
Bolo úplne jedno, či sú to pomalé alebo rýchle skladby spievané anglicky alebo slovensky, resp. či ide o overené domáce megahity alebo úplne nové single. Nehralo to žiadnu rolu. Ešte zarážajúcejšie je, že spolu so skladbami zmietli hudobní dramaturgovia zo stola aj ľudí a inštitúcie, ktoré sa na ich príprave podieľali, pričom ide o špičkových profesionálov zvučných mien - aranžér a producent Martin Kavulič (Kristína), zvukový majster Samo Pospíšil (Lucie, Katka Knechtová, Chinaski, No Name, Kristína), poľský aranžér a producent Mario Szaban , mladý nádejný aranžér a producent Mark V a množstvo kvalitných hosťujúcich umelcov - napr. vokalistky Katarína Dvořáková, Ivanka Poláčková či rockové spevácke legendy Kamil Střihavka (CZ), Marián Greksa (SK) a Takáts Tamás (H). To všetko pod producentským dohľadom tímu M&M Brothers (s referenciami niekoľkých Platinových a Zlatých platní a titulov Skladba roka a Album roka), so supervíziou renomovaných DJ-ov z Čiech a Slovenska ( DJ Rudo Tuček , DJ LG , Monoriderz ), nahrávané v kvalitných štúdiách - Sound and More vo Varšave (najlepšie nahrávacie štúdio v Strednej Európe), Utopia Studio v Budapešti, Sunteem Records v Zlíne alebo H.o.M.E. Studio v Bratislave.
Treba doplniť, že napr. skladba Hafanana 2006 bola prostredníctvom licenčnej zmluvy s holandským vydavateľstvom ToCo International promotovaná v 11 krajinách sveta. Skladby One way ticket, Crying rain 007 či I feel good 2k9 boli zaradené na prestížne zahraničné videokompilácie v USA a UK ( MixMash , Promo Only , Rockamerica Videopool , Screenplay Dance Vision). Novinky Saturday Party Time a Dance & Kiss v Českej republike dosiahli dokonca pozíciu No.1 v IFPI Radio CZ 50 - rebríčku najhranejších domácich skladieb (predbehli aj hit Pribeh od Tiny a Rytmusa) a stali sa niekoľkonásobným No.1 hitom vo viacerých poslucháčskych hitparádach . Taktiež boli zaradené na mnohé kompilácie v USA, UK, IT, PL či CZ.
Čo viac potrebujú naše najpočúvanejšie rádiá od českého alebo slovenského interpreta na to, aby jeho tvorbu umiestnili aspoň do testingov - na posúdenie poslucháčom?
A pritom tu nejde o nejakú neznámu skupinu z ulice - maduar je považovaný za priekopníka a legendu tanečnej hudby v Čechách a na Slovensku. Vo svojej histórii predal 150 000 nosičov, vydal 7 albumov, 19 videoklipov a 25 singlov v CZ a SK (z toho 2 albumy, 5 klipov a 7 singlov aj v HU), získal 2 Platinové a 3 Zlaté platne za predaj a titul Skupina roka. V rokoch 2008 - 2009 zrealizoval 3 česko - slovenské koncertné šnúry po kluboch (60 koncertov), ktoré navštívilo spolu 30 000 ľudí !!!
Akú šancu majú potom začínajúci interpreti? A koľko interpretov bolo vlastne takouto formou odstavených od poslucháčov?
Preto verejne vyzývame p. Vladyku (Evropa 2), p. Bečavera (Expres) a p. Földváryovú (Fun), aby oficiálne uviedli, na základe akých kritérií odmietli single skupiny maduar.
Do testingov mapujúcich názor poslucháča totiž skladby vôbec neboli zaradené (čo je mimochodom v rozpore s tvrdením, že do vysielania ide len to, čo chcú poslucháči) a subjektívne rozhodovanie dramaturga, ako aj tlak veľkých vydavateľstiev na ovplyvňovanie playlistov, sú oficiálne popierané.
Tak aké boli teda skutočné dôvody?
Takáto účelová manipulácia s názorom poslucháča je totiž z dlhodobého hľadiska pre interpreta doslova likvidačná. Napríklad vo Fun rádiu odmietli za posledných 14 rokov už 16 našich singlov a v rádiu Expres, či v českom rádiu Impuls trvá tento stav takmer 10 rokov. U svojich poslucháčov tým navodzujú dojem, že nič nerobíme, netvoríme, resp, že o našu tvorbu nie je záujem.
Preto sme sa rozhodli proti tejto novodobej cenzúre brániť a to tým, že o každom jednom odmietnutí urobenom bez posúdenia poslucháčov budeme informovať fanúšikov a aj verejnosť na našich oficiálnych fórach. Cieľom nie je vyvolávať negatívne emócie alebo ísť do zbytočných konfrontácií, ale pripomínať predstaviteľom rádií, aby neschádzali z cesty, ktorú si sami stanovili - byť objektívni. Súčasťou nášho protestu je aj aktuálny singel a klip I'm a Rock - téme skrytej cenzúry je prispôsobený text, znenie skladby aj scenár videoklipu. Hlavným posolstvom je to, že nech sa deje čokoľvek, hudbe sa budeme venovať naďalej, pretože ju máme radi. Aj keď ide o vážnu tému, klip má nadľahčenú až recesívnu retro podobu - objavíme sa v ňom ako kovboji, ktorí sa ocitnú v spároch krásnej kovbojky, symbolizujúcej cenzúru. Postupne nás spúta, oskalpuje, okolo začínajú vybuchovať granáty a dvomi z nich sa nás dokonca pokúsi umlčať. Napriek tomu pokračujeme ďalej a skladbu dospievame - aj keď s odtrhnutými hlavami.