu širokej masy odbyt. Dá sa jej však pomôcť inak. Zlepšiť priamudistribúciu tejto tvorby k poslucháčom (na to je úplne skvelý internet),rozšírením odbytových možností za hranice Slovenska (a sme pri exporte),najviac však menšinovým subjektom pomáha (nech to už znie akokoľvek čudne)kvalitná, silná a ekonomicky úspešná komerčná scéna. Prečo? Lebo tam, kdeje dosť peňazí, sa vytvára priestor aj na to, aby boli použité na niečo, čonemusí nevyhnutne zarábať, ale má vysokú kvalitatívnu alebo umeleckú hodnotu.Prečo by aj náš umelec menšinového alebo umelecky náročného žánru nemoholnahrávať v špičkovom štúdiu alebotočiť vysokorozpočtový klip? Keď bude náš hudobný priemysel generovaťdostatočné zdroje, tak to možné bude, pretože vydavateľstvám alebo aj samotnýminterpretom zvýšia voľné prostriedky na investície do projektov tohto druhu.

                Otázkou zostáva, či je schopnýslovenský hudobný priemysel takéto zdroje sám vygenerovať? Odpoveď znie - kýmbude spätý len zo Slovenskom, tak nie - a tak sme zase pri exporte.

                Po tretie - treba si uvedomiť, že v prvom rade komerčnenastavené projekty majú najlepšie predpoklady na nadnárodný úspech. Pretože vzahraničných vydavateľstvách potrebujú predovšetkým to, čo je najľahšie masovopresaditeľné - s takým projektom dokážu najefektívnejšie dosiahnuť zisk.Čo samozrejme neznamená, že medzinárodný úspech nemôže dosiahnuť aj interpretmenšinového žánru, je to však vec pravdepodobnosti, čo má väčšiu šancu. Pozritesa na Švédsko. Exportovali prioritne komerčných interpretov. Myslíte si, že tonepomohlo aj tým nekomerčným? My sme presvedčení, že výrazne áno. A okremtoho si skúsme predstaviť, čo by miliardy EUR, ktoré vďaka exportu ročne prúdiado Švédska spravili s našou scénou a jej kvalitou. Aké podmienky naprácu by naši ľudia pracujúci v tomto priemysle mohli mať - ako komerční,tak aj nekomerční.

                Po štvrté - tí, ktorí mali priamy dosah na centrály nadnárodnýchvydavateľstiev a mali možnosť na pravidelných európskych a svetovýchmítingoch svojich firiem prezentovať a presadzovať interpretov svojej krajiny,neurobili za 15 rokov v tomto smere nič. Pochválili sa možno svojimiimportnými výsledkami (ako Eminem u nás dobre „fachčí“), za to ich možnoaj niekto potľapkal po pleci, že sú šikovní, dali si večer s ostatnýmiriaditeľmi pivo a išli domov (tieto pobyty si samozrejme nehradiliz vlastného vrecka). Tu ich už čakali nadštandardné platy, luxusné autáa pokoj (importné plány boli naplnené, takže ich nikto zhora nebudeotravovať).

                My sa takýmitopodmienkami pochváliť nemôžeme. Aby sme našim interpretom a hudobnej scéneako takej pomohli pri exporte čo najviac, museli sme investovať všetky našesúkromné zdroje (vrátane hnuteľného aj nehnuteľného majetku). Keď sa už minuli,nájsť si zdroje cudzie (súkromné aj bankové - chvála im za to)a z ničoho budovať sieť a databázu vlastných partnerov po celomsvete (nie všetci nás vítali s „otvorenou náručou“). Ak si niekto myslí, že jeto jednoduché, nech sa páči. Nám to trvalo 8 rokov a obetovali sme tomuvšetko (viď našich Pár slov na úvod), aj našu vtedajšiu, dobre rozbehnutúkariéru.

                Teraz všakmáme postavenú a vybudovanú inštitúciu (M&M Brothers Music Group- viď www.mmbmg.com), ktorá môže v tomto smere reálne konať. Nevieme síce garantovať, že ceznašu spoločnosť interpreti medzinárodne uspejú, ale všetkým tým, ktorí chcú ísťza hranice Slovenska (Čiech, Maďarska či Poľska), ponúkame aspoň šancu,ktorú sme my ako interpret nemali. A na to sme hrdí.

                Okrem tohopracujeme na mnohých projektoch, ktoré majú exportu a novým talentom byťv rámci našich možností maximálne nápomocné.

                Sú našeriešenia a postupy zlé alebo dobré? To ukáže čas. Ale aspoň pre to niečorobíme. Určite by bolo fajn, keby sme mali lepšie podmienky na našu firemnú prácu,podporu štátu alebo aj médií, ale to postupne príde. A časom možno aj ľudiaz nášho hudobného priestoru a koniec koncov aj laická verejnosťzistí, že za posledných 8 rokov sme na rozdiel od mnohých iných naozaj robiliniečo užitočné.

                  • Sebareflexia

                    Snažíme sa, aby bola. Viete, nieje príjemné čítať ako na Vašu prácu a prácu ďalších ľudí niekto len tak odpása vulgárne a cholericky kydá. Ono vždy je najjednoduchšie len papuľovaťa dehonestovať prácu druhého. Za nás môžeme povedať len toľko, že sa Vámnebudeme nijako kvôli tomu zastrájať ani Vás za to haniť. Máte na Váš názorprávo. Je ale škoda, keď potom niektorí cez prizmu nenávisti k našej hudbezmetú zo stola aj akúkoľvek našu úvahu, skúsenosť alebo postreh, resp. keď sanedržia ani základnej kultúrnej úrovne. Ale to už nie je náš problém.

                    Niekedy by násvšak zaujímalo, ako sú vlastne na tom v skutočnosti práve tí najtvrdšíodporcovia komerčnej hudby, pre ktorých je to len obyčajný odpad. Nemajúnáhodou doma najnovší televízor z reklamy, najnovšiu novinku medzinotebookmi, super tenký mobilný telefón, alebo v ľadničke Zlatý bažant -to najlepšie čo doma máme, poprípade Coca-Colu a pod? Majú ich za toznosiť po čiernu zem tí, ktorí pijú len minerálku, alebo ktorí nepozerajú vôbectelevízor atď? Ešte zaujímavejšie by bolo, keby títo páni a dámyzverejnili svoje pracovné pozície a názvy firiem, v ktorých pracujú.Nie je ich prioritou dosiahnuť zisk? Sú si taký istý, že práve ich výrobkyalebo služby sú tie najlepšie alebo najzdravšie? Neboli by zrazu na smrťurazení, že urážame ich prácu v ktorej dosahujú skvelé výsledkya očierňujeme ich produkty, ktoré sú predsa na trhu žiadané (a možno ajnapriek tomu, že nie sú práve kvalitné) len preto, že my uznávamea používame úplne iné? Ktovie?

                    V rámcisebareflexie ešte priznávame, že niektoré naše vyhlásenia môžu pôsobiťneomylnosťou a jedinečnosťou. Faktom však je, že sme boli často kráthlúpi, veľakrát sme sa mýlili a spravili sme aj chyby. Bez toho to asinejde. Ako sa vraví, to, kto nič nerobí, nemá čo pokaziť. Neostáva nám ale ničiné, len sa z toho snažiť poučiť do budúcna a pracovať čo najviac nasebe.

                      • maduar

                        Tým, ktorí označili našu tvorbuza umelecký brak, za niečo, čo nesiaha ich obľúbeným skupinám ani po členkya pod, musíme dať jednoznačne za pravdu. Zo svojho uhla pohľadu to vidiasprávne.

                        Na našuobhajobu môžeme povedať len toľko, že ani nie je naším zámerom byťreprezentantom umelecky vyšperkovaného interpreta s hlbokýmia filozofickými textami. My sme komerčne ladený interpret, na rozdiel odniektorých sa však k tomu bez problémov hlásime a nesnažíme sa byťiný, aj keď to možno niektorým prekáža. Je jasné, že sa nedá ulahodiť všetkýma že naša tvorba alebo aj žáner má svojich odporcov. Je to takv poriadku, pretože inak by to bolo všetko jednofarebné. Akurát tí, ktorísi myslia, že v rádiách sa má prezentovať len určitý typ hudby, by si maliuvedomiť, že možno sú okolo nich ľudia, ktorí práve naopak tú nimi favorizovanúhudbu „nemusia“. Sú preto hlúpi alebo obmedzení? Myslíme si, že nie, majú na toplné právo. Možno by mnohým inkvizítorsky ladeným diskutérom prospelo troškuviac spomínanej tolerancie voči názoru iných. Ani nám sa nepáči všetko, čo jena československej alebo svetovej hudobnej scéne, a niektorých interpretovnemôžeme ani cítiť. Rešpektujeme však to, že aj napriek našej nevôli môžu mať(a aj majú) svojich poslucháčov a fanúšikov.

                        Čo sa týkaHafanany - bolo by dobré najprv sa oboznámiť s našou diskografioua potom vykladať o tom, že maduar vyrástol na prebraných hitoch. Lenpre informáciu na predchádzajúcich 6 albumoch sme mali cez 60 skladiebz vlastnej autorskej dielne a len 2 cover verzie (až na 3. a 4.albume v poradí) - Hafanana a Ramaya - obidve od Africa Simona. Je natom niečo zlé? To budeme o Desmode po rokoch tvrdiť, že vyrástol na coververziách, lebo naspievali nanovo V dolinách?.?.

                        ApropóHafanana - ak má podľa nás nejaká skladba medzinárodný komerčný hitovýpotenciál, tak je to práve ona. Je to síce len náš názor, ale ako producenti(aj keď toto slovo neradi používame) viacerých československých hitov si topredsa len dovolíme tvrdiť. Aj preto sme ju v roku 2003 pre účelyprezentačného materiálu na zahraničné rokovania nanovo nahrali, natočilinový videoklip a sami si to vydali. Ťažko nám súdiť, či sme vybralidobre, ale 2x sme rokovali pri tomto singli o exkluzívnej zmluve (BMGGermany/Switzerland/Austria + BMG Italy) a nakoniec sme uzavreli licenčnúzmluvu s ToCo International pre 94 teritórii sveta. Z 11 z nichmáme aj spätné väzby.

                        Ale vítame, že tu máme toľko odborníkovna medzinárodnú scénu, ktorí všetkým vždy radi a fundovane poradia...

                        K nášmusúčasnému 7. albumu - majú pravdu tí, ktorí tvrdia, že 90-te roky sú už dávnoa nenávratne preč. Súhlasíme s nimi. Je však trestné si ichpripomenúť? Pretože 007-mička je v prvom rade retrospektívnou obhliadkouza obdobím 90-tych rokov, určená pre tých, ktorí majú hudbu tohto obdobia radi(pre nich je to určite party album tohto roka J ). Pre tých, ktorým domácadanceovo-popová hudba v našom éteri chýba, pretože ju naše vydavateľstvá arádiá ignorujú. Prečo im to chcú poniektorí z Vás zakázať? Len preto, žesa Vám táto hudba nepáči? A sme opäť pri inkvizítoroch.

                        (Je samozrejme blud, že takátohudba sa už vôbec nikde nehrá. Ponúkame narýchlo malú sumarizáciu najväčšíchtanečno-popových komerčných interpretov či hitov posledných rokov: Rihanna -Please Dont Stop The Music; Mika - Relax; Nelly Furtado - Say it Right; DavidGuetta; Eric Prydz; Alex Gaudino - Destination Calabria; Bob Sinclair - WorldHold On; Shakira - Pure Intuition; Madonna - Confessions on a Dance Floor(celý album); Enrique Iglesias; Juanes; Arash; Alcazar; O-zone; Las Ketchup.)


                        Inak, okremalbumových verzií, v ktorých sme sa predovšetkým snažili zachovať pôvodnéatmosféry skladieb, máme aj CD single a vinylové single s viacerýmiremixami, ktoré určite nemožno považovať za niečo, čo je mimo tejto doby.

                        A jednapoznámka k vystúpeniam - na vystúpeniach spievame zásadne naživo,takže Steevove presvedčenie o tom,že sme išli na playback berieme v tomto prípade ako poklonu za dobreodvedenú prácu a teda ďakujeme. Z našej strany považujeme zasamozrejmé odspievať naše štúdiové nahrávky aj na vystúpení. Ale zvykli sme siuž na nálepku „playbackovej skupiny“.

                        Čo sa týka našichvtedajších výsledkov, ktoré sú neustále spochybňované, uvedieme len nasledovné- 12 singlov a videoklipov, 6 albumov, zlaté a platinové platne za úspešnépredaje, tituly skupina roka, album roka, či skladba roka a niekoľkoročnévýsledky v hlasovaní poslucháčskych(a nie airplay-ových) hitparád v Čechách, na Slovensku a čiastočne ajv Maďarsku.

                        Nemusíte ich uznať aniakceptovať.

                        Treba si všakuvedomiť, že mnohé súčasné domáce renomované skupiny až teraz začínajúv objektívne merateľných výsledkoch dosahovať našu úroveň (ocenenia zapredaje, ocenenia v anketách, počty albumov, singlov, videoklipov atď), želen 4 z nich sa doteraz dokázali presadiť aj v Čechách a zatiaľ anijedna v Maďarsku. Máme ich za to tiež označovať len za slabé svetielka? Po10 rokoch tvrdiť, že ich hity len na chvíľku zarezonovali v médiácha potom sa vytratili, resp. sa tváriť, že vlastne vôbec neboli? Nikdy bysme si to nedovolili. Z nášho pohľadu majú svoje miesto v slovenskejpopulárnej hudbe, aj keby už nemali vyprodukovať nič ďalšie. Asi toto bude niektovnímať opäť ako vyplakávanie, ale nech.

                        Odmietame všaktvrdenia, že sme uspeli na základe umelého tlaku zhora. Práve naopak,s anglicky spievanou tvorbou nás všetci vtedajší múdri odmietli, že ideo niečo, čo tu u nás v Čechách a na Slovensku nikto nechce.Na Slovensku sme nakoniec uspeli hlavne vďaka Rudovi Tučekoviz vtedajšieho rádia Family a jeho hitparáde Family Top 40, ktorý jedinýrozumel tomu, že u ľudí je po takejto hudbe dopyt a nebál sa nasadiťI feel good do svojej hitparády (po 5 týždňoch sme boli prvý, bez toho,aby nás v tom rádiu mimo hitparády vôbec zahrali). V českýchdiskotékach zas I feel good začalo paralelne fungovať vďaka zaradeniu navýberovku malého vydavateľstva Prolux. Tieto dva pramienky sa veľmi rýchlozbehli v jeden veľký prúd, ktorý behom krátkej chvíle strhol celé Čechy ajSlovensko. Najprv sme však museli8 rokov vydržať a pracovať ako neznáma skupina.

                        Na záverdodáme už len toľko - máme klasické základné hudobné vzdelanie vďaka 8 rokom naĽŠU. Ovládame notové osnovy, teóriu hudby a diela klasických svetovýchautorov. 8 rokov sme hrávali ako skupina v Rimavskej Sobote (basgitara,klávesy) - Juraj v čase aktívneho hrania ovládal na štandardnej úrovni hruna 5 hudobných nástrojoch a Ladislav na 3. Kde podľa Tvojich kritériízačínajú muzikanti Steev?

                        Maduar

                        Maduar

                        Bloger 
                        • Počet článkov:  11
                        •  | 
                        • Páči sa:  0x

                        Prémioví blogeri

                        Jiří Ščobák

                        Jiří Ščobák

                        752 článkov
                        Zmudri.sk

                        Zmudri.sk

                        3 články
                        Milota Sidorová

                        Milota Sidorová

                        5 článkov
                        Yevhen Hessen

                        Yevhen Hessen

                        20 článkov
                        Martina Hilbertová

                        Martina Hilbertová

                        49 článkov
                        Lucia Šicková

                        Lucia Šicková

                        4 články
                        reklama
                        reklama
                        SkryťZatvoriť reklamu